حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3034 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • دغدغه تامین نیروی انسانی  بهداشت و درمان هرمزگان
    ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۴۳
    شناسه : 13554
    بازدید 1136
    5
    دریا نیوز//در دولت سیزدهم‌عزم جدی وجود دارد تا کمبود مراکز بهداشتی و بخصوص درمانی در استان هرمزگان‌ برطرف شود
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز//در دولت سیزدهم‌عزم جدی وجود دارد تا کمبود مراکز بهداشتی و بخصوص درمانی در استان هرمزگان‌ برطرف شود و هفته گذشته بیمارستان ۱۱۲ تختخوابی کودکان‌بندرعباس و الحاقی بیمارستان فارابی بستک مورد بهره برداری قرار گرفت و بیمارستان های ۲۶۴ تختخوابی شرکت نفت ستاره خليج فارس ، ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس و۱۶۰ تختخوابی میناب که در حال ساخت است ، قرار است در سال آینده به بهره برداری برسند که با بهره برداری از این مراکز درمانی ، سرانه تخت های بیمارستانی در هرمزگان به استاندارد کشوری نزدیک می شود. البته پیگیری هایی نیز جهت راه اندازی بیمارستان دوم‌رودان وجود دارد تا کمبود بیمارستان در شهرهای مختلف برطرف شود.

    اما یک‌مشکل اساسی دیگر در استان هرمزگان کمبود نیروی انسانی و پزشک‌متخصص و فوق تخصص وبخصوص کادر پرستاری است که علی رغم‌اینکه در سال جاری نیز مجوز جذب ۲۰۰۶ نیروی انسانی در حوزه بهداشت ودرمان اخذ و چند ماه قبل نیز آزمون استخدامی برگزار شد، اما تمام‌این سهمیه در استان بدلیل نبود متقاضی جذب نشد. از طرفی دیگر با راه اندازی مراکز بهداشتی و درمانی جدید در استان ، بایستی نیروی انسانی مورد نیازشان نیز تامین شود که از هم اکنون بایستی در این حوزه برنامه ریزی شود. رئیس دانشگاه‌علوم‌پزشکی نیز روز سه شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان درحال ساخت ۲۶۴تختخوابی بندرعباس ودر جمع خبرنگاران، در حوزه تامین‌نیروی انسانی مورد نیاز مراکز درمانی وبیمارستان های استان گفت: یکی از چالش های اساسی حوزه سلامت‌کشور کمبودنیروی انسانی و بخصوص در بخش کادر پرستاری است و‌یکی از چالش های استان‌ هرمزگان‌ هم مباحث مربوط به امور رفاهی از جمله مسکن‌کادر درمان است که مذاکراتی با متولیان‌ مربوطه‌صورت گرفته است تا با جذب نیروی انسانی از سراسر کشور، مشکل کمبودنیروی انسانی و مسکن‌شان‌برطرف شود.

    وی اظهار داشت:با حمایت های صورت گرفته شده ، علاوه بر دانشگاه‌علوم پزشکی در مرکز استان، دو دانشکده علوم پزشکی در شرق استان و در شهرستان میناب و غرب استان در بندرلنگه نیزراه اندازی شده و تاکنون ۲۰۰ دانشجو جذب شده است و‌ انتظارمی رود با حمایت دولت و وزیر بهداشت در سال آینده میزان‌ پذیرش دانشجو در این دانشکده ها نیز افزایش یابد تا با جذب این دانشجویان، کمبود نیروی انسانی در مراکز درمانی استان‌برطرف شود.البته همانطور که رئیس دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرده اند ، بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز در استان بایستی تربیت شوند و بخشی دیگر باید از سایر استان ها جذب شوند. بایستی دانش آموزان در مناطق مختلف استان را با رشته های حوزه بهداشت و درمان بیش از پیش آشنا کرد تا آنها بتوانند در این رشته ها تحصیل کرده و در استان به هم استانی های شان خدمت کنند تا کمبودهای این‌حوزه ‌برطرف شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.