حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مسئولان سرویس مدارس هرمزگان رفوزه شدند
    ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۳۴
    شناسه : 10450
    بازدید 1247
    5
    اقدامات دقیقه 90 اثرگذار نبود دریانیوز// درحالی مهرماه هم آغاز شد و دانش آموزان وارد مدارس شدند که متاسفانه بدلیل سوءتدبیر و مدیریت مسئولان و متولیان حوزه سرویس مدارس، والدین زیادی همچنان برای تامین سرویس مدارس با مشکل مواجهند و نتوانستند با شرکت های سرویس مدارس قرارداد ببندند و بلاتکلیف مانده اند.کمبود سرویس مدارس باعث شده است که مانند سال گذشته والدین نتوانند برای برخی از مسیرها سرویس مدرسه بگیرند و همچنان دغدغه سرویس مدرسه را داشته باشند و هیچ مسئولی نیز خود را در این حوزه پاسخگو نمی داند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالی مهرماه هم آغاز شد و دانش آموزان وارد مدارس شدند که متاسفانه بدلیل سوءتدبیر و مدیریت مسئولان و متولیان حوزه سرویس مدارس، والدین زیادی همچنان برای تامین سرویس مدارس با مشکل مواجهند و نتوانستند با شرکت های سرویس مدارس قرارداد ببندند و بلاتکلیف مانده اند.کمبود سرویس مدارس باعث شده است که مانند سال گذشته والدین نتوانند برای برخی از مسیرها سرویس مدرسه بگیرند و همچنان دغدغه سرویس مدرسه را داشته باشند و هیچ مسئولی نیز خود را در این حوزه پاسخگو نمی داند.
    استاندار هرمزگان مرداد ماه سال جاری در نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان با تاکید بر ساماندهی سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید، گفت: سرویس مدارس در سال تحصیلی گذشته (۱۴۰۱-۱۴۰۲) به عنوان یک چالش مهم مطرح بود که امسال باید این مساله مورد توجه قرار گیرد.مهدی دوستی اظهار کرد: در راستای ساماندهی سرویس مدارس اگر نیاز به برگزاری نشست و هماهنگی است، باید این کار صورت گیرد تا دغدغه خانواده‌ها در این زمینه رفع شود.
    وی بیان کرد: همچنین باتوجه به در پیش بودن سال جدید تحصیلی در خصوص آماده‌سازی مدارس و مهیا ساختن شرایط برای ورود دانش آموزان به مدرسه باید برنامه‌ریزی و محیط آموزشی مناسب‌سازی شود.
    البته استاندار هرمزگان در چندین جلسه دیگر شورای آموزش و پرورش و… در خصوص سرویس مدارس تاکید کردند، اما گویا گوش شنوایی را مسئولان مربوطه نداشتند و متاسفانه سناریوی سال گذشته سرویس مدارس تکرار شد و والدین همچنان با مشکل مواجهند. بنا به گفته رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس، بر اساس بررسی‌ها در شهر بندرعباس برای سرویس مدارس به هزار و ۲۰۰ خودرو نیاز است. یکی از چالش های دیگری که والدین دانش آموزان در این حوزه مواجهند، علاوه بر کمبود سرویس مدارس، بحث نرخنامه است که انتظار می رفت در اوایل تابستان نرخنامه مصوب و به والدین و شرکت های سرویس مدارس اعلام شود که این موضوع محقق نشد و تصویب نرخنامه را به دقیقه ۹۰ موکول کردند.
