حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3048 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • جزئیات بیشتر از نهضت ملی مسکن در هرمزگان
    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۱۹
    شناسه : 9530
    بازدید 11289
    11
    روزنامه «دریا» در گفتگو با معاون راه و شهرسازی بررسی کرد دریانیوز// طرح نهضت ملی مسکن برای احداث چهار میلیون واحد مسکن در سطح کشور در دولت سیزدهم کلید خورد و ثبت نام از متقاضیان در مهرماه سال 1400 آغاز شد
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// طرح نهضت ملی مسکن برای احداث چهارمیلیون واحد مسکن در سطح کشور در دولت سیزدهم کلید خورد و ثبت نام از متقاضیان در مهرماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد، اما متاسفانه در بندرعباس ثبت‌نام از متقاضیان در این تاریخ انجام نشد و شهرک علوی در ۵۰ کیلومتری غرب بندرعباس را جانمایی کردند تا متقاضیان بندرعباسی در آنجا ثبت نام کنند که پس از اعتراضات گسترده نسبت به این جانمایی، در تیرماه ۱۴۰۱ ثبت نام از متقاضیان بندرعباسی انجام شد و اجرای طرح به بهانه انتظار برای الحاق اراضی مورد نیاز با مصوبه و تایید سازمان ملی زمین و مسکن یک سال معطل ماند.
    از دو هفته قبل عملیات تسطیح اراضی طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس شروع شده و به احتمال زیاد از فردا فاز عملیات اجرایی و ساخت وساز آن نیز آغاز شود. این موضوع امید به خانه دار شدن را در مردم زنده کرده است و باعث برگشت آرامش به بازار مسکن بندرعباس خواهد شد و دلالان و مافیای مسکن دیگر نمی توانند خون مستاجران و افراد فاقد مسکن را در شیشه کنند و با حداقل سهم آورده، مردم خانه‌دار می‌شوند.

    جزئیات نهصت ملی مسکن بندرعباس

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه وشهرسازی هرمزگان هم در گفت و گو با خبرنگار روزنامه دریا با بیان اینکه الحاق ۱۵۰ هکتار در شمال اتوبان شهیدرجایی بندرعباس، روبروی پمپ بنزین نارگیل تا پنجه‌علی مصوب و در حال تسطیح این اراضی هستیم، اظهار داشت: کارگزار اجرای پروژه نیروی دریایی ارتش است و از ظرفيت های مختلف جهت اجرای سریعتر پروژه استفاده می شود.
    سعید حاجبی با بیان اینکه املاک بصورت ۷۵، ۸۵ و ۱۰۰ متری احداث و بر اساس میزان و زمان واریزی سهم آورده متقاضیان(محاسبه امتیاز بصورت سیستمی انجام می شود)، به آنها با قیمت متری ۷میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تحویل می شود؛افزود: متقاضیانی که زودتر و مبلغ بیشتری واریز کنند، از آن طرف زودتر واحد مسکونی را دریافت می کنند و واحد بزرگتری به آنها واگذار خواهد شد.
    حاجبی گفت: همزمان با تسطیح اراضی، عملیات ساخت وساز در بندرعباس اجرا و واحدها یک ساله احداث و به متقاضیانی که سهم آورده شان را تکمیل کرده اند، واگذار می شود. وی اظهار داشت: ۵۵۰ میلیون تومان وام و مابقی سهم آورده متقاضیان است که با این شرایط افراد فاقد مسکن بندرعباسی ثبت نام شده واجدشرایط در سال آینده خانه دار می شوند.
    حاجبی افزود: پس از تکمیل پالایش افرادی که سال گذشته ثبت نام کرده بودند، ثبت نام از متقاضیان جدید طرح نهضت ملی مسکن در استان آغاز می شود.
    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه وشهرسازی هرمزگان در پاسخ به این سوال که چرا این طرح بصورت ساخت ویلایی و یک طبقه در بندرعباس اجرا نمی شود؛ اظهار داشت: هرگونه ساخت وساز بایستی براساس طرح تفضیلی مصوب انجام شود که در بندرعباس این طرح براساس طرح تفضیلی بصورت ۵ طبقه اجرا می شود تا زیرساخت های موردنیاز نیز در کمترین زمان ممکن آماده گردد.
