حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مواکب هرمزگانی  نسبت به اخذ مجوز فعالیت اقدام کنند
    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۵۹
    شناسه : 9630
    بازدید 1317
    11
    رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات هرمزگان در گفت‌وگو با روزنامه دریا: دریانیوز// ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور در سال ۱۳۸۲ در راستای توسعه و بازسازی عتبات عالیات در عراق و اماکن مذهبی در دیگر کشورها با فرمان رهبر معظم انقلاب تشکیل شد
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور در سال ۱۳۸۲ در راستای توسعه و بازسازی عتبات عالیات در عراق و اماکن مذهبی در دیگر کشورها با فرمان رهبر معظم انقلاب تشکیل شد و در این مسیر شهید حاج قاسم سلیمانی برای ایجاد این ستاد در کشور نقش کلیدی داشت و ابراز ارادت ويژه‌ای نسبت به امامان معصوم داشت و توسعه و بازسازی اماکن مقدسه جزء دغدغه های ایشان بود و به نحو‌ی سنگ بنای این ستاد را در کشور شهید حاج قاسم سلیمانی گذاشت. برای اطلاع یافتن از چگونگی نحوه‌ی فعالیت این ستاد در استان با سید کاظم موسوی رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات هرمزگان به گفت‌وگو نشستیم.

    دریا: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در هرمزگان از چه سالی شروع به فعالیت کرده است؟
    موسوی: این ستاد از سال ۸۶ فعالیتش را در هرمزگان شروع کرد.

    دریا: هدف و ماموریت این ستاد چیست؟
    موسوی: هدف از تشکیل ستاد برنامه ریزی در جهت استفاده هدفمند از نذورات مردمی برای بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه می باشد.

    دریا:ایده تشکیل ستاد بازسازی و توسعه عتبات را چه شخصی داد و در چه سالی تشکیل شد؟
    موسوی: این ستاد براساس نظر و پشنهاد شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی و با موافقت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دهه‌ی ۸۰ تشکیل شد.

    دریا: ستاد عتبات عالیات هرمزگان تا حالا چه کارهای را انجام داده است؟
    موسوی: این ستاد تاکنون از محل نذورات مردمی و با همت مردم ولایتمدار هرمزگان اعم از شیعه و سنی تعداد چهار درب برای حرم امامین عسکریین در سامرا و تعداد چهار درب برای حرم سیدمحمد عموی امام زمان (عج) را ساخته و نصب کرده است و همچنین در ساخت صحن حضرت زهرا (س) در حرم امیرالمومنین (ع)، ساخت صحن حضرت زینب (س) و باسازی حرم حضرت زینب (س) در سوریه و باسازی حرم امامین عسکریین نذورات مردم را جمع آوری و به ستاد مرکز واگذار نموده است.

    دریا: نيروهای که در ستاد مشغول هستند حقوق بگیر هستند؟
    موسوی: نیروهای فعال در ستاد به صورت افتخاری و متبرع فعالیت می کنند تنها یک نفر از طرف استانداری به ستاد مامور است و یک نفر سرباز وظیفه از سپاه استان مامور می باشد و تعداد دو نفر با حقوق اداره کار در استخدام ستاد مرکز می باشند.

    دریا: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات هرمزگان چه مشکلاتی دارد؟
    موسوی: مشکلات ستاد استان شامل کمبود وسیله نقلیه ، کمبود نیروی انسانی، نداشتن اعتبار مالی جهت تامین هزینه های جاری، عدم همکاری در تامین امکانات اداری و در سال ۹۶ قطعه زمینی از سوی استانداری به ستاد اختصاص داده شده که علیرغم پرداخت هزینه از سوی شخص متبرع متاسفانه تاکنون از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان واگذار نشده است.

