حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3040 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • سیاست ناقص فرزندآوری
    ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۴۳
    شناسه : 12268
    بازدید 1160
    6
    دریانیوز// از زمان ابلاغ و اجرای سیاست های فرزندآوری، شاهد نواقصی در تصمیمات واجراها بوده ایم و همین موارد باعث شده است که این برنامه موفقیت لازم را نداشته باشد. در اعطای برخی مشوق ها و تسهیلات از همان ابتدا اعلام شده بود که به خانواده هایی که در شهرهایی که با نرخ باروری بالایی هستند، این مشوق ها به خانواده ها تعلق نمی گیرد؛ غافل از اینکه همین مناطق که بیشترین نرخ باروری را دارند که بیشتر خانواده های متوسط و محروم هم هستند، بایستی مورد حمایت بیشتری قرار گیرند تا هم فرزند بیاورند وهم فرزندان شان حمایت شوند تا از امکانات و شرایط مناسبی برخوردار شوند و به سمت بزه و... نروند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// از زمان ابلاغ و اجرای سیاست های فرزندآوری، شاهد نواقصی در تصمیمات واجراها بوده ایم و همین موارد باعث شده است که این برنامه موفقیت لازم را نداشته باشد. در اعطای برخی مشوق ها و تسهیلات از همان ابتدا اعلام شده بود که به خانواده هایی که در شهرهایی که با نرخ باروری بالایی هستند، این مشوق ها به خانواده ها تعلق نمی گیرد؛ غافل از اینکه همین مناطق که بیشترین نرخ باروری را دارند که بیشتر خانواده های متوسط و محروم هم هستند، بایستی مورد حمایت بیشتری قرار گیرند تا هم فرزند بیاورند وهم فرزندان شان حمایت شوند تا از امکانات و شرایط مناسبی برخوردار شوند و به سمت بزه و… نروند.

    وگرنه خانواده های مرفه و… که چندان به فرزند و فرزند بیشتر اعتقادی ندارند و برخی تحت تاثیر تبلیغات غرب و… ترجیح می دهند ازحیوانات خانگی و سگ و… مراقبت کنند که نمی شود آنها را با وعده تسهیلات بانکی، امتیاز خودرو، مسکن وزمین و… به فرزندآوری ترغیب کرد. مسئولان بایستی به قشری که به فرزندآوری و فرزند بیشتر داشتن اعتقاد دارند، توجه کنند تا آنها فشار اقتصادی کمتر و… را متحمل شوند و فرزندان شان از تحصیل بازنمانند و از امکانات رفاهی و تحصیلی و… مناسبی برخوردار شوند. همچنین بایستی در چنین مناطقی بیشترین طرح های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی، رفاهی و… را دولت اجرا نماید تا خانواده ها مشکلات شان کمتر شود و فرزندان شان در حسرت امکانات مناسب در حوزه های مختلف نمانند.

    موضوع دوم اینکه در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر فارغ از وجود یا عدم وجود زمین در آن شهر اعلام شده است که زمین به خانواده ها مشمول طرح فرزندآوری داده نمی شود که در شهری مانند بندرعباس به خانواده های مشمول گفته شده در شهرک علوی در ۵۰ کیلومتری غرب بندرعباس زمین داده می شود که خانواده ها از این جانمایی رضایت ندارند و می گویند حال که هزار هکتار زمین جدید هم به شهر بندرعباس الحاق شده است، به آنها نیز در همین اراضی الحاقی شمال اتوبان شهیدرجایی زمین داده شود و شهرک علوی مکان مناسبی برایشان نیست تا زمین بگیرند.

    موضوع دیگر اینکه اعلام شده است فقط خانواده های دارای چهارفرزند زیر۲۰ سال مشمول دریافت زمین هستند که برخی از شهروندان خواستار تخصیص زمین برای خانواده های دارای سه فرزند زیر۲۰ سال هستند که انتظار می رود دولت مردمی آیت ا… رئیسی نسبت به این خواسته مردم توجه نماید و خواسته شان را محقق نماید. موضوع دیگر بحث هزینه های فرزندآوری در زمان بارداری مادر و هزینه های سنگین غربالگری و زایمان و پوشک ودارو ودرمان و…. است که باعث شده است خانواده ها با مشکل مواجه شوند و از طرفی کمبود برخی داروها و شیرخشک هم‌خانواده ها را با مشکل مواجه کرده است که اگر قرار است سیاست فرزندآوری در جامعه بخوبی اجرا شود، بایستی مشکلات این چنینی نیز برطرف شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.