حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مراجعه ۸۳ هزار نفر به اورژانس بیمارستان خلیج‌فارس
    ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
    شناسه : 12173
    بازدید 1128
    5
    در سال جاری صورت گرفت دریانیوز// مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان هرمزگان گفت: سازمان تامین‌اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر است که علاوه بر ارائه خدمات بیمه‌ای، خدمات درمانی نیز به جامعه هدف خود ارائه می‌نماید. دکتر غلامعباس مومنی افزود: خدمات درمانی که سازمان تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان خود ارائه می‌کند در دو بخش درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم است.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان هرمزگان گفت: سازمان تامین‌اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر است که علاوه بر ارائه خدمات بیمه‌ای، خدمات درمانی نیز به جامعه هدف خود ارائه می‌نماید. دکتر غلامعباس مومنی افزود: خدمات درمانی که سازمان تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان خود ارائه می‌کند در دو بخش درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم است.
    مومنی با اشاره به ارائه خدمات درمانی مستقیم توسط سازمان تامین‌اجتماعی اظهار داشت: خدمات درمانی که سازمان تامین‌اجتماعی در مراکز ملکی سازمان به کارفرمایان، بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران این سازمان ارائه می‌کند درمان مستقیم است که این خدمات درمانی از طریق بیمارستان‌ها، درمانگاه‌های عمومی و تخصصی و مراکز درمانی این سازمان در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد. وی بیان کرد: در استان هرمزگان خدمات درمانی مستقیم از طریق ۹مرکز درمانی شامل یک بیمارستان و هشت درمانگاه عمومی و تخصصی به مردم استان ارائه می‌شود و بیمارستان خلیج‌فارس با دارا بودن ۱۹۳ تخت فعال، تنها بیمارستان سازمان تامین‌اجتماعی در هرمزگان می‌باشد.
    مومنی خاطرنشان کرد: این بیمارستان با دارا بودن درمانگاه تخصصی، بخش‌های بستری و مراکز پاراکلینیکی، پذیرای جمع زیادی از مردم استان هرمزگان می‌باشد چرا که در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت این استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند. همچنین این بیمارستان ده درصد از تخت‌های استان را به خود اختصاص داده اما سی درصد از بار درمانی هرمزگان را به دوش می‌کشد.

    رشد تعداد بستری‌شدگان
    وی به تعداد بستری در سال جاری در این بیمارستان اشاره و عنوان کرد: در هشت ماهه امسال تعداد سیزده هزار و ۶۴۱ نفر در بیمارستان خلیج‌فارس بستری شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد پنج درصدی برخوردار بوده‌است. مومنی درباره ضریب اشغال تخت در بیمارستان خلیج‌فارس اظهارکرد: میانگین ضریب اشغال تخت در این بیمارستان ۷۰درصد می‌باشد اما در برخی مواقع این ضریب به صد درصد و حتی بیش از صد درصد می‌رسد. این مسئول در خصوص مراجعه به اورژانس بیمارستان خلیج‌فارس نیز گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، ۸۳هزار و ۹۳۴نفر به اورژانس بیمارستان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، دوازده هزار و ۹۶۷بیمار تحت‌نظر اورژانس و هفتاد هزار و ۹۶۷بیمار نیز در اسکرین اورژانس پذیرش شده‌اند.

    وی ادامه‌داد: یک بیمار که به اورژانس مراجعه می‌کند باید کمتر از شش ساعت خدمات دریافت نموده و از اورژانس ترخیص یا به بخش منتقل شود که از ابتدای سال، ۲/۹۹درصد از مراجعه‌کنندگان به اورژانس در کمتر از شش ساعت تعیین تکلیف شده‌اند. مومنی به انجام عمل‌های جراحی در بیمارستان اشاره و بیان‌کرد: سه نوع عمل جراحی کوچک، متوسط و بزرگ در بیمارستان خلیج‌فارس صورت می‌گیرد که در هشت ماهه امسال هفت هزار و ۵۴ عمل جراحی در این بیمارستان انجام شده که سه هزار و ۴۰۷عمل جراحی کوچک، ۲هزار و ۳۳۴عمل جراحی متوسط و هزار و ۳۱۳عمل جراحی بزرگ بوده‌است.

