حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3035 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • قشم، بهشت نیست
    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۴:۲۸
    شناسه : 9881
    بازدید 1217
    5
    دریانیوز// مرثیه ای که مدیرعامل منطقه آزاد قشم در جمع خبرنگاران برای ساکنان شهر و روستاهای قشم خواند، باری دیگر نشان داد برخلاف تصور، ساکنان بومی این منطقه همچنان با مشکلاتی زیادی در حوزه های مختلف مواجهند.مشکل آب و سند اراضی موسوم به رفسنجان همچنان برای ساکنان قشم مشکل ساز هستند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مرثیه ای که مدیرعامل منطقه آزاد قشم در جمع خبرنگاران برای ساکنان شهر و روستاهای قشم خواند، باری دیگر نشان داد برخلاف تصور، ساکنان بومی این منطقه همچنان با مشکلاتی زیادی در حوزه های مختلف مواجهند.مشکل آب و سند اراضی موسوم به رفسنجان همچنان برای ساکنان قشم مشکل ساز هستند.

    در ادوار مختلف جنگ دومدیریتی در این منطقه باعث شده که دودش در چشم بومیان و ساکنان قشم برود. اینکه قشمی ها هنوز مشکل تامین آب دارند و برخی روستاها تا دوماه هم آب ندارند و بایستی آب را گران وآزاد بخرند، با این شرایط اقتصادی برای قشمی ها سخت است و نیاز است دولت با فوریت برای این موضوع تصمیم مناسبی را اتخاذ نماید تا بحران آب قشم برطرف شود. موضوع سندهای موسوم به رفسنجان هم ضرورت دارد با دستورات دستگاه قضایی سریعتر به سرانجام برسد ومشکلات این حوزه برطرف شود. در خصوص پل خلیج فارس هم گویا همواره دو نظر موافق و مخالف در دولت های مختلف وجود داشته و آنطور که رئیس سازمان منطقه آزاد قشم می گوید، رئیس جمهور فعلی با احداث این پل موافق است که با این شرایط بایستی سریعتر تعیین تکلیف شود ودر همین دولت پل احداث شده و به بهره برداری برسد.

    موضوع دیگر تردد خودروها از قشم به سرزمین اصلی و سطح استان است که گویا همچنان در انتظار تصمیم هیئت دولت می باشد. متاسفانه همواره در حق هرمزگانی ها اجحاف شده است و در خصوص همین موضوع تردد خودروها در سایر مناطق کشور که منطقه آزاد دارند، امتیازات و تسهیلاتی را دولت های قبل قائل شده اند، اما در هرمزگان در یکی دو دهه اخیر بارها این موضوع باجدیت مطرح و مطالبه شده که متاسفانه مورد موافقت دولت های سابق قرار نگرفت، درصورتیکه هیچ ضرری برای دولت هم ندارد واز آن طرف در اجرای این مهم در مناطق آزاد مختلف کشور تبعیض و بی عدالتی را شاهدیم که امیدواریم در دولت مردمی سیزدهم به این بی عدالتی پایان داده شود.

    این استان که قطب تجارت و اقتصاد کشور می باشد، اما بدلیل نامهربانی دولت ها و بی عدالتی هاو تبعیض ها و…، همچنان در فقر و فلاکت وبیکاری و گرانی در صدر استان های کشور قرار دارد و جوانانش بجای اشتغال در بنگاه های اقتصادی اش، مجبورند در مشاغل کاذب و قاچاق سوخت و… با جان شان بازی کنند. در حوزه آموزش های مهارتی، دانشگاهی و حتی مدرسه ازگذشته تاکنون با کمبودهای زیادی مواجه بوده ایم و همین موضوع باعث شده است این استان همچنان در محرومیت باشد. جزایر استان و حتی قشم و کیش علی رغم داشتن مناطق آزاد، اما ساکنان و بومیان در محرومیت بسر می برند که حتی قشمی های محروم از آب سالم و بهداشتی دائمی لوله کشی در بیشتر مناطق محرومند و این مشکلات نشان می دهد که ضرورت دارد، برای رفع مشکلات این مناطق و کل استان اقدامات جهادی انقلابی صورت گیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.