حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۷ خرداد , ۱۴۰۳ Monday, 27 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3110 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 82×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مشاوران املاک مجازی
    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
    شناسه : 10391
    بازدید 1176
    4
    دریانیوز// زمانیکه مشاوران املاک مجوز فعالیت دریافت می کنند، آدرس محل فعالیت شان بطور کامل مشخص است و مکانی حقیقی برایشان تعریف می شود که در آنجا فقط خرید وفروش و رهن واجاره را انجام دهند وبه مالکان، خریداران و فروشندگان و مستاجران مشاوره ملکی دهند که البته خودشان هم بایستی در این حوزه تسلط کافی داشته باشند و آموزش‌های لازم را دیده باشند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// زمانیکه مشاوران املاک مجوز فعالیت دریافت می کنند، آدرس محل فعالیت شان بطور کامل مشخص است و مکانی حقیقی برایشان تعریف می شود که در آنجا فقط خرید وفروش و رهن واجاره را انجام دهند وبه مالکان، خریداران و فروشندگان و مستاجران مشاوره ملکی دهند که البته خودشان هم بایستی در این حوزه تسلط کافی داشته باشند و آموزش‌های لازم را دیده باشند.

    اما اینکه بخش زیادی در حال حاضر از فعالیت برخی از مشاوران املاک در پلتفرم های مجازی است که در آنجا اقدام به قیمت سازی می کنند، جای تامل دارد و همین اقدام شان باعث افزایش حبابی قیمت مسکن شده است که دستگاه های مختلف نیز نسبت به این موضوع اذعان داشته‌اند و به همین دلیل بحث تعلیق شیپور و دیوار مطرح شد و تا ۲۲شهریور به آنها مهلت داده بودند تا شیوه شان را اصلاح کنند.

    چند روز قبل نیز باری دیگر اخطار به ۲ پلتفرم اعلام قیمت مسکن داده شد و رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا گفت: در رابطه با کسب‌وکارهایی که در تعیین قیمت مسکن فعالیت می‌کنند، دو پلتفرم را شناسایی کردیم که بیشترین دخالت را در بالا بردن قیمت مسکن داشتند و برای آخرین بار اخطار جدی به این دو پلتفرم داده شدواین پلتفرم‌ها باید تا ابتدای مهر به درگاهی که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده متصل شوند و در غیر این صورت اعمال قانون می‌شوند. در واقع بدلیل ضعف نظارتی بر روی این پلتفرم ها، دلالان و مشاوران املاک از این فضای مجازی برای حبابی کردن قیمت ها واجاره ها حداکثر سوءاستفاده را کردند و بازار مسکن را متلاطم کردند که رئیس جمهور نیز دستور نظارت و ساماندهی این بخش وسکوها را در شورای عالی مسکن مطرح کردند.

    بایستی از یک طرف دیوار و شیپور به درگاهی که وزارت راه وشهرسازی اعلام کرده، وصل شوند تا املاک واقعی و نه فیک وبا قیمت منطقی ونه حبابی در این دوپلتفرم اعلام و در معرض دید عموم قرار گیرد تا از قیمت سازی وبازی با روح و روان مردم و مستاجران جلوگیری شود. مشاوران املاک هم نباید اجازه اعلام ملک برای فروش یا اجاره در این پلتفرم ها را داشته باشند وافراد عادی و مالک بتوانند ملک شان را عرضه کنند. از طرفی دیگر مشاوران املاک فقط در دفترشان اجازه فعالیت داشته باشند و میزان نظارت‌ها برآنها هم باید افزایش یابد.

    در حال حاضر برخی از مشاوران املاک در بازدیدهای صورت گرفته، مشخص شده که مجوز فعالیت ندارند که سوال برانگیز است که چطور مشاوران املاکی با این حجم بالا و بدون مجوز در خیابان ها و پاساژها و… فعالیت داشته و چشم ناظران آنها را ندیده و اقدامی نشده است؟ دوم اینکه برخی از دفاتر مشاور املاک مجاز هم بدون نرخنامه فعالیت داشته وبرخی در نام دفترشان الفاظی مانند دپارتمان، بانک اطلاعات ملکی، موسسه و… بکار برده اند و همچنین مشارکت در ساخت(تداخل صنفی) و… دارند و ممنوعیت شان اعلام شده و متاسفانه مشاوران املاک به آن توجه نکردند. در این حوزه ضرورت دارد هم نظارت ها افزایش یابد و هم جرائمی که توسط تعزیرات حکومتی صادر می شود، بازدارندگی لازم را برای متخلفان داشته باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.