حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • دانش آموزان و دانشجویان به اردوهای راهیان «نور» و «پیشرفت» بروند
    ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
    شناسه : 14896
    بازدید 164
    3
    لزوم آشنایی با فرهنگ‌دفاع مقدس و پیشرفت های کشور دریانیوز// نوجوانان و جوانان امروز بایستی بافرهنگ ایثار و دفاع مقدس آشنا باشند و بدانند برای حفاظت و حراست از این‌ کشور شهدای زیادی داده ایم و از آن طرف هم بایستی پیشرفت های کشور را به آنها نشان داد تا بهتر بدانند پیشرفت های کشور حاصل جانفشانی و ایثارگری های رزمندگان دیروز و امروز است و آنها باید از این دستاوردها حراست کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// نوجوانان و جوانان امروز بایستی بافرهنگ ایثار و دفاع مقدس آشنا باشند و بدانند برای حفاظت و حراست از این‌ کشور شهدای زیادی داده ایم و از آن طرف هم بایستی پیشرفت های کشور را به آنها نشان داد تا بهتر بدانند پیشرفت های کشور حاصل جانفشانی و ایثارگری های رزمندگان دیروز و امروز است و آنها باید از این دستاوردها حراست کنند.

    اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت بایستی بیش از پیش برای اقشار مختلف بخصوص دانش آموز و دانشجو برگزار شود تا آنها از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و مناطق صنعتی ،تجاری و اقتصادی امروز و… بازدید کنند و با این مناطق بیشتر آشنا شوند. استان هرمزگان در هر دو حوزه نقشی مهمی داشته و دارد.

    در حوزه دفاع مقدس از طریق دریا، زمین و هوایی نقش آفرینی کرده است، اما در حوزه معرفی این ایثارگری ها خوب عمل نشده است و هنوز یادمان شهدای ایرباس و باغ موزه دفاع مقدس ساخته نشده است و گویا عزم جدی در این بخش وجود ندارد که انتظار می رود متولیان مربوطه با عزمی جزم این پروژه را به سرانجام برسانند.

    از آن طرف هم در حوزه پیشرفت های کشور در استان هرمزگان شاهد فعالیت بنادر، پالایشگاه ها، کارخانجات و…هستم که نقش مهم اقتصادی برای کشور دارند که بایستی برای معرفی این دستاوردهای اقتصادی به نسل دانش آموز ودانشجوی مان برنامه ریزی کرد و در قالب اردوی راهیان پیشرفت بیشتر از گذشته از این مناطق بازدید شود و داشته هایمان را بیشتر بشناسیم.

    امتداد شجره طیبه‌ دفاع مقدس تا سواحل مدیترانه و دفاع از حرم

    استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده، گفت: امتداد شجره طیبه‌ دفاع مقدس امروز در سواحل مدیترانه و دفاع از حرم قابل مشاهده است. مهدی دوستی در دومین گردهمایی فرماندهان دفاع مقدس استان هرمزگان ‌که مدتی قبل به میزبانی قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه برگزار شد؛ اظهارداشت: جنگ‌های بسیاری در دنیا اتفاق افتاده، اما نَفَس قدسی امام راحل(ره)، تدبیر فرماندهان و اخلاص بسیجیان، هشت سال دفاع مقدس ملت ایران را شناخته شده و ماندگار کرده است.

    وی افزود: از برکات دفاع مقدس همین بس که امروز می‌توان امتداد شجره طیبه‌ای که در دفاع مقدس با تدبیر امام خمینی رحمة‌الله‌علیه شکل گرفت را در سواحل مدیترانه و شام با دفاع از حرم آل الله مشاهده کرد. دوستی عنوان‌کرد: هر جایی که داد مظلومی بلند باشد پرورش‌یافتگان مکتب امام و شهداء برای دادخواهی مظلومان در آن جا حاضر می‌شوند، از این رو ضرورت دارد همه ما تلاش کنیم تا این فرهنگ غنی را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

    استاندار هرمزگان خاطرنشان‌کرد: دفاع مقدس، یک سرچشمه غنی و یک میراث ماندگار بزرگ از حضرت امام (ره) و شهدای والامقام است ‌که نسل‌های بعدی نیز نیاز دارند به این سرچشمه مبارک متصل باشند و از معارف آن استفاده کنند‌. حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، نیز در این نشست با تاکید بر لزوم ثبت و ضبط خاطرات شفاهی پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، خواستار برگزاری کنگره‌ای بزرگ برای تجلیل از مقام رزمندگان و فرماندهان استان هرمزگان شد.

    اعزام دانش آموزان مدارس هرمزگان به اردوهای راهیان پیشرفت ضروری است

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: اعزام دانش آموزان مدارس هرمزگان به اردوهای راهیان پیشرفت برای آشنایی آنها با دستاوردهای کشور در بخش های مختلف ضروری است. احسان کامرانی در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان که با محوریت اردوی راهیان پیشرفت دانش آموزی برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت اعزام دانش‌آموزان استان به اردوی راهیان پیشرفت، تصریح کرد: اعزام دانش آموزان مدارس استان به اردوهای راهیان پیشرفت نقش بسزایی در خنثی سازی شبه‌افکنی های دشمنان در بین نسل نوجوان و جوان کشور دارد.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: اعزام دانش آموزان مدارس استان مصداق عینی ترویج جهاد تبیین در بین نسل نوجوان و جوان جامعه است و تحقق این مهم مطالبه استاندار استان از همه متولیان امر به ویژه آموزش و پرورش با همکاری صنایع است. کامرانی گفت: صنایع مستقر در هرمزگان نقش بسزایی در تحقق اردوهای راهیان پیشرفت دانش آموزی دارند و ضروری است کلیه صنایع مستقر استان تمهیدات لازم را برای حضور دانش آموزان در این بنگاه ها برای آشنایی نزدیک آنها با دستاوردها و پیشرفت های کشور مهیا نمایند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.