حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3035 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • حادثه مرکز ترک اعتیاد لنگرود، زنگ خطری برای هرمزگان
    ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۷:۵۷
    شناسه : 11358
    بازدید 1400
    9
    دریانیوز// صبح جمعه دوازدهم آبان ماه بود که رسانه‌ها خبر از حادثه دلخراش آتش سوزی در یک مرکز ترک اعتیاد مواد مخدر در کلیدبر بخش کومله- شهرستان لنگرود- استان گیلان دادند که متأسفانه در این آتش سوزی۳۲ نفر جان باختن و ۱۷ نفر دیگر مصدوم شدند که در این رابطه دو مصدوم به صورت سرپایی ترخیص و ۱۵ مصدوم دیگر بستری هستند.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// صبح جمعه دوازدهم آبان ماه بود که رسانه‌ها خبر از حادثه دلخراش آتش سوزی در یک مرکز ترک اعتیاد مواد مخدر در کلیدبر بخش کومله- شهرستان لنگرود- استان گیلان دادند که متأسفانه در این آتش سوزی۳۲ نفر جان باختن و ۱۷ نفر دیگر مصدوم شدند که در این رابطه دو مصدوم به صورت سرپایی ترخیص و ۱۵ مصدوم دیگر بستری هستند.

    بعد از این حادثه نیروهای آتش‌ نشانی، اورژانس‌، پليس، هلال احمر و … به محل آتش سوزی اعزام شدند تا به حادثه دیدگان خدمات رسانی کنند. مسئولان محلی، استانی و دستگاه قضایی حضور فعالی داشتند.احمد وحیدی وزیر کشور هم بنا به دستور رئیس جمهور عصر همان روز جهت بررسی ابعاد مختلف این آتش سوزی وارد شهرستان لنگرود شده بود.

    متأسفانه در این حادثه دردناک و تلخ آنچه که در رسانه‌ها از قول مسوولان مربوطه در باره علل های احتمالی حادثه مخابره می‌شد پذيرش بیش از حد ظرفیت افراد، عدم سازه مناسب و استاندارد ساختمان و… بود.‌آنچه قلب انسان را به درد می آورد کشته و مجروح شدن ۴۹ نفر مددجویانی است که بنا بر هر دلیلی گرفتار دام اعتیاد شده بودند که برای مداو در این مرکز نگهداری می شدند.

    سامیه جهانشاهی مدیر کل بهزیستی هرمزگان در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت بزرگداشت هفته بهزیستی در ۲۶ تیرماه سال جاری برگزار شده بود در رابطه با مراکز نگهداری معتادان در هرمزگان،گفت: دلیل اینکه برخی وقت ها جمع آوری و پذیرش معتادان متجاهر صورت نمی گیرد این است، طبق پروانه فعالیت، بهزیستی مجوز پذیرش ۲۳۰ نفر را دارد؛ اما متاسفانه در حال حاضر سه برابر ظرفیت اسمی را پذیرش می کند و این خود باعث می‌شود که دچار مشکلات زیادی شویم.

    در سال گذشته با مصوبه‌ ستاد مبارزه مواد مخدر و تفاهم‌نامه ای که با سازمان بهزيستی کشور منعقد شد به ازای هر نفر روز ۴۲ هزار تومان بابت سرانه در نظر گرفته شده که همان رقم هم در سال گذشته محقق نشد و در حال حاضر دچاربحران مالی هستیم و مرکز را بدون هیچ بودجه ای اداره می کنیم.هزينه هاي که مرکز نگهداری معتادان متجاهر از قبیل دارو، آب، برق، صبحانه، نهار، شام،‌ پرسنل و… دارد مبلغ ۴۲ هزار تومان بابت هر نفر کم است و همین مبلِغ اندک هم در سال گذشته محقق نشده است.

    مسئول تامین مالی به عهده ستاد مواد مخدر است که در استان دبیر ستاد هماهنگی با مواد مخدر مسئول آن است و امیدوار هستیم که این موضوع حل شود.بخش نامه‌ای مبنی بر جمع آوری و صیانت به استان‌ها ابلاغ شد که اگر بیش از ظرفیت اسمی پذیرش دارید باید ۵۰ درصد از محل اعتبار از اعتبارات استانی تامین شود و این نیازمند این است که دبیر هماهنگی موادمخدر باید به استاندار انعکاس دهد تا محل تامین اعتبار مشخص کنند.

    دو مرکز برای نگهداری معتادان متجاهر در اختیار داریم، که متاسفانه مرکز شماره یک فاقد مجوز است و به لحاظ استانداردها شرایط نگهداری را ندارد و باید تعطیل شود؛ زیرا بارمنفی زیادی را در پی خواهد داشت و ما مخالف نگهداری بیماران در این‌ مرکز هستیم و به استاندار، دادستان و شورای هماهنگی هم اعلام کرده‌ایم اما به دلیل نبود زیرساخت فضای فیزیکی و پراکندگی جغرافیایی بیماران فعلا از این مرکز استفاده می‌شود.

    با توجه به گفته های مدیرکل بهزیستی هرمزگان در رابطه با شرایط نامناسب مرکز شماره یک نگهداری معتادان متجاهر از جمله فاقد مجوز، نداشتن شرایط نگهداری استاندارد و مناسب، پذیرش بیش از ظرفیت، ایمنی ساختمان و… جا دارد مسوولان مربوطه به ویژه عالیترین مقام اجرایی دولت در هرمزگان نسبت به بهبود وضعیت و فراهم کردن شرایط مناسب نگهداری اهتمام بیشتری ورزیده تا خدای نکرده حادثه تاسف برانگیز لنگرود استان گیلان رخ ندهد و این آتش سوزی زنگ خطر جدی برای مراکز نگهداری معتادان درهرمزگان است تا نسبت به پیشگیری حوادث احتمالی این چنینی اقدامات لازم را از قبل داشته باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.