    به گفته وی بهترین و کم هزینه ترین ساخت وساز را می‌توان در بافت فرسوده انجام داد و تخفیفات خوبی هم در صدور پروانه و… داده می شود و زیرساخت ها هم در این مناطق وجود دارد.
    حاجبی در پاسخ به این موضوع که روند پالایش و رفع نواقص پرونده متقاضیان و… در واحد طرح نهضت ملی مسکن اداره کل راه وشهرسازی استان زمان بر واین شرایط باعث نارضایتی مردم شده است؛ خاطرنشان کرد: بزودی ۵نفر نیروی انسانی به این بخش اضافه می شود تا زمان پاسخگویی و رفع نواقص و مشکلات احتمالی در این حوزه کاهش یابد. وی گفت: واگذاری اراضی مازاد ادارات به راه وشهرسازی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان افزایش یافته است و ما نیز ۵۰ درصد زمین را برای کارکنان همان ادارات که فرم ج آنها سبز باشد اختصاص می دهیم و۵۰ درصد را به مردم عادی واگذار می کنیم.
    وی در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای پرستاران نیز گفت: زمین به نظام پرستاری واگذار شده است و در مرحله اخذ پروانه ساختمان هستند.
    حاجبی تاکید کرد: یکی از مشکلات مردم در شهرهایی که قرار است طرح نهضت ملی بصورت ویلایی و یک طبقه یا گروهی اجرا شود، زمان‌بر بودن اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری هاست که انتظار می رود این روند کوتاه تر شود. معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه وشهرسازی هرمزگان گفت: در بندرلنگه و پارسیان این طرح بدلیل کمبود زمین بصورت دوطبقه و مابقی شهرها به غیراز مرکز استان بصورت ویلایی و یک طبقه اجرا می شود.
    وی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را باعث افزایش عرضه مسکن و متعادل شدن بازار مسکن و کاهش قیمت های حبابی املاک عنوان کرد و افزود: تلاش می‌شود تا آبانماه سال جاری دوهزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن در استان آماده بهره برداری شود.
    وی با اشاره به فعالیت ۱۱۸۹ دفتر مشاور املاک در استان و بازدید از تمام این دفاتر تا شهریورماه و نظارت بر مجوز فعالیت، میزان دریافت کمیسیون و انعقاد قراردادهای اجاره براساس مصوبه افزایش ۲۰ درصدی اجاره بها و… گفت: مشاوران املاکی که بیش از نرخ مصوب به عنوان کمیسیون دریافت کنند، ده برابر مبلغ دریافتی جریمه می شوند.
    وی البته به مردم توصیه کرد برای انعقاد قرارداد رهن و اجاره بصورت رایگان از طریق سامانه املاک و مستغلات اقدام نمایند و کد رهگیری دریافت نمایند که تاکنون دوهزار نفر در استان از طریق این سامانه ثبت نام کرده و کد رهگیری دریافت کرده اند.
    وی دلالی و سوداگری را یکی از آفت های خرید و فروش و رهن واجاره املاک خواند و بر برخورد با سوداگران و دلالان بخش مسکن تاکید کرد.
    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه وشهرسازی هرمزگان گفت: درحال شناسایی املاک خالی و معرفی آنها به امورمالیاتی هرمزگان جهت اخذ مالیات از مالکان ۵ واحد به بالا هستیم که تاکنون اطلاعات هزار مالک به اداره کل امور مالیاتی استان ارسال شده است و این روند ادامه دارد.
    حاجبی درخصوص واگذاری زمین به خانواده های سه فرزندی به بالا نیز گفت: در شهرستان های استان زمین ۲۰۰متری به‌این خانواده ها واگذار و هزینه آماده‌سازی بصورت قسطی و ۵ ساله از آنها اخذ می شود و در بندرعباس زمین‌ها بصورت گروهی چهارنفره واگذار می گردد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.