حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3053 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • سلامت جامعه خط قرمز کارکنان دامپزشکی
    ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۴:۵۴
    شناسه : 10706
    بازدید 1298
    13
    مدیرکل دامپزشکی هرمزگان عنوان کرد دریانیوز// مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: یک قرن است که دامپزشکی برای سلامت جامعه خدمت می‌کند.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: یک قرن است که دامپزشکی برای سلامت جامعه خدمت می‌کند.
    دکتر مصطفی فخرآبادی‌پور افزود: اولین پست دامپزشکی در استان هرمزگان در سال ۱۳۳۷ با یک نیرو آغاز بکار کرد و اکنون بیش از ۱۵۰ نفر در این اداره‌کل مشغول به کار بوده و خدماتی در سطح جهانی ارائه می‌کنند. فخرآبادی‌پور بیان کرد: دامپزشکی نقش بسیار مهمی در تامین امنیت غذایی و سلامت آن دارد و اگر دامپزشکی نباشد سلامت جامعه به خطر می‌افتد.وی با بیان اینکه اگر خدمات دامپزشکی به صورت مستمر ارائه شود ۲۵ درصد تولید افزایش می‌یابد اظهارداشت: دامپزشکی در تمامی مراحل تولید، کشتار، بسته‌بندی و … حضور دارد و بر همه این مراحل نظارت خواهد داشت.

    فخرآبادی‌پور عنوان کرد: نظارت‌های سازمان دامپزشکی به این دلیل است تا غذای سالمی در سفره مردم قرار بگیرد که نتیجه آن نیز انسان سالم است.وی ادامه‌داد: همه کشورهای دنیا در زمینه سالم بودن غذا تاکید دارند به همین دلیل نظارت‌ها و تأییدیه‌های دامپزشکی برای آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.مدیرکل دامپزشکی هرمزگان با بیان اینکه سلامت جامعه خط قرمز کارکنان سازمان دامپزشکی است خاطرنشان کرد: هر محصول و فرآورده خام دامی غیربهداشتی که در سطح جامعه وجود داشته باشد توسط کارکنان دامپزشکی جمع‌آوری و معدوم می‌شود تا سلامت جامعه به خطر نیافتد.

    فخرآبادی‌پور به بخشی از عملکرد اداره‌کل دامپزشکی استان در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: از مهر سال گذشته تاکنون بیش از ۵۳۰ هزار تن فرآورده‌های خام دامی در اسکله شهید رجایی مورد آزمایش قرار گرفت و در صورت سلامت اجازه ترخیص داده شد.
    وی به صادرات نیز اشاره و بیان کرد: ۵۴هزار تن فرآورده‌های خام دامی که عمدتا محصولات شیلاتی بوده است با تاییدیه دامپزشکی استان به ۲۲ کشور جهان از جمله روسیه، چین، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و کشورهای اروپایی صادر شده‌است.این مسئول درباره ترانزیت فرآورده‌های خام دامی عنوان کرد: در این مدت ۱۴ هزار تن انواع فرآورده‌های خام دامی از خاک کشور ما به دیگر کشورها ترانزیت شده‌است و ترانزیت این محصولات از این منظر که باعث افزایش تعاملات با دنیا می‌شود برای ما مهم است.

    فخرآبادی‌پور درباره واکسیناسیون هاری نیز اظهارداشت: طی یک سال گذشته چهار هزار و ۹۷۰ قلاده سگ دارای صاحب در برابر بیماری هاری واکسینه شده‌اند که این واکسیناسیون در شش ماهه نخست سال جاری با ۳۱ درصد رشد همراه بوده‌است.وی درباره واکسیناسیون دام در استان یادآور شد: طی این مدت بیش از چهار میلیون و چهارصد هزار راس دام در مقابل بیماری‌های مختلف واکسیناسیون شدند.

    همچنین سمپاشی ۲۳۷ هزار راس دام و ۵۴۷ هزار مترمربع جایگاه دام در برابر بیماری‌هایی مانند تب برفکی، ‌مش‌مشه، هاری و … انجام شده‌است.وی درباره طرح‌های نظارتی این سازمان نیز خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی در برخی ایام از جمله عید نوروز، ماه رمضان، عید قربان و … طرح های نظارتی ویژه‌ای انجام می‌دهد که در یک سال گذشته در این طرح‌ها، ۳۵ هزار بازرسی توسط کارکنان دامپزشکی هرمزگان صورت گرفت که باعث جمع‌آوری سی تن فرآورده‌های خام دامی از چرخه مصرف و معدوم سازی آنها شد.

    مدیرکل دامپزشکی هرمزگان ادامه داد: در این مدت ۲۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان صورت گرفت و اداره‌کل دامپزشکی استان در تمامی مراحل آن از جمله تولید، پرورش تا عرضه آنها نظارت داشته‌است. فخرآبادی‌پور اظهار کرد: در یک سال گذشته ۱۰۹ هزار آزمایش توسط آزمایشگاه اداره‌کل دامپزشکی هرمزگان صورت گرفته‌است تا سلامت محصولات و حتی مواد اولیه تهیه داروی دامی مورد تایید قرار بگیرد.

    مدیرکل دامپزشکی هرمزگان با بیان اینکه در سازمان دامپزشکی پیشگیری مقدم بر درمان است عنوان کرد: هشتصد نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که عوامل مختلفی دارند و ما باید تلاش کنیم که از انتقال این بیماری از دام به انسان جلوگیری شود و غذای سالمی به دست مصرف‌کننده برسد.فخرآبادی‌پور در پایان گفت: دامپزشکی همچنان در مناطق روستایی و عشایری حضور دارد و خدمات خود را ارائه می‌کند تا این خدمات منجر به تولید غذای سالم و بهداشتی در سفره مردم بشود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.