حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • دادگستری و دادستانی حامی فعالان اقتصادی استان
    ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
    شناسه : 14884
    بازدید 197
    2
    رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان‌تاکید کرد دریانیوز// رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: دادگستری هرمزگان و دادستان بندرعباس همواره حامی فعالان اقتصادی بوده و برای رفع مشکلات تجار استان تلاش کرده اند که از آنها قدردانی می شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: دادگستری هرمزگان و دادستان بندرعباس همواره حامی فعالان اقتصادی بوده و برای رفع مشکلات تجار استان تلاش کرده اند که از آنها قدردانی می شود.

    محمدرضا صفا در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در نشست های مختلفی که با حضور مسئولان استانی و کشوری و دستگاه های قضایی و نظارتی و فعالان اقتصادی برگزار شده است، برخی از درخواست های فعالان اقتصادی با پیگیری های دستگاه های نظارتی واز جمله رئیس کل دادگستری هرمزگان و دادستان بندرعباس مرتفع شده است و آنها در واقع حامی تجار وفعالان اقتصادی استان بوده و هستند وامیدوارم این‌روند همچنان تداوم‌ یابد‌.

    رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: اتاق بازرگانی در هر جایی که احساس کند مشکلات اجتماعی وجود دارد و می توانیم مشارکت کنیم، حضور می یابد .وی افزود: در حوزه مدرسه سازی در دور گذشته در ساخت ۱۴ مدرسه مشارکت کردیم و ساخت شش مدرسه جدید را در سال جاری شروع کردیم و در احداث ۹ مدرسه دیگر بعد از این شش مدرسه ، مشارکت خواهیم کرد.صفاتصریح کرد: در زمان شیوع کرونا نیز حمایت های از حوزه بهداشت ودرمان داشتیم.

    صفااظهارداشت: در زلزله سایه خوش ۲۰ دستگاه کانکس را به زلزله زدگان روز بعد از زلزله اهدا کردیم. وی خاطرنشان کرد: از بهزیستی نیاز حمایت هایی داشتیم و در هرمز نیز مشارکت هایی کردیم.رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: در حوزه کمک و مشارکت های اجتماعی نیز در چهارسال گذشته در میان اتاق های بازرگانی در کشور ایران ، اتاق بازرگانی هرمزگان اول شد. وی افزود: از حضور فعالان اقتصادی در سمینارها و نمایشگاه های بین المللی حمایت هایی داریم.صفاتصریح کرد: خودمان را به دولتی ها تحمیل نمی کنیم و تحمیل شان را هم نمی پذیریم ، اما تعامل داریم.

    وی خاطرنشان کرد: به زنان سرپرست خانوار در قالب های مختلف حمایت و کمک می کنیم. وی گفت: در تابستان امسال نیز برنامه هایی را در حوزه اجتماعی از جمله ساخت مدرسه ،کمک به بهزیستی و‌.. خواهیم داشت‌.رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان در پاسخ به سوالی در مورد بحث تعطیلی ها گفت: در دنیا شنبه و یکشنبه تعطیل است و کشور خودمان پنجشنبه وجمعه تعطیل است و عملا چهارروز در هفته از تعامل با دنیا بازمی مانیم و ما با تعطیلی شنبه بجای پنجشنبه در کشور موافقیم.

    وی افزود: در قالب کنفرانس های بین المللی، میز کشورهای مختلف از جمله قطر، عمان، روسیه و….، ارتباطات با کشورهای مختلف افزایش یافته است و برخی از کشورها درخواست کرده اند که بازرگان مان در آن کشور ها حضور یابند و محصولات هرمزگان را معرفی نمایند. صفاگفت: سفیر ونزوئلا هم خواسته که بازرگانان استان میوه های گرمسیری و بخصوص خرما را در این کشور معرفی و عرضه کنند.همچنین با اتاق بازرگانی و مسئولان تاجیکستان و سفرای کشورهای دیگر نشست های تخصصی داشته ایم.

