حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3004 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • مشاوران املاک بندرعباس هنوز ماست‌شان را کیسه نکرده‌اند
    ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۲۷
    شناسه : 10349
    بازدید 1205
    7
    برخوردها بازدارندگی لازم را نداشته است دریانیوز// در حالی بیش از سه هفته از بازدید چندروزه نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به همراه مسئولان راه وشهرسازی و تعزیرات حکومتی هرمزگان و... از تعدادی از مشاوران املاک بندرعباس و شرکت در شورای مسکن استان می‌گذرد که همچنان تخلفات و انجام ممنوعیت‌های اعلام شده در این حوزه ادامه دارد و مشاوران املاک بدون ترس و واهمه روند قبلی را ادامه می دهند وضرورت دارد در این حوزه تصميمات مناسب و بازدارنده اتخاذ گردد که در ادامه سلسله گزارش های حوزه مسکن، در گزارش های امروز و هفته های آتی به این موضوع خواهیم پرداخت.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در حالی بیش از سه هفته از بازدید چندروزه نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به همراه مسئولان راه وشهرسازی و تعزیرات حکومتی هرمزگان و… از تعدادی از مشاوران املاک بندرعباس و شرکت در شورای مسکن استان می‌گذرد که همچنان تخلفات و انجام ممنوعیت‌های اعلام شده در این حوزه ادامه دارد و مشاوران املاک بدون ترس و واهمه روند قبلی را ادامه می دهند وضرورت دارد در این حوزه تصميمات مناسب و بازدارنده اتخاذ گردد که در ادامه سلسله گزارش های حوزه مسکن، در گزارش های امروز و هفته های آتی به این موضوع خواهیم پرداخت.

    اینکه برخی از مشاوران املاک که در بازدیدها به آنها تذکراتی داده شده بود و هنوز بی توجه هستند، نشان می دهد که برخوردها بازدارندگی لازم را نداشته است. همچنان در سردرب‌های مشاوران املاک الفاظی دیده می شود که اعلام شده بود نباید استفاده شود وفقط نوشته شود مشاورین املاک… . همچنین اعلام شده بود که مشاوران املاک نباید در ساخت وساز مشارکت کنند و تداخل صنفی محسوب می شود. نظارت بر مشاوران املاک بایستی افزایش یافته و برخوردها نیز باید بازدارندگی لازم را داشته باشد. در شرایط فعلی درب دفاتر برخی از مشاوران املاک همچنان بر همان پاشنه قبلی می چرخد که بایستی با متخلفان برخوردهای جدی تری صورت گیرد تا بازار مسکن به آرامش برسد.

    مروری بر گفته های نماینده وزارتخانه
    نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در حاشیه بازدیدسه هفته قبل از تعدادی از مشاوران املاک بندرعباس در جمع خبرنگاران عزم دولت سیزدهم برای ساماندهی بازار مسکن را جدی دانست و گفت: در این راستا عملیات میدانی ساماندهی مشاوران املاک، شناسایی خانه‌های خالی از سکنه و وام‌های ودیعه مسکن از ۱۵ اردیبهشت ماه سال‌جاری در کشور آغاز شده است. علیرضا مُهِلی افزود: طبق مصوبه هفتمین نشست شورای عالی مسکن و تاکید رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، ساماندهی بازار مسکن توسط کارگروه تنظیم بازار مسکن کلید خورد. نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات اظهار کرد:برای ساماندهی مشاوران املاک، کارگروهی بزرگ و متشکل از قضات تعزیرات حکومتی، بازرسان اتاق اصناف، بازرسان اتحادیه املاک، اماکن نیروی انتظامی، بازرسان راه و شهرسازی و بسیج اصناف تشکیل شد.

