حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3048 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • خبرنگاری؛ عرصه عشق و عطش
    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۵:۳۷
    شناسه : 9614
    بازدید 1243
    9
    دریانیوز// ثبت حوادث کربلا، دفاع مقدس و... توسط کاتبان و خبرنگاران و... صورت گرفته است که در آن شرایط خطرناک با ایثارگری و ازجان گذشتگی اقدام به ثبت وقایع کرده اند تا اینکه شرح وقایع در تاریخ ماندگار شود و به نسل های بعدی منتقل شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// ثبت حوادث کربلا، دفاع مقدس و… توسط کاتبان و خبرنگاران و… صورت گرفته است که در آن شرایط خطرناک با ایثارگری و ازجان گذشتگی اقدام به ثبت وقایع کرده اند تا اینکه شرح وقایع در تاریخ ماندگار شود و به نسل های بعدی منتقل شود.

    کسی که نام خبرنگار برخود گذاشت، دیگر متعلق به خود نیست وبه جامعه تعلق دارد وباید صدا و چشم وگوش و مدافع جامعه و مردمش باشد. خبرنگاری در واقع شغل نیست و عشق وعطش به خدمت و بازکردن گره از گره های جامعه با انعکاسش است و روز به روز عطشش نیز در این عرصه بیشتر می شود و در این مسیر پرتلاطم و پرفراز ونشیب خسته نمی‌شود و سختی‌ها برایش شیرین است و آنگاه شیرین‌تر می‌شود که گرهی از مشکلات مردمش را با قلم و قدم و کلامش باز کند. خبرنگاری یعنی اینکه وارد حاشیه نشوی و خود را با حاشیه ها سرگرم نکنی و به بطن و متن بپردازی و جهادی و فقط در راه رضای خالق و برای بازکردن گره‌های زندگی مخلوقش از کانال رسانه گام برداری و از آن طرف خوبی ها را نشان دهی تا در جامعه الگو شود. ما در روزنامه دریا نیز همواره تلاش کرده ایم در حد بضاعت‌مان در این مسیر گام برداریم. هنگامی‌که صبح یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ و در هفته خبرنگار، آیین آغاز عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد مسکن در بندرعباس در طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد، شاکر درگاه حق شدیم که پیگیری های ۲۳ ماهه‌مان نتیجه بخش بود و بالاخره این طرح ملی در بندرعباس کلید خورد تا سال آینده ۱۵ هزار خانواده در این شهر صاحب خانه شود و از یکشنبه روح امید در بی‌خانمان ها و مستاجران بیشتر دمیده شد تا وضعیت زندگی شان تغییر کند.

    در این مسیر گرچه حرف و حدیث‌ها زیاد بود، اما توجه نکردیم و آنقدر از مردم گفتیم و نوشتیم تا بحمدالله به نتیجه رسید. در سال ۸۶ که اولین بار سلسله گزارش هایی را از محلات حاشیه نشین و بافت فرسوده بندرعباس منتشر کردیم و این مسیر ادامه یافت، بخاطر دارم که بسیاری از مدیران با دیده تردید به گزارش ها می نگریستند و بیان می کردند آیا واقعا این مشکلات در محلات وجود دارد؟ آنها این شرایط سخت زیستن حاشیه نشینان در محلات را باور نداشتند و برخی هنوز با دیده تردید می نگرند و یا سعی می کنند کتمان کنند. مدیرانی که عادت به پشت میز نشینی داشتند، حتی به خود زحمت نمی‌دادند و نمی دهند به این مناطق بروند و واقعیت ها را ببینند و نمایندگان مجلس و شوراها و… هم فقط در زمان تبلیغات به محلات رفته و بعد از جمعه انتخابات، محلات به فراموشی سپرده می شد که در سال های اخیر ارتباط با محلات اندکی بهبود یافته است و اما بایستی وضعیت بهتر شود و این مناطق محروم بیشتر دیده شوند تا از محرومیت و فقر و فلاکت در مرکز استان خارج شوند. البته روستاها نیز بایستی اینگونه باشد.

    پرونده های زیادی در بخش های مختلف برای انعکاس درد مردمان نجیب، کم توقع و بی توقع این سرزمین زرخیز گشودیم که ساکنانش سهمی از زرش ندارند و زندگی پررنج در این دیار پرگنج دارند و عطش بیانش هنوز در ما خاموش نگشته است و امید می رود روزی مردمان مان به حق واقعی شان برسند که حق شان رنج و فقر وفلاکت و بیکاری نیست. تلاش می‌کنیم در راستای رسالت خبرنگاری مان هر چه در توان داریم براساس دیدگاه پایه گذار روزنامه دریا مرحوم حاج ایوب دبیری نژاد گام برداریم و رسانه مان صدای مردم سرزمین مان شود که تاکنون بوده است و تلاش داریم بیش از این شویم و آتش عشق و عطش خدمت به مردم در دریایی ها خاموش نشود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.