حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3035 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • قطره ها در جستجوی رودها تا کربلا
    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
    شناسه : 9852
    بازدید 1208
    4
    دریانیوز// فصل رویش دوباره فطرت فرا رسیده، دل های سیقل خورده از روضه ها ی محرم همچون قطره های شبنم صبحگاه پاک و زلال، از کنج محافل ادب و ارادت حسینیه های سید الشهدا خارج می شوند تا آهسته و پیوسته خودشان را به نهر های کوچک ، رودهای خروشان و دریای متلاطم محبت فرزند رسول خدا در کربلا پیوند بزنند.
    ارسال توسط : نویسنده : محمد زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// فصل رویش دوباره فطرت فرا رسیده، دل های سیقل خورده از روضه ها ی محرم همچون قطره های شبنم صبحگاه پاک و زلال، از کنج محافل ادب و ارادت حسینیه های سید الشهدا خارج می شوند تا آهسته و پیوسته خودشان را به نهر های کوچک ، رودهای خروشان و دریای متلاطم محبت فرزند رسول خدا در کربلا پیوند بزنند.

    این روزها هر گوشه و کنار شهر در کنار هر حسینیه و مسجد کاروانهای کوچک و بزرگ دیده می شوند. یک کیف کوله ای به دوش ، ساک دستی به دست، بچه های خردسال ، کودک و نوجوان که هر طرف از این سوی به آن سو در حال جست و خیز و بازی اند. شوق زیارت و طلب رسیدن کربلا چهره ها را نورانی و چشم ها را با نام حسین علیه السلام خیس از شوق زیارت می کند کاروان های اربعین یک به یک در حال حرکت اند.این روزها همه به دست و پا افتاده اند ، یکی پیگیر جفت و جور کردن جواز خروج است دیگری راه و وسیله رسیدن را پی گرفته تا خودش را هر طور شده به مرز برساند، دیگری راه رسیدن را یافته ولی راه بازگشتش را نمی داند و واقعیت همین است که شاید آنقدرها که رفتن و رسیدن برایش مهم است بازگشت مهم نیست. عاشق که باشی، عجیب می شوی، سختی راه، دشواری پیاده روی، مصائب و گرفتاری‌های رسیدن جزئی از ساده ترین بخش های سفر اربعین ات می شود.

    شوق رسیدن به نجف و قرار گرفتن در پیشگاه نورانی امام المتقین و آرامش، لحظه ی ناخودآگاهِ جاری شدن یک قطره اشک گرم از چشم و حس عجیب پیوستن به دریای محبان علی در نجف تو را کفایت نمی کند، با خودت درگیر می شوی، شوق ماندن در جوار علی علیه السلام و جاذبه حرکت در مسیر کاروان کربلا آزارت می دهد دوست نداری از علی علیه السلام جدا شوی و همچنان دوست داری به حسین علیه السلام برسی! گیج شدی؟ دچار حیرت شدی؟ می خواهی بدانی چگونه ممکن است انسان صاحب عقل، خشک منطق و حسابگر این زمانه چنین بین ماندن و رفتن متحیر شود؟ این تحیرات پاسخ ندارند! بیا! پا در مسیر بگذار ، وسایل را جمع جور کن ، کوله ات را پر کن و راه رسیدن را پیدا کن، فقط بیا تا بفهمی از چه سخن می گویم، تردیدها، بی پولی ها ، بیماری ها را بگذار کناری و قدم را پیش گذار تا جزو عشاق حسین قرار گیری، در این مسیر می توانی برای پیوستن به لشکر خوبان لشکر صاحب الزمان خودت را به آزمون بگذاری. پایت که به طریق کربلا گشوده شد احساس قطره ای را خواهی داشت که در جستجوی رسیدن به دریا است.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.