حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ، پویش بسیار خوب و مبارکی است
    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
    شناسه : 8441
    بازدید 1326
    5
    امام جمعه بندرخمیر: دریانیوز// به منظور تبیین طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور مصطفی مهران‌پور معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان به همراه حسن کشت‌گر رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرخمیر با شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندرخمیر دیدار و گفتگو کردند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// به منظور تبیین طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور مصطفی مهران‌پور معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان به همراه حسن کشت‌گر رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرخمیر با شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندرخمیر دیدار و گفتگو کردند.
    امام جمعه شهرستان بندرخمیر در این دیدار گفت: کاشت درخت یکی از سنت‌های حسنه‌ای است که خداوند در قرآن بر آن تاکید کرده است.

    حجت الاسلام شعب صالحی افزود: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور پویش بسیار خوب و مبارکی است که باید زودتر آغاز می‌شد. حجت الاسلام صالحی عنوان‌کرد: اگر قرار است در یک کار بزرگ نتیجه بگیریم باید مردم در آن کار مشارکت داشته باشند و لازمه مشارکت مردم نیز این است که بتوانیم آن کار را فرهنگ سازی کنیم. وی خاطرنشان کرد: این طرح باید به مردم معرفی و مسیر کار آن شرح داده شود تا بتوان نتایج مطلوبی کسب کرد.

    امام جمعه بندرخمیر اظهارداشت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون هر کاری که با پشتوانه مردمی انجام شده است توانسته است به موفقیت دست پیدا کند. این مسئول خاطرنشان کرد: به همین دلیل ضرورت دارد که این موضوع به مردم توضیح داده شود تا به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و همه دستگاه‌های اجرایی نیز باید خود را مکلف دانسته و در این کار مشارکت نمایند. وی بیان کرد: باید فرهنگ مراقبت از درخت که تاکنون به آن کمتر پرداخته شده است بیشتر رواج پیدا کند و مردم بدانند که از یک درخت چگونه استفاده نمایند.

    حجت الاسلام صالحی گفت: موضوع درخت و عدم قطع درخت موضوعی است که تاکنون رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاکید و نسبت به مخاطرات آن هشدار داده بودند که مهمترین خطر آن به حیات بشری مربوط است. امام جمعه بندرخمیر عنوان کرد: در حال حاضر مسئله درخت و درختکاری در شهرستان بندرخمیر بسیار مهم و جدی است باید اقدامات اساسی در این زمینه صورت گیرد.

    وی ادامه داد: همان‌گونه که فرزندآوری و افزایش جمعیت برای جامعه ما بسیار مهم است به طبیعت نیز باید همین گونه پرداخت و اقدامات لازم و فوری در این زمینه صورت گیرد و ما نیز وظیفه شرعی و اخلاقی داریم در این زمینه مشارکت نماییم. حجت‌الاسلام صالحی خاطرنشان‌کرد: در بندر خمیر به دلیل شرایط آب و هوایی خاصی که دارد باید از درختان مناسب منطقه استفاده شود. در ادامه معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت درخت و درختکاری در دین اسلام سبقه دینی و قرآنی دارد.

    مصطفی مهران‌پور اظهارداشت: هر آنچه از جهان ابدی خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است با درخت و زیبایی آراسته است. مهران‌پور بیان کرد: برخی از اهداف اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور ارتقای فرهنگ منابع طبیعی و تبدیل آن به فرهنگ و معارف عمومی، جلب حمایت و مشارکت مردم در اجرای طرح های مشابه، تغییر پوشش گیاهی، ترسیب کربن و جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای می باشد.

    وی عنوان کرد: اعمال مدیریت علمی و برگرفته از دانش بومی در اجرای موفق طرح، افزایش سرانه جنگل و فضای سبز استان به منظور ایجاد محیط زیست پاک و مناطق تفریحی و تفرجی برای گذراندن اوقات فراغت عموم مردم، توسعه فضای سبز و پوشش گیاهی با هدف دستیابی به استانداردهای ملی و جهانی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مقابله با تغییرات اقلیمی و بیابان‌زایی از جمله استراتژی ها و سیاست های راهبردی اجرای طرح می باشد. مهران‌پور گفت: این طرح که به مدت ۴ سال انجام می‌شود در آن یک میلیارد درخت کاشته خواهد شد که سالانه سیاست گذاری شده است که
    ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور کاشته شود.

    وی ادامه داد: سهمیه استان هرمزگان برای سال جاری شش میلیون و پانصد هزار اصله نهال می‌باشد که سه میلیون آن، نهال حرا و سه میلیون و پانصد هزار اصله، نهال گونه‌های دیگر می‌باشد. وی خاطرنشان کرد: برای اجرایی این طرح در استان حرکت‌های جهادگونه آغاز شده است و شهرستان بندرخمیر نیز در این زمینه پیشرو بوده و کارهای خوبی انجام داده است.

    وی با بیان اینکه ائمه جمعه و جماعت می‌توانند یاریگر سازمان منابع طبیعی برای اجرای این طرح باشند گفت ائمه جمعه و جماعت به دلیل ارتباط نزدیکی که با مردم دارند می تواند ما را در پیشبرد اهداف این طرح کمک نمایند. در ادامه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرخمیر گفت: سهمیه سال جاری شهرستان بندرخمیر در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت۶۵۰ هزار اصله نهال می باشد.

    حسن کشت‌گر افزود: از این تعداد ۱۵۰ هزار اصله نهال حرا و ۵۰۰ هزار اصله انواع دیگر نهال‌ها می باشد. کشت‌گر در پایان گفت: در شهرستان بندرخمیر سه نهالستان فعالیت می‌کند که می‌توانند ظرفیت آنها را به بیش از یک میلیون اصله نهال در سال رساند و از این طریق نیاز نهال شهرستان را پوشش داد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.