    افزایش زایمان طبیعی و کاهش سزارین
    مدیر درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان با اشاره به زایمان‌های انجام شده در این بیمارستان خاطرنشان‌کرد: در این مدت ۲هزار و ۳۹۳زایمان در بیمارستان انجام شده که هزار و ۵۰۹ زایمان طبیعی و ۸۸۴ زایمان سزارین بوده است و نسبت به سال شاهد افزایش زایمان طبیعی و کاهش سزارین در این بیمارستان بوده‌ایم. وی افزود: با توجه به اینکه خطرات زایمان طبیعی کمتر از سزارین بوده و خانم‌ها تشویق به انجام این نوع زایمان شوند، انجام زایمان‌های بدون درد نیز در بیمارستان خلیج‌فارس صورت گرفته و افزایش یافته‌است.
    مومنی درباره مراجعه به درمانگاه این بیمارستان نیز اظهارداشت: در هشت ماهه سال جاری ۲۰۲هزار و ۶۲۱ نفر توسط پزشکان درمانگاه بیمارستان خلیج‌فارس به صورت سرپایی ویزیت شده‌اند که از این تعداد، ۶۹هزار و ۸۱۳ویزیت توسط پزشکان متخصص، یازده هزار و ۴۴ویزیت توسط دندانپزشکان و ۱۲۱هزار و ۷۶۴ویزیت توسط پزشکان عمومی صورت پذیرفته‌است. وی به آمار مراجعین به آزمایشگاه و پاتولوژی اشاره و عنوان‌کرد: در این مدت هشتاد هزار و ۱۱۸مراجعه به آزمایشگاه بیمارستان انجام شده که ۲۹هزار و ۲۴۱ مراجعه سرپایی و پنجاه هزار و ۸۷۷مراجعه بستری بوده و برای هر بیمار چند آزمایش انجام شده‌است.
    مومنی در خصوص مراجعین به رادیولوژی اذعان کرد: ۲۵هزار و ۲۷۹مراجعه در هشت ماهه امسال به رادیولوژی صورت گرفته که ۱۹هزار و ۵۰۶ مراجعه سرپایی و پنج هزار و ۷۷۳مراجعه بیماران بستری بوده‌است. مدیر درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان به ارائه خدمات سونوگرافی در بیمارستان خلیج‌فارس اشاره کرد و گفت: انجام سونوگرافی یکی دیگر از خدماتی است که در بیمارستان خلیج‌فارس صورت می‌پذیرد و در هشت ماهه امسال بیش از سه هزار سونوگرافی در این بیمارستان انجام شده‌است. وی درباره سی‌تی‌اسکن نیز بیان کرد: تا پایان آبان ماه ۱۴۰۲، چهار هزار و ۲۶۴نفر از خدمات سی‌تی‌اسکن این بیمارستان بهره‌مند شده‌اند که از این تعداد، ۲هزار و ۱۱۷نفر بیمار سرپایی و ۲هزار و ۱۲۹نفر بیمار بستری در بیمارستان بوده‌‌اند.

    انجام ۱۰هزار ام‌آرآی
    این مسئول درباره آمار انجام ام‌آرآی نیز خاطرنشان‌کرد: در این مدت ۱۰هزار و ۳۹۰مراجعه به ام‌آرآی بیمارستان انجام گرفته‌است که ۹هزار و ۹۹۶نفر بیمار سرپایی و ۳۹۴نفر بیمار بستری بوده‌اند. مومنی ادامه‌داد: فیزیوتراپی یکی دیگر از خدماتی است که در بیمارستان خلیج‌فارس ارائه می‌شود و در هشت ماهه امسال چهار هزار و ۴۶۹نفر از این خدمت بهره‌مند شده‌اند که از این تعداد، سه هزار و ۸۰۴نفر سرپایی و ۶۶۵نفر بیماران بستری بوده‌است. وی به انجام ۸۰۵سنگ‌شکن برای بیماران اشاره و اظهارکرد: در این مدت ۴۱۸ سنگ‌شکن برون‌اندامی و ۳۸۷سنگ‌شکن بستری در بیمارستان خلیج‌فارس انجام شده‌است.
    مومنی درباره نسخ دارویی بیماران نیز گفت: در هشت ماهه سال ۱۴۰۲، ۱۳۸هزار و ۲۵۶نسخه دارویی برای بیماران در بیمارستان خلیج‌فارس صادر شده‌است که از این تعداد، ۹۳هزار و ۶۵۲نسخه برای بیماران سرپایی و ۴۴هزار و ۶۰۴نسخه برای بیماران بستری بوده‌است. مدیر درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان یادآور شد: یکی از مهمترین کارهایی که در سازمان تامین‌اجتماعی انجام می‌شود این است که نسخه به طور کامل جمع‌آوری شده و نسخه الکترونیک جایگزین آن شود به همین علت اکنون در تمامی مراکز درمانی ملکی تامین‌اجتماعی هرمزگان ۱۰۰درصد نسخ به صورت الکترونیک انجام می‌شود. وی ادامه‌داد: در بیمارستان‌ها، مطب‌ها و مراکز دیگر نیز اگر طرف قرارداد با سازمان تامین‌اجتماعی باشند، نسخه به صورت الکترونیک انجام می‌شود و مراکزی که طرف قرارداد نیستند نیز نام کاربری و رمز عبور دریافت کرده‌اند و می‌توانند نسخ خود را به صورت الکترونیک صادر نمایند.
    مومنی در بخش دیگری از سخنان خود به خرید خدمت در درمان غیرمستقیم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جامعه هدف سازمان تامین‌اجتماعی بسیار بزرگ است و این سازمان امکانات لازم برای ارائه خدمات درمانی به صورت مستقیم به همه آنها را ندارد، درمان غیرمستقیم و خرید خدمت از این طریق به آنها ارائه می‌شود. این مسئول اضافه‌کرد: در درمان غیرمستقیم، سازمان با بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها، مراکز پاراکلینیکی و سایر بخش‌های درمانی قرارداد امضا کرده و از آنها خرید خدمت می‌نماید.