    روندکاهشی قیمت مسکن آغاز شده است
    مهلی با اشاره به آغاز روند کاهش قیمت مسکن در کشور خاطرنشان کرد: اکنون شاهد کاهش سه و هشت دهم درصدی قیمت مسکن در تهران و ۲۰ تا ۲۵ درصدی مسکن در شهرها جدید پردیس و پرند هستیم، همچنین در استان‌های خراسان رضوی، خوزستان و فارس قیمت مسکن کاهش یافته است. وی با بیان اینکه این جریان در کشور به راه افتاده است و همه دست به دست هم داده‌اند تا بازار مسکن سامان یابد،‌ گفت: ۱۲ سال این حوزه رها شده بود، اما اکنون بازرسی و نظارت بر بازار مسکن در کشور آغاز شده است و رئیس جمهور هم بر این کار تاکید دارد.
    مُهِلی افزود: سامانه «بنگاه امین» نیز طراحی شده تا مردم بنگاه‌های خوب را معرفی کنند و مورد تقدیر قرار گیرند و بدون شک با کسانی که گران فروشی و تخلف کنند، برخورد می‌کنیم. وی تصریح کرد: بازار مسکن رها شده بود، اما صف بنگاه‌های امین و قابل اعتماد از این‌ها که سوداگری کرده و به مردم ضربه می‌زنند، جداست.

    اصناف و اتحادیه مشاوران املاک باید جلوی تبلیغات خلاف را بگیرند
    مُهِلی با اشاره به اینکه برخی مشاوران املاک شهر بندرعباس بر سر مغازه خود نام بانک اطلاعات مسکن و یا دپارتمان مسکن و غیره درج کرده‌اند، ابراز کرد: اصناف و اتحادیه مشاوران املاک باید با چنین ادبیاتی برخورد کنند و تعزیرات حکومتی، بازرسی صنفی و اتحادیه مشاوران املاک نیز مانع به‌کارگیری این نوع ادبیات که خلاف واقع است، شوند.
    نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات عنوان کرد: برای دستگاه‌های نظارتی و بازرسی در این استان سوال نشده که فلان مشاور املاک تمام اطلاعات ملک خودشان و مردم را دارد،‌ این‌ها درحال سوء استفاده از این ادبیات بوده و با جلب اعتماد، مردم را فریب می‌دهند.
    وی با اشاره به اینکه ضعف‌های بسیاری در حوزه مسکن وجود دارد،گفت: دولت سیزدهم تمام همت و عزم خود را برای سامان دادن مسکن بکارگرفته است که از اتحادیه و اصناف نیز می‌خواهیم در این راستا کمک کنند تا این کار بزرگ به درستی در کشور و از جمله هرمزگان انجام شود.

    صدور کد رهگیری برای مستاجران رایگان است
    مُهِلی اشاره کرد:‌ سامانه ملی املاک و اِسکان راه‌اندازی شده است که صدور کد رهگیری در این سامانه برای تمام مستاجران رایگان شده است و میزان استفاده از این فضا توسط مردم به فرهنگ سازی بستگی دارد. مهلی یادآورشد: نخست سامانه مربوط به قرارداد اجاره بوده و در مراحل بعدی خرید و فروش نیز به آن اضافه می‌شود و دیگر نیازی نیست مردم بابت یک مبایعه‌نامه ۳۰ میلیون تومان بپردازند. وی افزود: اگر مردم کنار حاکمیت بوده و از این سامانه برای سهولت کار و کاهش هزینه‌های آن‌ها طراحی شده، استقبال و اعتماد کرده و املاک خود را در سامانه ملی املاک و اِسکان ثبت کنند، ۲ اتفاق خوب رخ خواهد داد که نخست مشمول مالیات بر خانه‌های خالی نخواهند شد و دوم افزایش اجاره بها بر اساس ضوابط مشخص انجام خواهد شد که طبق مصوبه سران قوا افزایش بهای اجاره در تهران ۲۵ و در استان‌ها ۲۰ درصد است.

    سامانه ملی اجاره بها درحال راه‌اندازی است
    وی گفت: سامانه ملی اجاره بها در حال راه‌اندازی است که مشهد در این زمینه پیشقدم شده و این سامانه در آن شهر درحال فعالیت است. مُهِلی افزود: این سامانه به طور دقیق به مردم اعلام می‌کند ملک طبقه چهارم بدون آسانسور یا آسانسوردار یا با انباری در فلان منطقه چه قیمتی دارد و هیچ‌کس اجازه ندارد خارج از فرمول سامانه ملی اجاره بها ملکی را اجاره بدهد.
    وی تصریح کرد: اکنون تورم مسکن در مشهد کاهش یافته که حتی می‌توان این را از طریق نرم‌افزارهای اینترنتی هم قیمت‌ها صحت سنجی کرد و امید می‌رود سامانه ملی اجاره بها تا اواخر شهریورماه به صورت نهایی آماده و رونمایی شود تا مردم از آن استفاده کنند.