    صفاتصریح کرد: مشکلات حوزه استاندارد که به مسئولان و دستگاه های نظارتی واجرایی منعکس کردیم، منجر به تغییرات مدیریتی در استان شد .صفااظهارداشت: از دستگاه هایی قضایی و نظارتی بدلیل پیگیری ها برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی استان قدردانی می کنیم.وی خاطرنشان کرد: بدلیل پیگیری های انجام شده، یک شرکت به استان آمده و کارت بازرگانی شان از استان گرفته اند و انتظار داریم مابقی شرکت های فعال در استان نيز اخذ کارت بازرگانی شان را از اتاق بازرگانی استان افزایش دهند تا ما بتوانیم در حوزه های اجتماعی نیز مشارکت بیشتری در استان داشته باشیم .

    رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: عدم ثبات اقتصادی داریم که برهمگان واضح است و حتی یک خانم خانه دار هم این موضوع را می داند که تحریم ها بر این عدم ثبات اقتصادی در کشور تاثیرگذار است.وی افزود: در سمینارهای بین الملی مانندسمینار میوه های گرمسیری که اسفندماه در بندرعباس برگزار شد، اساتید و کارشناسانی از کشورهای مختلف حضور داشتند، اما مسئولان استانی حضور نیافتند. اما این همایش در کشور بی نظیر بوده است.صفاتصریح کرد: در حوزه تعامل دولت و بخش خصوصی ، اتاق بازرگانی هرمزگان درجایگاه هشتم کشوری قراردارد. صفا اظهار داشت: در فقر و فلاکت چرا باید جزو سه استان اول باشیم و بخش خصوصی نیز مقصر است، اما توانش بیش از این نیست‌.

    وی خاطرنشان کرد: دولت ها تا بتوانند جایگاه بخش خصوصی را درک کنند، عمرشان تمام می شود‌.رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: از صدور ۵۴۸ کارت بازرگانی تا سال ۹۸ در استان، الان به ۱۷۶۵ کارت بازرگانی رسیده ایم که ۷۰۵ کارت مربوط به تجار جوان است‌.وی افزود: عضویت نمایندگان اتاق بازرگانی هرمزگان در اتاق ایران در دوره جدید از هفت عضو به ۱۳ عضو رسیده است‌. صفاتصریح کرد: همواره طبق قانون اتاق بازرگانی، صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران‌،امورات مان را انجام می دهیم و از آن تخطی نمی کنیم .

    صفا با قدردانی از رییس کل دادگستری استان و دادستان بندرعباس و دستگاه های نظارتی که همواره پیگیر رفع مشکلات فعالان اقتصادی بوده اند؛ اظهارداشت: برخی مشکلات حوزه فعالان اقتصادی استان چنددهه ادامه داشت که با ورود این دستگاه ها برطرف شد‌.وی خاطرنشان کرد:یکی از دغدغه های تجار ، صدور بخشنامه های خلق الساعه بود که قرار شد از صدور چنین بخشنامه هایی جلوگیری شود‌.رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: در حوزه امور اجتماعی نیز ساخت مدارس، کمک به بهزیستی و.‌‌‌.. را خواهیم داشت.

    وی گفت:کنفرانس ملی شیلات به میزبانی اتاق بازرگانی بندرعباس و انجمن ملی ماهی شناسی ۴ و ۵ اردیبهشت برگزار می‌شود. صفا با اشاره به نقش هرمزگان در اقتصاد دریامحور و تاکیدات نظام بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های این بخش، عنوان داشت: در این راستا تاکنون چندین همایش موثر و اثرگذار در حوزه توسعه اقتصاد دریاپایه در استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی برگزار شده و ۴ و ۵ اردیبهشت ماه نیز میزبان کنفرانس ملی شیلات هستیم.به گفته وی، در این کنفرانس که با همکاری انجمن ملی ماهی شناسی برگزار می‌شود، ضمن بررسی ظرفیت‌های شیلاتی در خلیج فارس و سواحل مکران، راههای بومی سازی چرخه‌های تولید از بچه ماهی تا صادرات محصول نهایی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

