حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۷ خرداد , ۱۴۰۳ Monday, 27 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3110 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 82×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • لزوم شناسایی و اقدام عوامل ترافیک ساز در بندرعباس
    ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۵:۵۰
    شناسه : 11219
    بازدید 1332
    9
    دریانیوز// ترافیک در بیشتر اوقات در بسیاری از معابر شهر بندرعباس قفل می شود و درصورت بروز حادثه و لزوم امدادرسانی، این امکان وجود ندارد. برخی از عوامل ترافیک ساز مشخص است و برخی دیگر بایستی شناسایی شوند و اقدامات لازم صورت پذیرد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// ترافیک در بیشتر اوقات در بسیاری از معابر شهر بندرعباس قفل می شود و درصورت بروز حادثه و لزوم امدادرسانی، این امکان وجود ندارد. برخی از عوامل ترافیک ساز مشخص است و برخی دیگر بایستی شناسایی شوند و اقدامات لازم صورت پذیرد. از اول مهرماه با بازشدن مدارس و عدم تامین سرویس مدارس بطورکامل، میزان استفاده شهروندان از خودروهای تک‌سرنشین افزایش یافت و در ساعات باز و تعطیل شدن مدارس، در بسیاری از مسیرها ترافیک تشدید می‌شود که البته این ترافیک برای ساعاتی طول می کشد.

    ترافیکی که مدت زمان آن بیشتر است، به محل هایی برمی گردد که صنوف مزاحم از جمله تعمیرگاه های خودرو فعالیت دارند که علاوه بر تصرف پیاده رو، یک تا دو ردیف خودرو در خیابان هم برای تعمیر گذاشته و ترافیک ایجاد می شود که انتقال صنوف مزاحم به خارج از شهر بایستی باجدیت دنبال شود. این موضوع از اواسط دهه۸۰ مطرح شده، اما هنوز تعمیرگاه ها وصنوف مزاحم در دل شهر جا خوش کرده اند. موضوع دیگر اینکه از ابتدای خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی تا بعد از چهارراه سازمان بدلیل فعالیت مطب ها، آزمایشگاه و مراکز مرتبط با بهداشت ودرمان، بخصوص در عصرها ترافیک می شود وحتی کوچه های این منطقه بافت فرسوده به محل پارک خودروها تبدیل شده و درصورت بروز حادثه امکان امدادرسانی در داخل خیابان و کوچه ها وجود ندارد که در این بخش نیز نیاز است شهرک سلامت در مکانی دیگر مانند شمال اتوبان شهیدرجایی بندرعباس که الحاق اراضی نیز انجام شده، احداث شود تا این مراکزمرتبط با درمان به شهرک سلامت منتقل شوند که مجتمع های درمانی بصورت لاین بندی و با اصول فنی و استاندارد احداث شده باشند.

    توقف خودروهای میوه فروش در لاین اول و دوم خیابان ها وبلوارها نیز ترافیک ساز شده است. روبروی بانک تجارت سربالایی کمربندی دستفروشانی علاوه بر پارک خودرو، اقدام به پهن کردن بساط میوه فروشی شان در خیابان می کنند و خودروهایی که از بلوار جمهوری اسلامی و مدرس در این نقطه به هم می‌رسند که بخشی از خیابان توسط میوه فروشان و بخشی توسط خودروهای متوقف شده برای خرید میوه گرفته شده است، ترافیک زیادی ایجاد می شود و در لاین مقابل هم خودروهایی که از بلوار جمهوری اسلامی، امام حسین علیه السلام و خیابان های نخل پیرمرد و دوراهی ایسینی به هم می رسند، ترافیک شدیدی ایجاد می شود که اگر بلوار شهید خلیل تختی نژاد در محله چاهستانی‌ها از داخل محله دوراهی ایسینی و سه راه برق به سمت جهانبار امتداد می یافت، بخشی از خودروها در آن بلوار تردد می کردند و ترافیک کاسته می شود.

    در منطقه پشت شهر وبازار ماهی فروشان، خودروهای میوه فروش و… در لاین دوم متوقف می شوند وهیچ تذکری گویا به آنها داده نمی شود. در چهارراه پردیس بندرعباس نیز در بیشتر ساعات ترافیک چندصدمتری ایجاد می شود که شاید نیاز است در این چهارراه نیز پل روگذر و زیرگذر احداث شود.همچنین بازگشايي معابرعریض از دل محلات نیز به کاهش ترافیک شهر وافزایش خدمات‌رسانی به ساکنان محلات کمک می کند که شهرداری و راه وشهرسازی و… بایستی در این حوزه اقدام و صنایع و بنگاه های اقتصادی در راستای مسئولیت های اجتماعی شان در این حوزه مشارکت نموده و این معابر هم به نام خودشان نامگذاری شود که تحقق آن رضایتمندی شهروندان را به همراه دارد. پارک دوبله و سوبله در خیابان ها و معابر به موضوعی عادی تبدیل شده و ترافیک ایجاد می کندکه پلیس در این بخش بایستی تذکر داده واجازه توقف دوبله و سوبله را به رانندگان ندهند که تحقق آن در کاهش ترافیک اثرگذار است. نمایشگاه های خودرو بخصوص در منطقه چهارراه ۲۲ بهمن بندرعباس نیز در عصرها وشب ها باعث ترافیک شده اند و وعده انتقال آنها نیز به خارج از شهر محقق نشده است وانتظار می رود این مهم نیز محقق شده تا ترافیک این منطقه از بین برود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.