حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3048 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • تسویه مطالبات معوق گندم کاران هرمزگانی
    ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۴۲
    شناسه : 11077
    بازدید 1169
    8
    سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان در گفت‌وگو با دریا خبر داد دریانیوز// سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان از تسویه مطالبات معوق گندم کاران هرمزگانی در تاریخ ۲۸ مهرماه خبرداد. گندم یا همان نان به عنوان قوت غالب مردم می‌باشد و اهمیت آن در زنجیره غذایی بر کسی پوشیده نیست و این کالای مهم و راهبردی نقش تعیین کننده‌ای در سبد غذایی آحاد جامعه دارد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان از تسویه مطالبات معوق گندم کاران هرمزگانی در تاریخ ۲۸ مهرماه خبرداد. گندم یا همان نان به عنوان قوت غالب مردم می‌باشد و اهمیت آن در زنجیره غذایی بر کسی پوشیده نیست و این کالای مهم و راهبردی نقش تعیین کننده‌ای در سبد غذایی آحاد جامعه دارد.

    امسال دولت بیش از ۱۰ میلیون تن گندم با قيمت تضمینی هر کیلو گرم ۱۵ هزار تومان از کشاورزان گندم کار در سطح کشور خریداری کرد و این مقدار خرید در مقایسه با سالهای گذشته یک رکورد محسوب می‌شود. با خرید گندم با نرخ تضمینی از کشاورزان موجب کاهش واردات، حذف دلالان و واسطه‌ها، جلوگیری از خروج ارز، تامین امنیت غذایی در کشور،حمایت از کشاورزان داخلی و… می‌شود. در هرمزگان در سال گذشته ۴۲ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد؛اما در سال جاری این رقم به ۶۴ هزار تن افزایش یافت و رشد ۵۲ درصدی را نشان داد. با توجه به اینکه قيمت خرید تضمینی گندم هر کیلو گرم ۱۵ هزار تومان تعیین شده بود یکی از دغدغه‌های گندم کاران عدم تسویه مطالبات باقی مانده بود بابت هرکیلو سه هزار و ۵۰۰ تومان بود.آنچه که در رسانه‌ها از قول داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و دیگر مسئولان کشوری بیان می‌شد از پرداخت مطالبات گندم‌کاران تا پایان مهرماه بود و برای پیگیری مطالبات معوق گندم کاران هرمزگانی که قرار بود تا پایان مهرماه پرداخت شود به سراغ سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان رفتیم و به گفت وگو نشستیم.

    عبدالله‌ رضایی در گفت‌وگو باخبرنگار روزنامه دریا، اظهار کرد: محصول گندم یکی از کالاهای اساسی و استراتژیک کشور است و نقش قابل توجهی در تامین امنیت غذایی مردم دارد.وی در ادامه افزود: از ابتدای شروع خرید تضمینی گندم که از فروردین تا پایان خرداد ماه بود ۶۴ هزار تُن گندم از کشاورزان زحمتکش استان خریداری شده است که این رقم در مقایسه با سال گذشته رشد ۵۲ درصدی را نشان می‌دهد. سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان با اشاره به اینکه در سال جاری قیمت نهایی خرید تضمینی گندم هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان از سوی شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی کشور تصویب و ابلاغ شده بود، خاطر نشان کرد: از این مبلغ ۱۵۰۰ تومان به عنوان‌ یارانه کاشت و ۲۰۰۰ تومان هم جایزه تحویل گندم در نظر گرفته شده بود.رضایی کل مطالبات گندم کاران هرمزگانی را ۹۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: این مبلغ بابت خرید ۶۴ هزار تن گندم بود که تا پایان تیرماه بابت هرکیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به گندم کاران پرداخت شده بود و تنها ۳۵۰۰ تومان بابت هرکیلو باقی مانده بود.وی در همین رابطه اضافه کرد: در تاریخ ۲۸ مهرماه سال جاری تمام مطالبات باقی مانده گندم کاران هرمزگانی تسویه شد که مابه‌التفاوت آن رقمی معادل ۲۲ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان بود که به حساب کشاورزان واریز شد.

    سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان ضمن عذرخواهی از کشاورزان پرتلاش استان بابت تاخیر در پرداخت قیمت نهایی گندم، تصریح کرد: تامین مالی برای خرید تضمینی گندم یک مشکل در سطح کشوری بود و این اداره کل همه سعی و تلاش خود را به کار بست تا این قشر زحمت‌کش هرچه زودتر به مطالبات به حق خود برسند.رضایی در پایان از تعامل، صبر و شکیبایی خوب کشاورزان هرمزگانی با این اداره کل تقدیر و تشکر کرد.لازم به ذکر است، ۱۴ مرکز درشهرستان‌های پارسیان، میناب، بستک، رودان و حاجی آباد برای خریداری گندم از کشاورزان در سطح استان فعال بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.