حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • معرفی ۱۰۰۰مالک ۵ مسکن خالی به بالا  به امورمالیاتی هرمزگان
    ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۰۹
    شناسه : 9586
    بازدید 1181
    8
    روند شناسایی واحدهای خالی احتکار شده ادامه دارد دریانیوز// اخذ مالیات از خانه های خانه های خالی براساس قانون مالیات های مستقیم قرار بود از اول سال 1395 در کشور اجرایی شود که متاسفانه در دولت قبل این قانون اجرا نشد ودر دولت سیزدهم نیز این روند کند بود و در حال حاضر قرار شده است این روند شتاب بگیرد ودر استان هرمزگان نیز مالکان 5 خانه خالی به بالا به امورمالیاتی هرمزگان معرفی شده اند وقرار است این روند شتاب بگیرد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// اخذ مالیات از خانه های خانه های خالی براساس قانون مالیات های مستقیم قرار بود از اول سال ۱۳۹۵ در کشور اجرایی شود که متاسفانه در دولت قبل این قانون اجرا نشد ودر دولت سیزدهم نیز این روند کند بود و در حال حاضر قرار شده است این روند شتاب بگیرد ودر استان هرمزگان نیز مالکان ۵ خانه خالی به بالا به امورمالیاتی هرمزگان معرفی شده اند وقرار است این روند شتاب بگیرد.
    بطور حتم شناسایی املاک خالی و معرفی شان به اداره کل امورمالیاتی هرمزگان باعث می شود تا برخی مالکان متقاعد شوند املاک شان را به فروش برسانند یا بصورت رهن واجاره واگذار نمایند که در متعادل شدن بازار املاک موثر است. آنطور که برخی از مشاوران املاک که با سازندگان ملک ارتباط دارند و عنوان می کنند که بعضی از سازندگان، ده‌ها ملک آماده دارند که نه به فروش می رسانند و نه رهن واجاره می دهندو معتقدند نگهداشتن و درواقع احتکار این املاک خالی به نفع شان است و مرتب قیمت ملک شان افزایش می یابد. به گفته کارشناسان، با شناسایی خانه‌های خالی و اخذ مالیات از مالکان آنها، بازار مسکن و اجاره به مرور به سمت ثبات قیمتی و آرامش هدایت می شود که این اقدام می‌تواند بخشی از نگرانی مستاجران را برطرف کند.

    در روزهای اوج نقل وانتقالات در بازار مسکن و داغ شدن فصل جابه جایی ها شاهد اقداماتی از سوی دولت هستیم که اجرای آن می تواند زمینه ساز بهبود وضعیت بازار مسکن شود، اما به شرطی که این برنامه ها و اقدامات به درستی توسط تمامی دستگاه های مرتبط اجرا شود.یکی از اقداماتی که دولت در دستور کار خود قرار داده، شناسایی خانه های خالی است که این طرح از سال های پیش مطرح شده، اما به صورت کامل و مانند امسال اجرایی نشده بود. امسال دولت سعی دارد با همکاری مجلس به صورت کامل این طرح را اجرایی کند.بسیاری از کارشناسان و همچنین متقاضیان مسکن می گویند که این اگر این طرح به درستی اجرا شود وضعیت بازار مسکن بهبود می یابد.

    معرفی ۱۰۰۰مالک به امور مالیاتی
    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه وشهرسازی هرمزگان در این زمینه گفت: یکی از برنامه های مان شناسایی املاک خالی با شیوه ها شگردهای خاصی است .سعید حاجبی افزود: در همین راستا در گام نخست درحال شناسایی املاک خالی و معرفی آنها به امورمالیاتی هرمزگان جهت اخذ مالیات از مالکان ۵ واحد به بالاهستیم. حاجبی اظهار داشت : تاکنون اطلاعات هزار مالک به اداره کل امورمالیاتی استان ارسال شده است و این روند ادامه دارد.طبق آنچه این مقام مسئول عنوان کرده است، انتظار می رود در روزها و هفته‌های آتی میزان شناسایی املاک خالی افزایش یافته و انتظار می رود با تسریع در شناسایی واحدهای مسکونی خالی از یک طرف و شتاب گرفتن در اخذ مالیات از مالکان اینگونه واحدها، روند عرضه واحدهای مسکونی خالی در بازار افزایش یابد و محتکران مسکن تداوم احتکار را به ضررشان بدانند.

    گاهی اخباری مبنی بر سه تابیش از چهارمیلیون واحدمسکن احتکار شده در کشور شنیده می شود واز آن طرف تعداد زیادی از املاک خالی در تملک بانک هاست که بایستی سازوکاری اجرا شود تا تمامی املاک در بازار عرضه شوند که تحقق آن باعث ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای مسکن و شکستن قیمت غیرواقعی و حبابی مسکن خواهد شد. در استان هرمزگان هم انتظار می رود به‌این بخش توجه ویژه ای شود و دستگاه های نظارتی و قضایی نیز به پرونده املاک خالی در تملک افراد حقیقی و حقوقی و بانک ها و… ورود کنند تا به این حوزه سروسامان داده شود و دلالان و مافیای مسکن نتوانند بیش از این بر بازار مسکن حکمرانی نموده و بازار مسکن در کشور و استان هرمزگان و شهر بندرعباس آرام گیرد.

    میزان مالیات ها
    مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: برای خانه خالی در سال اول ۶ برابر مالیات اجاره، سال دوم ۱۲ برابر مالیات اجاره، از سال سوم و به بعد ۱۸ برابر مالیات اجاره گرفته می‌شود و برای کسانی که بیش از ۵ واحد داشته باشند همه این مالیات‌ها دو برابر می‌شود و فرقی بین افراد حقیقی و اشخاص حقوقی وجود ندارد.وی در مورد اینکه برخی مردم گلایه کردند با وجود اینکه خانه خود را به صورت رسمی فروختند، اما در سامانه املاک و اسکان به عنوان خانه خالی برای آنها قلمداد شده است، گفت: مردم باید وارد سامانه املاک و اسکان شده و اطلاعات خود را به‌روز ‌کنند و ا‌گر این اطلاعات به‌روز نشود، همچنان به عنوان خانه خالی شناخته خواهد شد.
    مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: دانشگاه‌های غیر انتفاعی هم باید داده‌های خانه‌های خود را در سامانه املاک و اسکان بارگذاری کنند.برخی از شهروندان هم می گویند : ‌در شرایطی که قیمت اجاره خانه به ویژه در شهرهای بزرگ بالا رفته است، دولت می‌تواند با وضع مالیات بر خانه‌های خالی زمینه‌ای فراهم کند تا این خانه‌ها در جریان بازار اجاره قرار گیرد و قدری از فشار به بازار و افزایش بی‌رویه اجاره‌ها کاسته شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.