حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3004 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • سند تحول کشاورزی و باغداری در هرمزگان تدوین شود
    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
    شناسه : 14060
    بازدید 1131
    6
    امام جمعه بندرعباس در اولین همایش بین المللی نباتات گرمسیری و خرما : دریانیوز// اولین همایش بین المللی نباتات گرمسیری و خرما به همت اتاق بازرگانی هرمزگان در تاریخ های ۱۴و ۱۵ اسفندماه در بندرعباس در حال برگزاری است.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// اولین همایش بین المللی نباتات گرمسیری و خرما به همت اتاق بازرگانی هرمزگان در تاریخ های ۱۴و ۱۵ اسفندماه در بندرعباس در حال برگزاری است.

    به گزارش خبرنگار دریا؛ امام‌جمعه بندرعباس در این همایش با قدردانی از اتاق بازرگانی هرمزگان بدلیل ابتکار عمل در برگزاری این همایش بین المللی، آن را اقدامی ارزشمند خواند که جای آن در استان خالی بود‌.حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده برگزاری این‌همایش و نمایشگاه خرما و مشتقات خرما را فصل جدیدی در عرصه معرفی محصول خرماخواند و افزود: اگر این نمایشگاه بصورت دائمی در استان داشته باشیم، می توانیم خرما و مشتقات آن را برای گردشگران معرفی کنیم تا برای سوغات استفاده کنند.

    عبادی زاده با نارضایتی از وضعیت الگوی کشت در استان که در این عرصه ناموفق بوده ایم، اظهار داشت: در الگوی کشت بایستی کشاورزان متقاعد شوند که در کشت های جدید، برایشان صرفه اقتصادی داشته ومزیت اقتصادی‌شان مدنظر قرار گرفته شده است تا به آن سمت بروند. وی خواستار اطلاع‌رسانی بیشتر دستاوردهای تحقیقاتی حوزه کشاورزی در قالب کارگاه و…به کشاورزان و باغداران در هرمزگان شد.

    نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به شرایط نامناسب آبی استان علی رغم قرار گرفتن در جوار دریا، خاطرنشان کرد: بایستی به سمت تولید محصولاتی برویم که مصرف آب کمتری داشته باشند.وی خاطرشان کرد: بایستی سند تحول کشاورزی و باغداری در استان حداقل برای ۲۰تا ۳۰ سال آینده توسط محققان و صاحبنظران تهیه شود. البته گویا در برخی استان ها این سند تهیه شده است که ضرورت دارد در هرمزگان نیز تدوین شود. وی با ابراز خرسندی از افزایش کشت گلخانه ای در استان در شرایط کم آبی استان، اظهار امیدواری کرد هرمزگان به قطب گلخانه ای کشور تبدیل شود.

    عبادی زاده بر اجرای سیاست های تشویقی و تنبیهی در حوزه کشاورزی توسط دولت و تغییر و تحول در الگوی کشت در استان تاکید کرد.وی با انتقاد از وجود ریسک در کشاورزی برای کشاورزان و باغداران استان در هر سال گفت: سود این بخش در جیب دلالان می رود و کشاورزان نمی دانند آیا از کشت محصول شان در هر سال سود می برند یا متضرر می شوند که دولت بایستی در این حوزه تدبیری بیندیشند.وی اظهارامیدواری کرد برگزاری این همایش، دستاوردهای مناسبی را برای حوزه کشاورزی و باغداری در استان داشته باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.