حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی  و دستیابی به فولاد سبز از اهداف فولاد هرمزگان
    ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۳۸
    شناسه : 13169
    بازدید 1130
    5
    مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری عنوان کرد دریانیوز// فولاد یکی از مواد پرمصرف در کشورهای مختلف جهان بوده و کاربردهای بی‌شمار آن در صنایع مختلف غیرقابل انکار است. صنایعی نظیر ساختمان‌ و انبوه‌سازی، خودروسازی، تولید قطعات، لوازم خانگی و... از فولاد به عنوان مواد اولیه خود استفاده می‌کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// فولاد یکی از مواد پرمصرف در کشورهای مختلف جهان بوده و کاربردهای بی‌شمار آن در صنایع مختلف غیرقابل انکار است. صنایعی نظیر ساختمان‌ و انبوه‌سازی ، خودروسازی، تولید قطعات، لوازم خانگی و… از فولاد به عنوان مواد اولیه خود استفاده می‌کنند.

    تولید فولاد ایران در سال‌های گذشته همواره روند افزایشی داشته و نسبت به ده سال گذشته نیز حدود ۳ برابر شده است! همچنین صنعت فولاد در ایران توانسته علاوه بر تأمین مصرف داخلی، در بین ده کشور صادرکننده فولاد خام نیز قرار گیرد. بخش فروش داخلی فولاد خام و سایر محصولات فولادی تولید شده در شرکت‌های داخلی عمدتا در بورس کالا انجام می‌شود. علاوه بر تأمین نیاز داخلی، افزایش تولید و فروش صادراتی به جهت تأمین ارز مورد نیاز کشور از محل صادرات غیر نفتی بسیار مورد اهمیت است. لذا پیش‌بینی می‌شود که حمایت‌های ویژه دولتی از این صنعت در آینده نیز ادامه‌دار باشد.

    به طور کلی می‌توان گفت که آینده بازار جهانی فولاد را می‎توان مثبت ارزیابی کرد. تولیدکنندگان ایرانی فولاد در صورت اتخاذ استراتژی‌های مناسب می‌توانند از ظرفیت‌های موجود در بازارهای داخلی و خارجی و حمایت‌های دولتی استفاده کرده و علاوه‌ بر سودآوری مناسب برای سهامداران، سهم ویژه‌ای در رشد و رونق اقتصادی کشور داشته باشند. پیش‌بینی می‌شود که طی سال‌های آینده روند تولید فولاد ایران همچنان رو به افزایش بوده و تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۵۰ میلیون تن در سال برسد.
    شرکت فولاد هرمزگان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در کشور محسوب می‌شود که طی سال‌های اخیر با اجرای برنامه‌های مختلف، توسعه شرکت و به طبع آن افزایش تولید فولاد را اجرا کرده و سهم مهمی در بازار فولاد کشور دارد. این شرکت طی سال‌های گذشته برگزاری کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم را در دستور کار خود قرار داده و دو دوره این کنفرانس را برگزار کرده و اکنون نیز اقدام به برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم نموده‌است. با حضور مدیران، کارشناسان و صاحب‌نظران صنعت فولاد کشور، سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان به مدت دو روز و طی روزهای سوم و چهارم بهمن ماه در بندرعباس در حال برگزاری است.

    پس از برگزاری دو دوره موفقیت‌آمیز کنفرانس فولادسازی در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰، سومین کنفرانس نیز از سوی شرکت فولاد هرمزگان برنامه‌ریزی شد و خوشبختانه با استقبال بسیار پرشور از سوی شرکت‌های بزرگ فولادی، دانشگاهیان، شرکت‌های دانش‌بنیان، صاحب‌نظران و کارشناسان صنعت فولاد کشور و حتی بین‌المللی مواجه شد. موضوعات مطرح شده در این کنفرانس عبارتند از فرآیندهای کوره قوس الکتریکی، فرایندهای متالورژی ثانویه، ریخته‌گری و انجماد محصولات ریخته‌گری مداوم، بازیافت حرارت، افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی فرایندهای فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، شبیه‌سازی و کنترل فرایندها، انقلاب صنعتی چهارم، تکنولوژی‌های نوظهور در فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و در نهایت محیط زیست و پایداری. از ابتدای فراخوان تا پایان مهلت ارسال مقالات، بیش از یکصد مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که ۶۸ مقاله واجد شرایط بودند و پذیرش شد.

    از این تعداد، ۲۰ مقاله برای ارائه حضوری در کارگاه‌ها پذیرش شدند. همچنین ۲۰ مقاله به صورت پوستر در کنفرانس ارائه خواهند شد و مابقی نیز در کتابچه کنفرانس منتشر می‌شوند. بیش از یکصد نفر مقالات خود را به کنفرانس ارائه دادند. تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر برای حضور در سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان ثبت نام شدند که این موضوع حاکی از استقبال بسیار خوب و قابل توجه از یک کنفرانس تخصصی در صنعت فولاد است و نشان می‌دهد اهالی این صنعت به دنبال تداوم و برگزاری چنین کنفرانس‌هایی جهت ارائه دستاوردها و یافته‌های خود هستند.

    سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان سوم و چهارم بهمن ماه با حضور مدیران عامل شرکت‌های بزرگ فولادی، کارشناسان فولادی سراسر کشور، دانشگاهیان، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتگران سراسر کشور در فرهنگسرای طوبی شهر بندرعباس در حال برگزاری است. مدیرعامل فولاد هرمزگان در افتتاحیه سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم گفت: در این کنفرانس مقالاتی ارائه و کارگاه‌هایی برگزار خواهد شد که با استفاده از این مقالات و کارگاه‌های داخلی و خارجی، ما به اطلاعاتی از آخرین تکنولوژی روز دنیا دست پیدا می‌کنیم. عطاءاله معروفخانی افزود: قطعا با استفاده از ارتباطاتی که در این کنفرانس ایجاد می‌شود قادر خواهیم بود از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا برخوردار شویم و با برگزاری کارگاه‌ها و بررسی مقالات مختلف به تبادل نظر در این حوزه خواهیم پرداخت.

    معروفخانی اظهارداشت: امروز اگر فولاد هرمزگان در بین شرکت‌های فولادی‌ کشور می‌درخشد و در همه حوزه‌ها پیشگام است حاصل کنفرانس دو سال پیشِ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم است که مسائل علمی فاخری در آن مطرح شد و ما با عملیاتی کردن آن‌ها جایگاه خود را در صنعت فولاد ارتقا بخشیدیم.معروفخانی خاطرنشان کرد: انتظار ما از کنفرانس سوم با توجه به ارائه ۱۱۰ مقاله و استقبال فولادسازان کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، موفقیت بیش از دو کنفرانس گذشته خواهد بود.
    وی بیان کرد: شرکت فولاد هرمزگان هم‌اکنون پروژه بزرگ مگامدول یک میلیون و هفت تنی را با پیشرفت بالای ۳۰ درصد در دست اقدام دارد که با راه‌اندازی آن با استفاده از تکنولوژی‌ روز دنیا، بدنبال تولید و بهینه‌سازی مصرف گاز هستیم.این مسئول صرفه‌جویی در مصرف انرژی و دست‌یابی به فولاد سبز را جزو اهداف شرکت فولاد هرمزگان دانست و گفت: با استفاده از هیدروژن در تلاش هستیم ۳۰ درصد از گاز مصرفی در شرکت را جایگزین و کاهش دهیم. مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان همچنین به ثبت ۲۸ رکورد این شرکت در تمام حوزه های مرتبط با تولید در ۱۰ ماهه امسال اشاره داشت و ادامه داد: امروز اسلب فولاد هرمزگان نیز با استفاده از تکنولوژی‌های روز تولید شده و به قلب اروپا صادر می‌شود؛ در حال حاضر فولاد هرمزگان به یک برند جهانی در این حوزه تبدیل شده است و به دنبال استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های موجود در این حوزه هستیم.

    وی اضافه کرد: سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، موقعیتی برای ارائه آخرین دستاوردهای حوزه تکنولوژی است که شرکت فولاد هرمزگان به عنوان متولی آن، همواره بهره‌مندی از جدیدترین تکنولوژی روز تولید را دستور کار دارد.در ادامه رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور با بیان اینکه سیر پیشرفت انتها ندارد و متوقف نخواهد شد عنوان کرد: منشا عمده تحولات در کنفرانس‌های تخصصی است به همین دلیل همکاران در فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان از قافله پیشرفت عقب نمانده‌اند و رو به پیشرفت هستند.
    بهرام سبحانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با تولید ۳۳ میلیون تن فولاد جایگاه دهم را در دنیا داریم و با ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد امکان دستیابی به هفتمین رتبه دنیا را داریم. سبحانی ادامه داد: در سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور چشم انداز ۵۵ میلیون تن فولاد مشخص شده است و در این مسیرگام‌های محکمی برداشته شده است و امروز فاصله چندان با رقم تولید ۵۵ میلیون تن نداریم تا دو سال دیگر باید به آن برسیم.
    دبیر عملی سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم نیز در این کنفرانس اظهارداشت: محورهای کنفرانس متناسب با علم روز دنیا است که در ۹ محور و ۲۹ زیر محور برگزار می‌شود. امیرحسین فتحی بابیان اینکه عمده مقالات در حوزه محیط‌زیست و افزایش بهره‌وری است خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی در ارتباط با این موضوعات برگزار می‌شود که متخصصین داخلی و بین‌المللی اساتید آن هستند. فتحی در پایان عنوان کرد: ارزیابی مقالات با همکاری ۱۵ شرکت و ۱۴ دانشگاه و پارک علم و فناوری انجام‌شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.