    صفا بیان داشت: استقبال ویژه‌ای از این کنفرانس شده و بیش از ۲۰۰ مقاله از جمله مقالاتی از ۲۳ دانشگاه و پژوهشگاه به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده که ۱۸۴ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته‌اند که برای ارائه ۲۳ مقاله، سخنرانی تخصصی نیز قرار داده شده است.رییس اتاق بازرگانی بندرعباس با تصریح بر این که در برخی حوزه‌های چرخه تولید ماهی در قفس با کمبودها و محدودیت‌هایی مواجهیم که می‌بایست برای رفع آنها بخصوص در زمینه تولید بچه ماهی همت گماریم، فرصت برگزاری این کنفرانس را گامی در راستای نزدیک ساختن تولیدگران این بخش با حوزه‌های علمی و شرکت‌های دانش بنیان برشمرد.

    برتری اتاق بازرگانی هرمزگان‌در حوزه آموزش

    دبیرکل اتاق بازرگانی هرمزگان از اعزام نمایندگان اتاق بازرگانی به بازارهای عمان، قطر و امارات خبر داد و گفت: فعالان اقتصادی هرمزگان به بازار روسیه ورود کرده‌اند.پیام رضایی با اشاره به اتمام دوره نهم اتاق بازرگانی اظهار داشت: در دوره دهم اتاق بازرگانی؛ هیأت نمایندگان به دنبال توسعه پایدار در استان است و موضوعات مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد.وی با اشاره به ارتقای عملکرد اتاق بازرگانی، گفت: تاکنون ۱۷۰۰ کارت بازرگانی و کارت عضویت در اتاق بازرگانی صادر شده است که رشد قابل توجهی نسبت به سنوات گذشته داشته است.

    رضایی بیان‌کرد: در حوزه روابط عمومی؛ بیشترین تمرکز را بر روی برگزاری همایش‌ها گذاشته‌ایم و طی سال گذشته روابط خوبی بر اساس این رویکرد با کشورهای مختلف ایجاد کردیم.وی با اشاره به همایش‌های برگزار شده طی سال گذشته توسط اتاق بازرگانی گفت: در آینده‌ای نزدیک کنفرانس ماهی شناسی به میزبانی اتاق بازرگانی هرمزگان برگزار خواهد شد.دبیرکل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان هرمزگان تاکید کرد: در حوزه آموزش همیشه عملکرد خوبی داشته‌ایم، در بحث آموزش همیشه اتاق هرمزگان جزو سه اتاق برتر در کشور بوده است و در سال ۱۴۰۲ رشد آماری ۸۵ درصدی را به ثبت رساندیم.

    وی عنوان‌کرد: در حوزه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با همه کاستی‌هایی که به دلیل عدم برنامه‌ریزی گاهاً اتفاق می‌افتاد نشست با وزرا و مسئولین مختلف در سطح ملی را برگزار کردیم و از تمام ظرفیت‌ها استفاده شده است.رضایی ادامه داد: در اردیبهشت ماه سال گذشته که استارت هیأت نمایندگان را زدیم و کمیسیون‌های تخصصی بسیاری را راه‌اندازی کردیم و بر اساس تلاش‌های صورت گرفته امروز ۱۵کمیسیون و تشکل را داریم که بازوهای ارتباطی استان هستند و ارتباطات را با دستگاه‌های مختلف شکل می‌دهد.

    دبیرکل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان هرمزگان تصریح کرد: امروز ارتباط مستقیمی با دانشگاه‌ها برقرار شده و در حوزه بین‌الملل تیم‌های فعالی را به بازارهای بین‌المللی عمان، امارات و قطر اعزام کرده‌ایم، ضمن اینکه امروز فعالان اقتصادی استان به بازار روسیه نیز ورود کرده‌اند. وی خاطر نشان‌ کرد: هیأت بازرگانی استان هرمزگان نیز به کشورهای مختلف مانند تاجیکستان و کشورهای آفریقایی اعزام شده‌اند و با سفارت سوئیس نیز ارتباط خوبی برقرار شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.