حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3048 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • خیرین پانسیون پزشکی و پرستاری بسازند
    ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۵۱
    شناسه : 10569
    بازدید 1173
    10
    دریانیوز//در دولت سیزدهم احداث مراکز درمانی با جدیت بیشتری در هرمزگان پیگیری می شود و امسال و سال آینده قرار است چندین بیمارستان در استان افتتاح شود تا تعداد تخت های بیمارستانی به استانداردها نزدیک شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//در دولت سیزدهم احداث مراکز درمانی با جدیت بیشتری در هرمزگان پیگیری می شود و امسال و سال آینده قرار است چندین بیمارستان در استان افتتاح شود تا تعداد تخت های بیمارستانی به استانداردها نزدیک شود.

    ازطرفی دیگر بحمدالله با پیگیری های صورت گرفته توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی، استاندار هرمزگان، نمایندگان مجلس و… قرار است ۲۰۰۶ نفر از طریق آزمون استخدامی جذب سیستم بهداشت و درمان استان شوند که امیدواریم نیروی انسانی مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی هرمزگان از طریق این آزمون استخدامی تامین شود. اما یکی از کمبودها در استان، امکانات رفاهی و سکونتی است که باعث می شود کمبود پزشکان و پرستاران و… در استان جبران نشود و دانشگاه به تنهایی و با اعتبارات دولتی نمی تواند مشکلات را برطرف نماید.

    در این حوزه انتظار می رود خیرین، بنگاه های اقتصادی در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان، اتاق بازرگانی و تجار، نهادهای انقلابی و… یاریگر دانشگاه علوم پزشکی باشند وعلاوه بر تامین تجهیزات درمانی، در ساخت پانسیون برای ماندگاری پزشکان،پرستاران و… در استان مشارکت کنند تا این عزیزان بدون دغدغه مسکن و… به خدمت‌رسانی به مردم و بیماران بپردازند.

    در شرایط فعلی که با کمبود پزشک و پرستار در استان مواجهیم و از طرفی هزینه های بالای مسکن و اجاره، این امکان برای بسیاری از پرستاران و پزشکان وجود ندارد که در استان بمانند و گاهی اجاره یک واحد مسکونی از درآمد وحقوق پرستار بیشتر می شود که ضرورت دارد مشکل مسکن شان با حمایت خیرین در بندرعباس و سایر شهرهای استان برطرف شود. حال که مسئولان برای برطرف شدن کمبودهای بهداشت ودرمان استان در حال برنامه ریزی و تلاش هستند واز طرفی اعتبارات دولتی نیز محدود است، در حوزه ساخت پانسیون و مسکن برای شاغلان حوزه بهداشت ودرمان نیاز است که خیرین سلامت و…. آستین همت را بالا زده تا این مشکل نیز برطرف شود.

    اتاق بازرگانی استان هم اعلام کرده است تا حدامکان یاریگر حوزه سلامت استان باشد. رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان چند روز قبل نیز در جمع خبرنگاران البته گفت که ۹۰ درصد بنگاه های اقتصادی فعال در استان، کارت بازرگانی شان را از اتاق های بازرگانی سایر استان ها می گیرند واگر این شرکت ها و بنگاه های اقتصادی، شرکت های تصفیه آب و آبشیربنکن ها کارت بازرگانی شان را از اتاق بازرگانی هرمزگان بگیرند، این اتاق افزایش درآمد خواهد داشت و حداقل ۵۰ درصد از درآمدش را می تواند در راستای مسئولیت های اجتماعی شان به ساخت مدرسه و کمک به دانشگاه علوم پزشکی در حوزه های مورد نیاز بهداشت ودرمان و…. اختصاص دهند که در این راستا انتظار می رود استانداری، دستگاه قضایی، صمت، گمرک و… نیز بنگاه های اقتصادی فعال در استان را ملزم کنند کنند تا کارت بازرگانی شان را از اتاق بازرگانی هرمزگان اخذ کنند.

    متاسفانه همواره صنایع، معادن، بنگاه های اقتصادی بزرگ و کوچک که در هرمزگان فعالیت می کنند، تلاش کرده اند مالیات و عوارض شان را در استان های دیگر پرداخت نمایند و حساب های بانکی شان نیز در استان نبوده و حتی امورات بیمه ای شان را در استان های دیگر انجام می دهند و حالا هم اعلام شده که کارت بازرگانی شان را هم از اتاق بازرگانی هرمزگان نمی گیرند و مردم استان سهمی از عواید این فعالیت‌های اقتصادی در استان ندارد و سهم شان فقط آلودگی و ترافیک، گرانی مسکن و… است.

    همانگونه که دستگاه قضایی، استانداری و… پیگیری کردند تا بیشتر بنگاه های اقتصادی پرونده‌های مالیاتی شان را به هرمزگان انتقال دهند، در حوزه کارت بازرگانی نیز انتظار می رود که کارت های های بازرگانی شان را از هرمزگان به‌عنوان محل فعالیت شان دریافت کنند تا اتاق بازرگانی هم بیشتر بتواند به امورات مسئولیت های اجتماعی و امورات عام المنفعه بپردازد. انتظار می رود با حمایت خیرین و شرکت‌ ها وصنایع و… مشکل پانسیون برای اقامت کادر بهداشت ودرمان استان برطرف شود تا آنها ماندگاری بیشتری در استان داشته باشند و کمبود نیروی انسانی در هرمزگان برطرف شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.