حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3053 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • تهدید دانش آموزان و رفتگران با سرنگ های آلوده
    ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۴:۴۹
    شناسه : 10704
    بازدید 1213
    11
    دریانیوز//سرنگ های آلوده ای که پس از تزریق توسط معتادان در کوچه های محلات حاشیه ای و بافت فرسوده ریخته می شود، رهگذران، دانش آموزانی که از این کوچه ها برای رسیدن به مدرسه می گذرند و رفتگران شهرداری که کوچه ها و معابر را نظافت و پاکسازی می کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//سرنگ های آلوده ای که پس از تزریق توسط معتادان در کوچه های محلات حاشیه ای و بافت فرسوده ریخته می شود، رهگذران، دانش آموزانی که از این کوچه ها برای رسیدن به مدرسه می گذرند و رفتگران شهرداری که کوچه ها و معابر را نظافت و پاکسازی می کنند، تهدید می کند و خطر انتقال بیماری های خطرناک نظیر ایدز، هپاتیت و… نیز وجود دارد.متاسفانه وضعیت کوچه های محلات که برخی به پاتوق معتادان، مواد فروشان و مشروب فروشان، اراذل و اوباش و… تبدیل شده اند، مناسب نیست و بارها در این حوزه گزارش و مقاله و… منتشر کرده ایم و تاکنون تدبیر اساسی در این حوزه اندیشیده نشده و حتی مصوبات بازدید چند سال قبل مسئولان قضایی استان از محله آیت ا… غفاری برای این محله و محلات کوی ملت، چاهستاتی ها، اسلام آباد بطور کامل اجرا نشد که اگر کامل اجرا می شد، بسیاری از مشکلات تاکنون برطرف شده بود.

    در محلات حاشیه ای و سکونتگاه های غیررسمی بایستی بازگشايي معابر در اولویت قرار گیرد تا بتوان سایر طرح ها را اجرایی نمود و خدمات‌رسانی نمود. حتی خودروهای پلیس، آتش نشانی، اورژانس و… به راحتی نمی توانند وارد این کوچه ها شوند. بارها خانه هایی در محلات سوخته اند و بدلیل اینکه خودروی آتش نشانی امکان ورود به محله بدلیل کم عرض بودن کوچه ها و پستی و بلندی ها را نداشته است، خانه تبدیل به خاکستر شده است.

    بیمارانی نیز بدلیل عدم امکان عبور آمبولانس از کوچه ها و دیر رسیدن به مراکز درمانی جان شان را از دست داده اند. عرض بیشتر کوچه ها بین نیم تا یک متر است که فقط برای معتادان مناسب است که به استعمال و تزریق بپردازند و دیدن این صحنه ها برای ساکنان محلات عادی شده ومتاسفانه برخی کودکان و نوجوانان با مشاهده این صحنه ها الگوگیری کرده و در دام اعتیاد و مشروب و انواع بزه گرفتار می شود و از آن طرف بدلیل کمبود اماکن ورزشی، تفریحی، فرهنگی، آموزشی و… در محلات، نوجوانان و جوانان به سمت اعتیاد ومشروب می روند.

    برخی از معتادان هم سرنگ های آلوده شان را در این کوچه ها و فاضلاب های روان در کوچه ها رها می کنند که بسیار خطرناک است و امکان فرو رفتن شان در بدن رهگذران و رفتگران و دانش آموزانی که به مدرسه می روند واز کوچه ها عبور می کنند، وجود دارد.

    پاکسازی محلات و معتادان ومواد ومشروب فروشان از این مناطق بایستی با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد و انتظار می رود متولیان مربوطه در این حوزه برنامه ریزی مدونی داشته باشد و بطور حتم یک دستگاه به تنهایی نمی تواند این بحران را برطرف نماید وبایستی دستگاه های خدماتی، اجرایی، امنیتی، انتظامی و قضایی و.. در این حوزه ورود کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.