    پرداخت ۲هزار میلیارد به مراکز طرف قرارداد

    وی بیان کرد: در سال جاری تاکنون، بیش از هزار و ۳۰۷میلیارد ریال به مراکز دانشگاهی، ۷۳۶میلیارد ریال به مراکز بخش خصوصی، ۹۴میلیارد ریال به مراکز درمانی نیروهای مسلح و شش میلیارد و ۸۵۱میلیون ریال به سایر مراکز بابت خرید خدمت پرداخت که در مجموع بیش از ۲هزار و ۲۱۹میلیارد ریال در سال جاری پرداخت شده‌است. مومنی درباره پرداختی سال ۱۴۰۱ به مراکز نیز عنوان کرد: در سال گذشته بیش از سه هزار و ۳۴۵میلیارد ریال به مراکز دانشگاهی، هزار و ۴۷۰میلیارد ریال به مراکز خصوصی، ۲۳۶میلیارد ریال به مراکز درمانی نیروهای مسلح و ۲۴میلیارد ریال به سایر مراکز از سوی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان پرداخت شده‌است.

    وی با اشاره به اخذ مجوز ۵ پروژه عمرانی درمانی در استان هرمزگان، گفت: مکاتبات لازم برای احداث درمانگاه ۵ هزار و ۳۰۰ متری خلیج فارس با شهرداری آغاز شده و به مرحله کلنگ زنی رسیده است که بزودی کلنگ زنی می شود. مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان اضافه‌کرد: برای درمانگاه حاجی آباد مجوز اخذ شده و در مورد درمانگاه بندر خمیر نیز در حال دریافت زمین هستیم. در مورد درمانگاه پارسیان نیز خیران به پای کار آمده‌اند و برای درمانگاه بستک نیز در حال کارشناسی و اخذ زمین هستیم. مومنی خاطرنشان کرد: کارشناسی همه این ۵ پروژه در مرحله آخر مجوز است که در چهار سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در استان در زمینه درمان خواهیم بود.

    وی به اجرای طرح هرمزگان سالم در استان اشاره کرد و اظهارداشت: از سال گذشته به منظور غربالگری کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان، طرح هرمزگان سالم را اجرا کردیم و تاکنون بیش از دو هزار نفر از کارکنان این دستگاه‌ها مورد غربالگری قرار گرفتند. این مسئول درباره عدم ارائه خدمات داروخانه بیمارستان از ساعت هشت شب تا صبح نیز گفت: طبق قوانین سازمان تامین‌اجتماعی داروخانه بیمارستان باید در ساعت هشت شب فعالیت خود را خاتمه دهد چرا که این داروخانه برای افرادی است که در داخل بیمارستان و توسط پزشکان کلینیک و سایر موارد معاینه شده و نسخه دارویی دریافت می‌نمایند. مومنی در پایان خاطرنشان کرد: کلینیک بیمارستان نیز تا ساعت هشت شب فعالیت دارد و بعد از آن نیز تعطیل می‌شود به همین دلیل بازبودن داروخانه در بعد از ساعت هشت شب، نمی‌تواند به مراجعه‌کننده‌ای خدمت ارائه نماید.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.