    در حوزه تعیین نرخنامه سرویس مدارس نیز حاشیه‌های زیادی از جمله مصوبه افزایش ۶۰درصدی نرخنامه در خردادماه سال جاری در شورای شهر و مخالفت فرمانداری با این مصوبه و ارجاع نرخنامه به ستاد تنظیم بازار استان و عدم تصویب نرخنامه در این ستاد و بازگشت نرخنانه به جلسه چهارشنبه شب گذشته شورای شهر (۲۹شهریور) و تصویب دوباره همان نرخنامه با افزایش ۶۰درصدی در شورای شهر و… وجود داشت. البته گویا در جلسه چهارشنبه شب گذشته پیشنهاد افزایش بیش از ۱۰۰درصدی نرخنامه مطرح شده بود که شورای شهر با آن مخالفت کرده بود.
    این موضوع در حالی اتفاق افتاد که در سال‌های قبل از شیوع کرونا و مجازی شدن مدارس، والدین از اوایل تابستان با شرکت های سرویس مدارس قرارداد سرویس مدارس منعقد می کردند و دغدغه ای در این خصوص نداشتند. اما سال گذشته که مدارس از حالت مجازی خارج شد، والدین دانش آموزان دغدغه زیادی برای تامین سرویس مدارس داشتند و بیشتر والدین مجبور شدند هزینه های بیشتری را نسبت به نرخنامه برای سرویس مدارس بپردازند و برخی هم با سرویس هایی فرزندانشان را به مدرسه فرستادند که در شرکت های سرویس مدارس ساماندهی نشده بودند و سرویس مدارس آزاد و بدون شناسنامه و آرم و علائم و بیمه دانش آموزی و… بودند. برخی از والدین نیز مجبور شدند فرزندان شان را با تاکسی و دربست خودروهای شخصی و یا خودشان ببرند وبرگردانند و ترافیک سنگینی در اطراف مدارس ایجاد شد و امسال نیز این سناریو تکرار می شود.
    برخی از والدین دانش آموزان نیز امسال با گلایه شدید از نابسامانی سرویس مدارس و کمبود سرویس مدرسه و همچنین عدم اعلام نرخ مصوب سرویس مدرسه می‌گویند: انتظار می رفت آموزش و پرورش و مدارس و شهرداری در این زمینه برنامه ریزی بهتری می کردند و والدین دانش آموزان هر مدرسه می دانستند برای انعقاد قرارداد به کدام شرکت سرویس مدرسه مراجعه کنند. الان والدین مجبورند به این هفت شرکت بروند یا تماس بگیرند که با پاسخ «سرویس نداریم» و یا برای آن مسیر و آن مدرسه سرویس نداریم و…. مواجه می‌شوند و برای سرویس مدرسه سرگردانند.برخی از والدین دانش آموزان مدارس دانشگاه در چهارراه مرادی بندرعباس نیز نتوانسته سرویس مدرسه بگیرند و شرکت سرویس مدرسه ای نیز که سال گذشته جابجایی دانش آموزان این مدرسه را انجام می داد، اعلام کرده است که کمبود سرویس دارد و نمی تواند خدمات‌دهی کند.
    با این شرایط نابسامان سرویس مدارس، کارمندان باید فرزندان شان را به مدرسه ببرند و ظهر هم مرخصی بگیرند و بروند فرزند دانش آموزشان را به خانه برگردانند و زمان زیادی را هم در ترافیک بمانند. این موضوع باعث می شود والدین خودشان سرویس مدرسه فرزندشان شوند و از امورات دیگر بازبمانند و همچنین بدلیل عدم حضورشان در ادارات و…، برای ساعاتی امور ارباب رجوعان هم مختل شود. چرا مسئولان نتوانستند در تابستان سرویس مدارس را ساماندهی و نرخنامه را زودتر مصوب واعلام کنند تا والدین با مشکل مواجه نشوند؟ استانداری، فرمانداری، آموزش و پرورش، شورای شهر، شهرداری و… در حوزه سرویس مدارس رفوزه شدند و خوب عمل نکردند. تاوان این ضعف مدیریت را والدین دانش آموزان باید بدهند که مجبورند خودشان با خودروی شخصی و تک سرنشین و یا دربست و تاکسی و… رفت و برگشت فرزندانشان را انجام دهند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.