حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3020 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مسکن ملی بندرعباس روی دور تند ساخت و ساز قرار گیرد
    ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
    شناسه : 12168
    بازدید 1240
    7
    دریانیوز// هفته گذشته بسیج رسانه هرمزگان نشست هم اندیشی مدیرکل راه وشهرسازی با فعالان رسانه ای استان را برگزار کرد تا در خصوص موضوع مسکن و بخصوص طرح نهضت ملی مسکن در هرمزگان بحث وتبادل نظر شود و آخرین وضعیت اجرای این طرح در استان و شهر بندرعباس و چالش هایی که در این مسیر وجود دارد و راهکارهای تسریع در اجرای این طرح ملی مورد بررسی قرار گیرد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// هفته گذشته بسیج رسانه هرمزگان نشست هم اندیشی مدیرکل راه وشهرسازی با فعالان رسانه ای استان را برگزار کرد تا در خصوص موضوع مسکن و بخصوص طرح نهضت ملی مسکن در هرمزگان بحث وتبادل نظر شود و آخرین وضعیت اجرای این طرح در استان و شهر بندرعباس و چالش هایی که در این مسیر وجود دارد و راهکارهای تسریع در اجرای این طرح ملی مورد بررسی قرار گیرد.

    اقدامی که بسیج رسانه استان انجام داده است، شایسته تحسین می باشد و حضور مدیرکل راه وشهرسازی استان در این هم اندیشی هم نشان داد که ایشان هم بدنبال رفع موانع موجود در اجرای این طرح ملی در استان می باشد. بطور یقین موفقیت کامل در اجرای این طرح ملی در هرمزگان باعث خانه دار شدن افرادی می شود که نیاز به مسکن دارند و دغدغه شان در این حوزه برطرف می شود و حباب قیمت مسکن نیز بطور کامل ازبین خواهد رفت وبسیاری از مستاجران نیز خانه دار مي شوند.

    متاسفانه در دولت سابق هیچ طرح مسکنی در کشور اجرا نشد و این موضوع باعث افزایش حباب قیمت مسکن و رشد چند برابری رهن واجاره شد و بسیاری از خانواده ها نیز از خانه دار شدن ناامید شدند. اما با توجه به اینکه آیت ا… رئیسی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهور وعده احداث چهار میلیون واحد مسکن را داده بود، از ۲۸مهرماه سال ۱۴۰۰ ثبت نام از متقاضیان مسکن در دولت سیزدهم کلید خورد و بسیاری از شهروندان ثبت نام کردند و پالایش از متقاضیان نیز شروع شد. اما بی تدبیری هایی در اجرای طرح در برخی مناطق مانند بندرعباس ملاحظه شد. در سایت ثبت نام ها، نامی از بندرعباس نبود و اعلام شد مردم می توانند در شهرک علوی ثبت نام کنند که ۵۰ کیلومتر با بندرعباس فاصله داشت که مورد استقبال واقع نشد و با اعتراضات گسترده به این جانمایی، با فرصت سوزی زیادی که شد، مکان آن به شمال اتوبان شهیدرجایی تغییر یافت و الحاق اراضی در این منطقه نیز طول کشید و از مردادماه امسال تسطیح اراضی آغاز شده است.

    اما بعد از گذشت بیش از دوسال از آغاز این طرح در کشور، هنوز ساخت وساز ۱۵ هزار واحد در اتوبان شهیدرجایی بندرعباس آغاز نشده است و مدیرکل راه وشهرسازی در نشست هم اندیشی اعلام کرد از دو ماه آینده ساخت وسازها نیز شروع می شود که مردم انتظار دارند زودتر از این موعد ساخت وسازها شروع شود و در هوای خنک بندرعباس عملیات ساخت وساز باسرعت به پیش رود که گرمای هوای تابستان روند اجرای طرح را کند خواهد کرد.

    درصورتیکه عملیات ساخت وساز واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس با سرعت شروع شود و عملیات اجرایی با شتاب به پیش برود، بطور حتم می توان امیدوار شد که سال ۱۴۰۳ سال واگذاری های واحدهای مسکن ملی در بندرعباس باشد و در قیمت خانه و رهن و اجاره بسیار اثرگذار خواهد بود و حباب موجود ازبین خواهد رفت که بایستی ساخت وساز مسکن ملی در بندرعباس روی دور تند قرار گیرد و از حالت کندی و لاک‌پشتی خارج شود. به همین دلیل ضرورت دارد که به اجرای این طرح ملی در مرکز استان شتاب داده شود. البته آنطور که مدیرکل راه وشهرسازی استان اعلام کرده است، قرار است ده هزار واحد مسکن در روزهای آینده نیز در سطح استان و با حضور رئیس جمهور افتتاح شود که می تواند بازار مسکن استان را تحت تاثیر قرار دهد.

    انتظار می رود بطور مرتب تعداد زیادی از واحدهای مسکن ساخته شده در استان، افتتاح و به متقاضیان واگذار شود و نیاز مسکن بخش زیادی از افراد واجدشرایط برطرف شود. نکته دیگر اینکه حال که سه هزار هکتار در استان الحاق اراضی صورت گرفته که هزار هکتار آن در بندرعباس است، واجدین شرایط طرح فرزندآوری درخواست دارند واگذاری زمین به آنها در شمال اتوبان شهیدرجایی انجام شود و از واگذاری زمین در شهرک علوی در ۵۰ کیلومتری غرب بندرعباس رضایت ندارند که این موضوع و درخواست نیاز به بررسی دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.