حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3004 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • مشکلات ترافیکی شهر بندرعباس در حال برطرف شدن است
    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۴۸
    شناسه : 13479
    بازدید 1134
    3
    مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار و ترافیک شهرداری بندرعباس: دریانیوز// یکی از اساسی‌ترین معضلات حمل‌ونقل در بندرعباس که پایتخت اقتصادی کشور نام گرفته است، رفت و آمدهای درون‌شهری است.
    ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// یکی از اساسی‌ترین معضلات حمل‌ونقل در بندرعباس که پایتخت اقتصادی کشور نام گرفته است، رفت و آمدهای درون‌شهری است.
    حمل و نقل عمومی بعنوان یک رکن توسعه شهری از اهمیت بالایی برخوردار است و فراهم نمودن زيرساخت‌هاي شهری و حمل و نقل عمومی، نقش مهمی در ارائه خدمات شایسته و مناسب به شهروندان دنبال دارد. حمید حیدری‌پوری گفت: برای رفع مشکلات ترافیک‌ شهری، مشاور تعیین شده و درحال دنبال کردن طرح مطالعاتی شهر بندرعباس در بحث حمل و نقل عمومی است تا منتج به نتیجه خوبی شود.

    وی درخصوص وضعیت ایستگاه‌های اتوبوس در سطح شهر بندرعباس نیز افزود: برای ایجاد این ایستگاه‌ها، قرارداد ۱۰ ساله‌ای با شرکت «میرک کیش» منعقد شده که سالیان سال با چالش مواجه کرده بود که امسال در دولت سیزدهم، با اتفاقات خوبی که توسط مهدی نوبانی شهردار بندرعباس رقم خورد، این قرارداد به سرانجام رسید و توانستیم قرارداد با شرکت میرک کیش فسخ کنیم و توافقات خیلی خوبی صورت گرفت و امروز اعلام می‌کنم که تمام هزینه‌های شرکت «میرک کیش» به آن پرداخت شد و تمام ایستگاه‌ها در اختیار شهرداری بندرعباس قرار گرفت و درحال اورهال تعدادی از این ایستگاه‌ها هستیم و برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم تا قبل از پایان سال، به منظور ارائه خدمات بهتر، به مردم واگذار کنیم.

    مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار و ترافیک شهرداری بندرعباس همچنین یا تأکید بر اینکه روند ترافیکی شهر بندرعباس تغییر خواهد کرد، ابراز داشت: سرعت‌گیر و سرعت‌کاه‌ها یکی از چالش‌های موجود در شهر بندرعباس است که سبب اعتراض مردم شده، اینها نیز در دست بررسی قرار داده‌ایم، باید بپذیریم که سرعت غیر مجاز در سطح شهر بندرعباس بسیار زیاد است، معمولاً شهرهای ساحلی به همین منوال است و با چنین چالش‌هایی روبه رو هستند.

    سرعت، در جزیره زیبای کیش مدیریت شده است

    حیدری‌پور همچنین ادامه داد: البته در جزیره زیبای کیش، سرعت، مدیریت شده است اما در بسیاری از شهرها، با این چالش مواجه هستیم که بر روی این موضوع کار می‌کنیم و با مشاوره‌هایی خاصی هماهنگ شده و این موضوع درحال پیگیری است. وی افزود: بنده به عنوان مدیرعامل سازمان حمل و نقل عمومی و بار و ترافیک، بر این باور نیستم که ترافیک و سرعت‌گیر در سطح شهر وجود داشته باشد اما ناچاریم برای کاهش تصادفات، اقدامات اینچنینی صورت گیرد، چراکه میزان مرگ و میر در تصادفات درون‌شهری ما را وادار به انجام این کار می‌کند.

    حیدری‌پور با بیان اینکه شورای ترافیک استان هرمزگان تصمیم‌گیرنده اصلی است و هر اقدامی که در شهر بندرعباس صورت می‌گیرد، تأکید کرد: این‌گونه نیست که بنده به عنوان مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار و ترافیک شهرداری بندرعباس، معاون حمل و نقل ترافیک یا شهردار بندرعباس می‌توانیم هر جا صلاح دانستیم سرعت‌گیر نصب کنیم، شورای ترافیک استان هرمزگان است که به ما مجوز می‌دهد و اعلام می‌کند که کجا و چه اقداماتی صورت گیرد و ما نیز باید اجرا کنیم.

    نصب گل‌میخ‌های LED برای کاهش تصادفات در ساحل بندرعباس

    مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار و ترافیک شهرداری بندرعباس با بیان اینکه گل‌میخ‌های «LED» در سطح ساحل شهر بندرعباس با هدف کاهش تصادفات و همچنین کاهش تعداد سرعت‌گیرها و سرعت‌کاه‌ها نصب خواهد شد، تصریح کرد: فکر می‌کنم جزو معدود شهرهای کشور باشیم، این طرح به عنوان پایلوت در ساحل شهر بندرعباس اجرا می‌شود. همچنین خط‌کشی معابر شهر بندرعباس ظرف یکی دو روز آینده در بندرعباس آغاز خواهد شد، سپس چهارراه هوشمند، و نوع خدمات نسبت به قبل، متغیر می‌شود، همه اینها نوید این را می‌دهد که به سمتی پیش می‌رویم که در زمینه حمل و نقل عمومی شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

    وی همچنین اضافه کرد: تمام تلاش استاندار هرمزگان بر این مبناست که میزان رضایتمندی مردم افزایش دهیم و در تمامی جلسات برگزارشده تأکید دارد که به هر طریق ممکن مردم باید در رفاه و آسایش باشند لذا در راستای تحقق این امر مهم، تمام تلاشمان بکار گرفته‌ایم امیدواریم تا پایان سال جاری، اتفاقات بسیار خوبی در بحث حمل و نقل عمومی شهر بندرعباس رخ دهد و شاهد اتفاقات جدیدی باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.