    دریا: یکی از مشکلات که ذکر کردید موضوع واگذار نشدن زمین ستاد از سوی راه و شهرسازی است لطفا در این باره بیشتر توضیح دهید؟
    موسوی: در سال ۹۶ ستاد عتبات عالیات هرمزگان طبق نظر کارشناس راه و شهرسازی مبلغ ۹۶ میلیون تومان بابت هزینه قطعه زمینی به متراژ ۴۸۰ متر در شهرک پیامبر اعظم (ص) پرداخت کرده است ؛ولی متأسفانه بعد از گذشت سال‌ها هنوز زمین را واگذار نکرده است و حدود یکماه پیش جلسه‌ای که در استانداری برگزار شد قرار شد ظرف یک هفته واگذاری زمین به سرانجام‌ برسد؛ اما باز تاکنون نتیجه‌ای در پی نداشته است.

    دریا: چه درخواست های از مسئولان دارید؟
    موسوی: واگذاری زمین ستاد توسط اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، تامین نیروی انسانی، تامین وسیله نقلیه، تهیه امکانات اداری و همکاری مسئولین هرمزگان در جهت تبیین ماموریت ستاد اهم درخواست‌های این ستاد است.

    دریا: چه توصیه‌های به مواکب هرمزگانی در بحث اربعین دارید؟
    موسوی: مواکب استان نسبت به اخذ مجوز فعالیت اقدام نمایند تا به دلیل عدم داشتن مجوز دچار مشکل و تعطیلی موکب نگردند؛ زیرا به دلیل شرایط امنیتی از فعالیت مواکب فاقد مجوز با هر پشتوانه‌ای ممانعت به عمل خواهد آمد.

    دریا: چند نفر نیرو درستاد مشغول به فعالیت هستند؟
    موسوی: تعداد افراد شاغل در ستاد استان و شهرستان های تابعه حدود ۸۰ نفر به طور مستقیم و ۲۰۰ نفر بصورت پاره وقت می باشد.

    دریا: برخی ها فکر می‌کنید هزینه‌های که در ستاد استفاده می‌شود از بیت المال است لطفا در این باره توضیح بفرمایید؟
    موسوی: تمام هزینه های ستاد از طریق متبرعین تامین شده و هیچگونه بودجه دولتی برای فعالیت های ستاد تاکنون به ستاد واگذار نگردیده است.

    دریا: یکی از طرح های که ستاد دارد طرحی به نام‌ بنای نور است لطفا در این باره توضیح دهید؟
    موسوی: طرح بنای نور بر اساس قرداد فی مابین ستاد و بانک رسالت می باشد که مردم بدون ضامن و سپردن تضمین اسنادی مانند چک و سفته از مبلغ ۶۰۰ هزار تومان تا ۶۰ میلیون تومان می‌توانند وام دریافت کنند و نذورات خود را پرداخت نمایند و یا از طریق تکمیل فرم‌های تهیه شده از سوی ستاد استان و شهرستان ها با مراجعه به دفاتر ستاد نذورات خود را پرداخت نمایند و به متبرعینی که تا مبلغ یک میلیون تومان لوح تقدیر، متبرعین یک میلیون تومان به بالا تربت ناب و بسته تبرکی و به مترعین پنجاه میلیون تومان به بالا علاوه بر بسته تبرکی حرم و لوح سند سفر زیارتی اعتاب مقدسه تعلق می‌گیرد.

    دریا: مردم چگونه و از چه روش‌های می‌توانند در این طرح مشارکت کنند؟
    موسوی: در خصوص نحوه مشارکت در پروژههای در دست اقدام ستاد در تکمیل صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف، صحن حضرت زینب (س) و صحن امام حسن مجتبی (ع) در حرم مطهر امام حسین (ع)، بازسازی و توسعه حرم حضرت زینب (س) در سوریه و حرم امامین جوادین و حرم امامین عسکریین و….می توان از طریق کد دستوری *۷۲*۴#، از طریق طرح بنای نور و یا مراجعه به ستادهای توسعه و بازسازی عتبات عالیات در سطح استان و شهرستانها وتکمیل فرم های پرداخت اقساطی اقدام نمایند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.