    اظهارتعجب از نرخ‌های مشاوران املاک در بندرعباس
    مهلی در هنگام بازدید از واحدهای مشاور املاک شهر بندرعباس نسبت به نرخ‌های کمیسیون‌ها اظهارتعجب کرد و گفت: در شهر تهران نرخ‌ها ۲۵ صدم قیمت معامله است، اما در این بندرعباس یک درصد بوده که این بسیار گران‌تر از پایتخت است.وی اشاره کرد: بیشترین تخلف‌ها شامل نداشتن پروانه کسب، درج نکردن نرخ‌نامه، گران فروشی و سوداگری در اخذ کمیسیون اجاره بها یا مبایعه نامه‌ها است.

    تداوم بازدیدها از مشاوران املاک
    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه وشهرسازی هرمزگان نیز در آن بازدید با بیان اینکه ۱۱۸۲ دفتر مشاور املاک در استان فعال هستند که ۸۱۸ دفتر در بندرعباس هستند؛ اظهار داشت: البته ۷۵ مشاور املاک غیرمجاز نیز در استان شناسایی شده است که ۲۰ بنگاه در بندرعباس است وبه آنها اخطار داده شده است ظرف ۱۵ روز مجوز بگیرند.سعید حاجبی گفت:۲۴ مشاور املاک متخلف در استان پلمپ شده اند.وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات مشهود در حوزه نبود نرخنامه، دریافت کمیسیون بیش از میزان مصوب، تبلیغ خلاف واقع در سردرب دفاتر مشاور املاک بوده که بشدت برخورد می شود؛ میزان جرایم مشاوران املاک متخلف را یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان اعلام کرد.وی گفت: تلاش می کنیم با راه اندازی سامانه اجاره بها، بازار رهن واجاره را بطور کامل کنترل کنیم واز طرفی دیگر این بازدیدها ادامه دارد.وی گفت: دولت سیزدهم در بخش تنظیم بازار و ساماندهی بازار مسکن گام‌های خوبی را برداشته است و کارگروه تنظیم بازار مسکن شکل گرفته است وبازرسی ها از دفاتر مشاور املاک در حال انجام است. حاجبی اظهار داشت : نظارت بر قیمت های فروش و اجاره بها در حال انجام است که باعث شده قیمت ها تا حدودی متعادل شوند واین روند ادامه دارد.

    تشدید نظارت ها از هفته آینده
    حاجبی روز گذشته نیز در گفتگو با خبرنگار دریا از تشدید و افزایش گشت های مشترک نظارت بر مشاوران املاک از هفته آینده با همکاری تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اتحادیه املاک و… خبر داد و همکاری تعزیرات حکومتی استان در این بازدیدها را تاکنون خوب توصیف و از آنها قدردانی کرد.
    حاجبی در پاسخ به این سوال خبرنگار دریا که در بازدید سه هفته قبل نماینده وزارتخانه، وی از وضعیت سردرب تعدادی از مشاوران املاک، مشارکت برخی مشاوران املاک در ساخت و ساز املاک بدلیل تداخل صنفی و… انتقاد کرد و آن ها را ممنوع اعلام کرده بود، اما تاکنون اقدامی در این حوزه صورت نگرفته است؛ اظهار داشت : قبول دارم که سردرب ها هنوز تغییری نکرده اند و… که بایستی تاکید کنم پس از محرز شدن تخلفات، توسط تعزیرات حکومتی اقدامات لازم صورت می گیرد و این موارد از طریق تعزیرات حکومتی پیگیری وبرخوردهای قانونی صورت خواهد گرفت ودر صورت نیاز وعدم اصلاح رویه ها وتکرار تخلف، جریمه و پلمپ دفاتر متخلف مشاور املاک و… انجام می شود .وی تاکید کرد : مشارکت مشاوران املاک در ساخت وساز املاک ممنوع است و بایستی فقط در حوزه وظایف قانونی شان اقدام کنند.
    وی در مورد آخرین وضعیت دفاتر مشاور املاک غیرمجاز نیز گفت : به غیرمجاز ها ۱۵ روز فرصت داده شده بود تا از طریق سامانه مجوزها ثبت‌نام و اقدام به دریافت مجوز فعالیت نمایند ودر صورت عدم دریافت مجوز، فعالیت شان ممنوع است و اجازه فعالیت ندارند. حاجبی همچنین باری دیگر به مستاجران توصیه کرد از طریق سامانه اسکان و املاک نسبت به دریافت کدرهگیری بصورت رایگان برای قراردادهای رهن و اجاره اقدام نمایند.

