حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3040 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مجوز تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد در استان را بگیرید
    ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۱۱
    شناسه : 13277
    بازدید 1242
    4
    در سفر رئیس جمهور به هرمزگان؛ دریانیوز// آمدن رئیس جمهور به استان هرمزگان قوت گرفته و به زودی شاهد حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هئیت دولت به این استان خواهیم بود. قرار است با حضور رئیس جمهور بیش از هزار طرح در زمینه‌های گوناگون کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری برسد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// آمدن رئیس جمهور به استان هرمزگان قوت گرفته و به زودی شاهد حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هئیت دولت به این استان خواهیم بود. قرار است با حضور رئیس جمهور بیش از هزار طرح در زمینه‌های گوناگون کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری برسد.

    استاندار هرمزگان با بیان اینکه در سفر دوم رئیس جمهور بر روی رفع نیازهای استان تمرکز شده، گفت: با شناخت دقیق و حسن نظری که آیت‌الله رئیسی نسبت به هرمزگان دارند منابع خوبی در دو بخش عمرانی و نرم‌افزاری برای استان درنظر گرفته شده‌است. مهدی دوستی توسعه ریلی استان هرمزگان به ویژه در پس‌کرانه بندرشهید رجایی، اصلاح فرآیندهای تجاری و تکمیل مطالعات اقتصادی جزایر را جزو اولویت‌های استان در سفر رئیس جمهور دانست و با تاکید بر رفع نیازهای اساسی استان، عنوان‌کرد: در این دوره از سفر رئیس جمهور نیز بخش قابل توجهی از منابع در دو حوزه‌ آبرسانی و راه دیده شده چنانچه آبرسانی به بیش از ۱۰۰ روستا برای سال ۱۴۰۳ در اولویت قرار خواهد گرفت و منابع قابل توجهی نیز برای حل مشکل آب قشم تخصیص خواهد یافت.

    دوستی ادامه داد: در شهرستان بشاگرد تا پیش از دولت سیزدهم حدود ۱۳۲ کیلومتر راه داشتیم اما در همین دو ساله و نیمی که از عمر دولت گذشته ۸۵ کیلومتر راه اجرا شده و ۴۵ کیلومتر دیگر هم تا آخر سال به اتمام خواهد رسید که نشان می‌دهد راه‌های ایجاد شده در دو سال و نیم دولت سیزدهم بیش از کل راه‌هایی است که در چهل و اندی سال گذشته احداث شده بود.

    وی اتمام پروژه‌های بیمارستانی استان را جزو مسائل مهم استان دانست و اظهارداشت: برای اتمام سه بیمارستان ۵۳۱ تخت‌خوابی، ۲۶۴ تخت‌خوابی و ۱۶۰ تخت‌خوابی میناب هم منابع جدیدی در نظر گرفته شده تا این پروژه ها در مدار خدمت به مردم قرارگیرند. دوستی خاطرنشان‌کرد: در سفر ریاست جمهوری ۲۲ بسته بزرگ و متفاوت برای افتتاح آماده شده به عنوان مثال بسته دریایی آن شامل بهره برداری از بندر بوموسی، بندر سیریک، اسکله شماره ۲ پارسیان همچنین توسعه جاسک و بندر گوکسر و برق رسانی به بیش از ۶۱۰۰ هکتار مزارع میگو و واحد‌های شناورسازی است.

    وی با بیان اینکه عملیات اجرایی هفت شهرک صنعتی در یک سال و نیم گذشته آغاز شده است، گفت: در سال آینده نیز عملیات اجرایی ۸ شهرک صنعتی جدید را آغاز خواهیم کرد. وی با اشاره به تعهد ۶۶ هزار واحدی استان در نهضت ملی مسکن، تاکید‌کرد: ۱۴ هزار واحد مسکونی در سفر اخیر رئیس جمهور به استان تحویل مردم خواهد شد که حجم واحد‌های تحویلی را به عدد ۲۰هزار خواهد رساند اما ۴۶هزار واحد دیگر باقی خواهد ماند که باید در سال آینده احداث شود. وی خاطرنشان‌کرد: حدود ۱۰۳۲ پروژه به ارزش ۱۰۵ هزار میلیارد تومان در سفر ریاست محترم جمهور به استان به بهره‌برداری خواهد رسید و بیش از ۱۶۰ هزار میلیارد تومان نیز ارزش پروژه‌هایی است که در سفر هیات دولت به استان کلنگ‌زنی خواهد شد. این مواردی است که قرار است در سفر ریاست جمهوری به استان افتتاح شده یا عملیات اجرایی آن آغاز شود. اما مردم استان هرمزگان خواسته‌های دیگر نیز از رئیس جمهور و هیئت دولت دارد.

    یکی از مهم ترین خواسته‌های مردم استان، دریافت مجوز تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد در سطح استان است. استان هرمزگان اولین استان در کشور است که دارای منطقه آزاد تجاری شده اما از برخی امتیازاتی که این مناطق برای مردم استان دارد بی‌بهره است. یکی از این امتیازات نیز دریافت مجوز تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد در سرزمین اصلی است. در نقاط دیگر کشور که دارای مناطق آزاد هستند خودروهای مناطق آزاد اجازه تردد در سرزمین اصلی تا شعاع مشخصی را دارند اما هرمزگان همچنان از این موضوع بی‌نصیب است و مردم از استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استان انتظار دارند که این خواسته مردم را نیز در این سفر ریاست جمهوری به استان را پیگیری کرده و این مجوز را دریافت نمایند.

    استان هرمزگان دارای دو منطقه آزاد تجاری است که هر دو منطقه آزاد تجاری کیش و قشم اولین مناطق آزاد تجاری در کشور هستند و باید نگاه ویژه‌تری نسبت به آنها و مردم استان شود. هرمزگانی‌ها می‌خواهند در این سفر ریاست جمهوری به استان، کامشان با دریافت مجوز تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد در استان شیرین شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.