حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3042 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بلوار سیدجمال را به دوربین پلاک‌خوان مجهز کنید
    ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
    شناسه : 11092
    بازدید 1369
    13
    برای روان‌ شدن ترافیک دریانیوز// بسیاری از مردم شهر بندرعباس مجبور به تردد در بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی این شهر هستند. بلواری که در بیشتر اوقات به ویژه عصرها دارای بار ترافیکی سنگینی است.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// بسیاری از مردم شهر بندرعباس مجبور به تردد در بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی این شهر هستند. بلواری که در بیشتر اوقات به ویژه عصرها دارای بار ترافیکی سنگینی است.
    در گزارشی که مدتی پیش در روزنامه دریا منتشر شد، به این موضوع پرداختیم که ترافیک سنگین این بلوار، مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود آورده‌است. یکی از مهمترین دلایل ترافیک سنگین و قفل بودن این بلوار، توقف یا پارک دوبل خودروهاست. بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی بندرعباس به دلیل وجود مطب پزشکان و مراکز پاراکلینیکی، همواره مورد مراجعه بسیاری از شهروندان می‌باشد. در این بین رانندگان برای راحتی کار خود، در نزدیکترین مکانی که به محل مورد نظر می‌رسند خودروی خود را پارک می‌کنند. برای برخی از رانندگان نیز مهم نیست که پارک دوبل آنها مسیر تردد دیگر رانندگان را مسدود کرده و ترافیک را سنگین می‌کند. این موضوع به دلیل عدم فرهنگ‌سازی در بین مردم می‌باشد. یادم هست زمانی که استفاده از کمربند ایمنی برای رانندگان در سطح شهرها اجباری شد، یکی از کارهایی که برای فرهنگ‌سازی و اجبار رانندگان به بستن کمربند ایمنی انجام شد، اعمال قانون و جریمه رانندگان خاطی بود. در حال حاضر نیز تذکر دادن و حضور پلیس در این خیابان نیز باعث نمی‌شود که رانندگان از توقف یا پارک دوبل خودداری نمایند به همین دلیل نیاز است که با این رانندگان که قانون را رعایت نمی‌کنند برخورد دیگری شود.
    یکی از این کارها، نصب دوربین‌های پلاک‌خوان در این بلوار است تا خودروهایی که پارک دوبل می‌کنند را اعمال قانون نمایند تا از این طریق این فرهنگ در بین مردم نهادینه شود که پارک دوبل یعنی تعرض به حقوق دیگر شهروندان. زمانی که خودرویی پارک دوبل می‌کند رانندگان دیگر را وادار می‌کند که از خطوط دیگر استفاده نمایند و این انحراف خودروها نیز ممکن است باعث بروز تصادف شود. در این مواقع باید خودرویی که پارک دوبل کرده‌است را نیز در این حادثه مقصر دانست تا رانندگانی که پارک دوبل می‌کنند بدانند که اگر این کار آنها باعث بروز تصادف شود، آنها نیز در این حادثه مقصر بوده و خسارت زیان‌دیدگان را باید بپردازند. از سوی دیگر نبود پارکینگ در بسیاری از نقاط شهر بندرعباس به ویژه بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی، رانندگان را مجبور می‌کند که در هر نقطه‌ای که بتوانند خودروی خود را پارک نمایند. به دلیل اینکه این بلوار محل دسترسی شهروندان به پزشکان، بازارها، طلافروشی‌ها و … می‌باشد باید تمهیداتی اندیشیده شود که استفاده‌کنندگان از این بلوار در کمترین زمان ممکن از آن عبور نمایند.
    اگر پارکینگ‌های عمومی به تعداد کافی در این بلوار وجود داشته باشد رانندگان خودروی خود را در این پارکینگ‌ها پارک کرده و مجبور به پارک دوبل در خیابان نمی‌شوند. یکی دیگر از دلایلی که مردم شهر بندرعباس مجبور به استفاده از خودروی شخصی هستند، کمبود وسایل نقلیه عمومی در سطح شهر است. در حال حاضر شهر بندرعباس با کمبود شدید تاکسی و اتوبوس مواجه است. اگر ظهر یا شب سری به مرکز شهر بندرعباس بزنید با انبوه مردمی مواجه می‌شوید که منتظر اتوبوس یا تاکسی هستند. این کمبود وسایل نقلیه عمومی باعث شده‌است بسیاری از مسیرهایی که در گذشته تاکسی یا اتوبوس داشتند، اکنون هیچکدام از این وسایل نقلیه عمومی برای جابجایی مسافران وجود نداشته باشد و مردم مجبور باشند یا با ماشین شخصی بیرون بیایند یا خودرویی را دربست کرایه نمایند تا به کار خود بپردازند که این موضوع باعث افزایش خودروهای تک‌سرنشین در شهر شده و بار ترافیکی بیشتری به خیابان‌ها تحمیل می‌کند در صورتی که اگر وسایل نقلیه عمومی به تعداد کافی و در مسیرهای پرتردد وجود داشته باشد، مردم ترغیب به استفاده از این وسایل شده و ترافیک کمتری را در شهر شاهد خواهیم بود.
    به هر حال برای اینکه ترافیک بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی بندرعباس سروسامان پیدا کند باید رانندگان فرهنگ صحیح رانندگی را داشته باشند. کاری که باید از کودکی آموزش داده شود تا در بزرگسالی به درستی اجرا شود. در بسیاری از کشورها برای تخلفات رانندگی جریمه‌های سنگینی اعمال می‌شود و این امر باعث شده‌است رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند. حتی در شهری مانند جزیره کیش برای تخلفات رانندگی جریمه‌های سنگینی را رانندگان متخلف باید بپردازند و این موضوع باعث شده‌است در این جزیره شاهد رانندگی درستی از سوی ساکنان و گردشگران در آن باشیم.
    در شهر بندرعباس نیز باید با رانندگان متخلفی که قوانین را نادیده می‌گیرند برخورد شود تا آنها نیز بدانند که برای این کار خود باید تاوان بدهند و از این طریق فرهنگ صحیح رانندگی برای این افراد نهادینه شود. بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی و بلوار مصطفی خمینی از جمله بلوارهای پرتردد و پرترافیک شهر بندرعباس هستند که در آنها پارک دوبل بلای جان رانندگان شده‌است و باید برای برخورد با متخلفان، اقدامات لازم صورت پذیرد. نصب دوربین‌های پلاک‌خوان برای ثبت تخلفات این رانندگان ضروری است هر چه سریعتر باید انجام شود چرا که دیگر شهروندان نیز باید تاوان رانندگی نادرست این رانندگان متخلف را بپردازند.
    وقت و زمان مردم در ترافیک این بلوار در حال از بین رفتن است. اعصاب خراب به خاطر رانندگی نادرست برخی رانندگان ارمغان تردد در بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی برای مردم این شهر است. ترافیک‌های سنگینی که که نقاط مختلف شهر بندرعباس شاهد هستیم به دلیل پارک دوبل خودروهاست و باید همه رانندگانی که این کار را انجام می‌دهند و مشکلاتی برای شهروندان به وجود می‌آورند را اعمال قانون کرد تا فرهنگ پارک دوبل در خیابان از بین برود و این اعمال قانون تنها با نصب دوربین در نقاطی که رانندگان اقدام به این کار می‌کنند امکان‌پذیر است و مسئولان شهری باید برای این امر اقدامات لازم را انجام دهند چرا که شهروندان از وجود این ترافیک سرسام‌آور در تنگنا و دشواری هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.