    راه اندازی سامانه اجاره بها
    حاجبی با بیان اینکه در حال منطقه بندی شهر بندرعباس هستیم و بندرعباس به ۹ منطقه تقسیم بندی شده است، از راه اندازی سامانه اجاره بها در بندرعباس تا پایان شهریور خبرداد که البته املاک بایستی دارای کدپستی باشند تا ارزش گذاری شان انجام شود وسقف و کف ارزش املاک مشخص شود.

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “مشاوران املاک بندرعباس هنوز ماست‌شان را کیسه نکرده‌اند”
    1. سلام بعد از پلمپ دفتر املاک رئیس اتحادیه املاک مشهد به علت گران فروش کمیسون بیشتر از نرخنامه که خودش امضا ء کرده !!!و عدم ثبت کدرهگیری و عدم صدور فاکتور و… توسط تعزیزات مثل اینکه خود رئیس اتحادیه رفته و پلمپ با دست خودش باز کرده و یک فیلم الکی رفته از مدارک و قرار دادش هولوگرام درست کرده است که بگوی و بی گناه است!!!تا حالا ما فکر میکردیم پلمپ باید مامور اماکن باید خودش بازکن نه افراد غیر مرتبط اینکه املاک به اون بزرگی و اون همه میز مشاور خرید و فروش و گاو صندوق به اون بزرگی بعد چند برگ قرار هولوگرام وجود دارد ،حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ قرار داد هولوگرای میاوردی نشون یا حداقل حسابتو در سامانه معاملات املاک که کد کدرهگیری ثبت را نشون میدادی !!! ۹۹ درصد قرارداد دست نویس بوده است و برای گران فروشی همه خود حساب مالی و تماس با مشتری مشخص کنند است ،دفتر به اون موقعیت تجاری و به اون بزرگی اجاره بالای چنده میلیون ۱۵ تا۴۰میلیون اجاره است و هزینه مشاور و مالیات و… است بعد میای کمیسیون اجاره نامه هر طرف تا سقف ۱۶۰۰ میگیری و کمیسیون فروش هم ۲ دهم درصد میگیری آقایان زنگ بزنند چند مشتری بیاد بعد معلوم میشود مبلغ قانونی بوده یا چند ده برابر قانون!!!! اون افرادی که مشتری هاش بودن
      طرف خودش رئیس اتحادیه مشاورین املاک مشهد خودش همون تابلو ی نرخنامه ۱۴۰۲و کمیسیون و قوانین صنفی را برای تمام املاک در مشهد با امضاء خودش در نرخنامه تایید امضاء میکند بعد خودش رعایت نمیکید هم کد رهگیری ثبت نمیکند و قرار دست نویس مینویسه کمیسیون غیر قانونی میگیره و فاکتور هم نمی دهد و حتی سقف قیمت اجاربها خانه در هر محلهرا طبق نرم افزار رعایت نمی کندحالا مردم عادی برای شکایت در مورد گران فرشی کمیسیون بیشتر ویا عدم کدرهگیری قرارداددستنویس و یا عدم صدور فاکتور و عدم رعایت مصوبه و نرم افزار اجاه بها از مشاورین املاک کجا باید بروند یا شکایت از رئیس اتحادیه و هئیت مدیرش و افراد کله کنده ؟ خواستی می توانی بری اتحادیه املاک که ماست مالی کنند شکایت رو و یا باید در سایت تعزیرات و.. اقدام کنند و برای افراد کله کند .(بعد میکند چرا مشهد اینها بنگاه بدون جواز کسب دارد)m2

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.