حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • خندیدن بچه‌ها قشنگ‌ترین خاطره ماست
    ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
    شناسه : 11038
    بازدید 1370
    8
    پرستار بیمارستان کودکان در گفتگو با دریا: دریانیوز// پرستاری از جمله مشاغلی است که تا زمانی که علاقه در آن نباشد نمی‌توان در آن دوام آورد. حرفه پرستاری از جمله مشاغلی سختی است که افرادی که این شغل را انتخاب می‌کنند باید از روحیه قوی برخوردار باشند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// پرستاری از جمله مشاغلی است که تا زمانی که علاقه در آن نباشد نمی‌توان در آن دوام آورد. حرفه پرستاری از جمله مشاغلی سختی است که افرادی که این شغل را انتخاب می‌کنند باید از روحیه قوی برخوردار باشند. دوران بیماری کرونا زمانی بود که اهمیت حرفه پرستاری را بیشتر عیان نمود تا مردم، زحمات این قشر از جامعه را بیش از پیش ببینند. روزنامه دریا با توجه به نزدیک شدن به روز پرستار قصد دارد سلسله مصاحبه‌هایی را با این قشر زحمتکش انجام داده و منتشر نماید. در این شماره به گفتگو با یکی از پرستاران بیمارستان کودکان بندرعباس نشسته‌ایم.

    دریا: خودتان را معرفی کنید.

    فاطمه گنجی پور هستم.۳۵سال سن دارم و در بندرعباس متولد شده‌ام. دارای مدرک تحصیلی لیسانس پرستاری هستم.

    دریا: چند سال است پرستار هستید و در چه مراکزی مشغول به کار بوده‌اید؟

    من ۱۳ سال است که در شغل پرستاری مشغول بکار هستم و از ابتدای فعالیتم، دربیمارستان کودکان شاغل بوده همچنان در این مرکز درمانی در حال خدمت به مردم استان می‌باشم.

    دریا: چرا شغل پرستاری را انتخاب کرده‌اید؟

    همه ما از دوران کودکی به کارها و شغل‌هایی علاقه داریم. من هم عاشق این شغل بوده‌ام و حس اینکه می‌توانم به وسیله این شغل به دیگران کمک کنم و با دستان خود مرهم‌بخش یک بیمار باشم برایم خوشایند است و این شغل حس خوبی به من می‌دهد.

    دریا: ارزیابی شما از میزان درآمد یک پرستار نسبت به سختی شغل او چیست؟

    شغل پرستاری یک شغل سخت، دارای استرس زیاد و مشقت فراوانی است و قطعا حقوقی که در حال حاضر برای پرستاران در نظر گرفته شده‌است نسبت به سختی آن جوابگو نیست و همه افرادی که این شغل را انتخاب کرده و در آن مشغول بکار هستند با عشق و علاقه فعالیت می‌کنند چون حس خوبی دارد.

    دریا: سختی کار شما در چیست؟

    شیفت های سنگین و خستگی پس از آن از یک طرف که زمان استراحت کافی نداریم. از طرف دیگر زمانی که رنج و غم بیماران و همراهانشان را می‌بینیم، روح انسان را به درد می‌آورد که این نیز سنگین بوده و سختی کار را بیشتر می‌کند و با این شرایط باید استوار باشیم و با کار خود ادامه دهیم تا بتوانیم از درد و رنج آنها بکاهیم و کمک کنیم تا سلامتی به بیماران بازگردد.

    دریا: آیا شما اهل ورزش کردن هستید و چه ورزشی انجام می‌دهید؟

    متاسفانه به دلیل مشغله زیاد کاری کمتر فرصتی برای ورزش پیدا می‌شود به همین دلیل زمانی را به ورزش نمی‌توانم اختصاص دهم.

    دریا: برای اینکه یک فرد پرستار خوبی باشد چه چیزهایی را درباره این شغل باید بداند؟

    در این شغل باید عاشق باشی تا بتوانی خوب کار کنی. باید به روز باشی و اطلاعات مرتبط با شغل خود را به روز کنی چرا که علم هر روز در حال پیشرفت است و اگر این کار را نکنی نمی‌توانی در شغلت موفق باشی. باید از همه نظر قوی باشی زیرا شغل پرستاری سخت است و اگر خود را قوی نکنی پس از مدتی دیگر نمی‌توانی ادامه بدهی.

    دریا: معمولاً در زمان شیفت کاری از چند بیمار باید پرستاری کنید؟

    بستگی به میزان پذیرش بیمار دارد. از پنج تا ده بیمار نیز پرستاری می‌کنیم. بسته به شلوغ یا خلوت بودن بیمارستان دارد. در زمان‌هایی که پیک بیماری است و کودکان را درگیر می‌کند فشار کاری بالا می‌رود. اکنون نیز زمان مدارس و فصل پاییز است و بیماری‌های ویروسی زیاد می‌شود به همین دلیل خانواده‌ها باید مراقب فرزندان خود باشندتا به آسانی بیمار نشوند.

    دریا: چه چیزی باعث می‌شود انگیزه کاری شما بالا برود و چه چیزی این انگیزه را از بین می‌برد؟

    قطعا لبخند بیماران بهبود یافته و حمایت خانواده انگیزه را بیشتر می‌کند. وقتی می‌بینیم یک بیمار با حال نامساعد می‌آید و پس از مدتی با حال خوب از اینجا می‌رود و هم خود و هم خانواده‌اش خوشحال ما را ترک می‌کنند، انرژی مضاعفی دریافت می‌کنیم و انگیزه ما برای ادامه کار بالا می‌رود. از سوی دیگر حمایت نشدن از طرف مسئولان بالاتر، انگیزه پرستاران را از بین می‌برد.

    دریا: شغل مورد علاقه شما چه بود و آیا از شغل کنونی خود راضی هستید؟

    من همیشه عاشق پرستاری بوده و هستم و از اینکه این شغل را انتخاب کرده‌ام خوشحالم.

    دریا: نقش یک پرستار در بهبود وضعیت بیمار چیست؟

    قطعا پرستار نقش بسزایی در اینکه یک بیمار بهبود یابد دارد زیرا بیشترین زمان را بر بالین بیمار می‌گذراند و تمام روند بیماری را می‌بیند و با این شرایط می‌تواند به بیمار خود کمک نماید.

    دریا: چه خاطره جالبی از شغل خود دارید؟

    تمام زمان شغل پرستاری به نوعی خاطره است اما وقتی خندیدن بچه‌ها را می‌بینیم قشنگ‌ترین خاطره در ذهن ما می‌ماند.

    دریا: چرا در این مرکز درمانی مشغول به کار شده‌اید؟

    کودکان معصوم هستند و ارتباط داشتن با آنها را دوست دارم و عاشق بچه‌ها هستم به همین دلیل تصمیم گرفتم در بیمارستان کودکان مشغول بکار شود.

    دریا: اگر قرار باشد خبر ناگواری را به خانواده بیمار بدهید چگونه این کار را انجام می‌دهید؟

    اول کنارش می‌نشینم و نگاهش می‌کنم بغلش می‌کنم و می‌گویم به خدا امیدوارباش و از رحمتش ناامید نشو.

    دریا: سخن پایانی خود را بیان بفرمایید.

    همکارای عزیزم عاشق شغلتان باشید تا بتوانید باقدرت به کار خود ادامه دهید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.