حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بهار فعالیت های  کتاب وکتابخوانی در هرمزگان‌
    ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۱۵
    شناسه : 13111
    بازدید 1137
    5
    براساس تفاهم‌نامه مکتب و ستاد محرومیت زدایی ۲۰۲۰ ؛ دریانیوز// مدیر کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان گفت: استان، فرصت بی‌نظیری را در حوزه کتاب و کتابخوانی در طرح ملی مکتب کسب کرده است. فرشاد محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون انتخاب شدن هرمزگان در طرح ملی مکتب،‌اظهار کرد: تفاهم نامه‌ همکاری بین مجمع کتابخانه های بزرگ کشور (مکتب) و ستاد محرومیت زدایی و توانمند سازی اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور در تهران به امضا رسید که با تلاش و رایزنی‌ های این اداره کل و حمایت‌های بی دریغ استاندار و نماینده ولی فقيه در استان موفق شدیم که هرمزگان به عنوان پایلوت طرح ملی این تفاهم نامه در حوزه کتاب و کتابخوانی انتخاب شود.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیر کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان گفت: استان، فرصت بی‌نظیری را در حوزه کتاب و کتابخوانی در طرح ملی مکتب کسب کرده است. فرشاد محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون انتخاب شدن هرمزگان در طرح ملی مکتب،‌اظهار کرد: تفاهم نامه‌ همکاری بین مجمع کتابخانه های بزرگ کشور (مکتب) و ستاد محرومیت زدایی و توانمند سازی اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور در تهران به امضا رسید که با تلاش و رایزنی‌ های این اداره کل و حمایت‌های بی دریغ استاندار و نماینده ولی فقيه در استان موفق شدیم که هرمزگان به عنوان پایلوت طرح ملی این تفاهم نامه در حوزه کتاب و کتابخوانی انتخاب شود.

    وی در ادامه با بیان اینکه هرمزگان با کمبود شدید فضای فیزیکی کتابخانه‌ها مواجه است، افزود: در مرحله اول این طرح حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث چهار کتابخانه در استان اختصاص می‌یابد که این کتابخانه‌ها در شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس، رویدر بندرخمیر، جزیره لارک و سردشت بشاگرد ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد.مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان اضافه کرد: ۵۰ هزار جلد انواع کتاب از سوی مجمع کتابخانه‌های بزرگ کشور با محوریت مرکز اسناد کتابخانه‌های ایران طی دوماه آینده ارسال می‌شود که در اختیار کتابخانه‌های عمومی، مساجد، مدارس و کانون پرورش فکری قرار خواهد گرفت.

    محمدی بیان داشت: هرمزگان دارای ۸۱ کتابخانه است که از این تعداد ۱۰ کتابخانه آن به صورت مشارکتی و مابقی نهادی است که در این رابطه حداقل به ۱۵ کتابخانه دیگر نیاز داریم. وی با اشاره به اینکه از دوهزار ۲۰ محله کم برخوردار کشور ۴۷ محله در هرمزگان قرار دارد گفت: از تعدادی که در استان وجود دارد به پنج نقطه آن دسترسی مستقیم و آسان ( کمتر از پنج کیلومتر) داریم و به ۳۵ کتابخانه دسترسی قابل پوشش دادن و هشت نقطه فاقد امکان دسترسی است و مابقی کتابخانه‌ها هم بین پنج تا ده کیلومتر قرار دارد.

    اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان در فعالیت‌های عمرانی دخالتی ندارد
    رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی هرمزگان، تاکید داشت: این اداره کل براساس قانون در فعالیت‌های عمرانی، ساخت و ساز هیچ‌گونه نقش و دخالتی ندارد و صرفا به عنوان بهره بردار پروژه است یعنی اگر این مجموعه به هر میزان اعتبار و بودجه در اختیار داشته باشد اجازه فعالیت عمرانی را ندارد و متأسفانه در این زمینه برخی‌ها به اشتباه اینگونه تصور می‌کنند که اداره کل کتابخانه‌ها وظیفه اش ساخت و ساز است.محمدی ادامه داد: طبق قانون جاری کشور راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، نهادهای حاکمیتی حمایتی و استفاده از ظرفیت خیرین وظیفه احداث کتابخانه‌ها را بر عهده دارند.

    بنیاد علوی کتابخانه‌ها را در بخش احمدی و جزیره لارک نیمه تمام رها کرده است
    وی با ابرازگلایه‌ از بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان، افزود: در سال ۹۸ این نهاد قرار بود در بخش احمدی و جزیره لارک کتابخانه‌هایی را بنا کند و در اختیار دوستداران کتاب و کتابخوانی قرار دهد که متأسفانه با صرف هزینه های زیادی از بیت المال به حال خود رها شده است.مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با تقدیر و قدردانی از حمایت‌های خوب و ارزشمند استاندار هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، خاطر نشان کرد: این دو شخصیت هرکجا که ما نیاز به حمایت داشتیم با اشتیاق به یاری ما شتافتند و از هیچ کمک و کوششی دریغ نکردند و در زمینه کتاب و کتابخوانی سنگ تمام گذاشته‌ اند.

    محمدی با بیان اینکه هرمزگان پایلوت یک طرح ملی با محوریت کتاب شده است، اظهار کرد: با توجه به فرصت پیش آمده بیشتر از گذشته می‌توان غنای فرهنگی استان را در سطح ملی مطرح و اثبات کرد و با فرهنگ و هنر می‌توان پیشتاز این کار بود. در واقع با پایلوت شدن هرمزگان به عنوان طرح ملی مکتب فرصت بی‌نظیری برای رشد استان در حوزه کتاب و کتاب خوانی فراهم شده است.وی تصریح کرد: مجمع کتابخانه‌های بزرگ کشور (مکتب) از این منظر حائز اهمیت است که به عنوان یک شورای هماهنگی در کتابخانه‌های بزرگ ایران عمل می‌کند و ریاست آن هم مرکز اسناد ملی ایران برعهده دارد.
    رئیس دبيرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی هرمزگان گفت: اعضای مکتب دو گروه هستند مانند وزارت علوم، بهداشت، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری که این وزارتخانه ها مرکز مستقلی در استان دارند؛ ولی گروه دیگری هستند که در هرمزگان مرکز مستقل و ثابتی ندارند شامل کتابخانه‌های ملی ایران، آیت‌الله مرعشی نجفی، مجلس شورای اسلامی، آستان قدس رضوی و حوزه ملک همه این مراکز ذیل این تفاهم‌نامه قرار دارند و دسترسی به این کتابخانه‌ها را تسهیل می‌کند که این موضوع نشانه قوت این تفاهم‌نامه است. محمدی در پایان عنوان کرد: بشاگرد، جاسک، بندرلنگه، بندرخمیر و حاجی آباد از نظر سالن مطالعه، روشنایی، نمازخانه و سرویس های بهداشتی و …به بهترین شکل ممکن بهسازی و نوسازی شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.