حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3004 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • برگزاری چهار رویداد مهم فرهنگی در هرمزگان
    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۵۲
    شناسه : 13483
    بازدید 1143
    2
    بهار فعالیت‌های فرهنگی و هنری در بهار دهه فجر؛ دریانیوز// مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب، جشنواره فیلم فجر، هنرهای تجسمی و موسیقی فجر چهار رویداد مهم فرهنگی هستند که در استان برگزار خواهد شد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب، جشنواره فیلم فجر، هنرهای تجسمی و موسیقی فجر چهار رویداد مهم فرهنگی هستند که در استان برگزار خواهد شد.
    به گزارش خبرنگار دریا، اسمعیل جهانگیری در نشست خبری با خبرگاران ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: یکی از رویدادهای مهم فرهنگی استان برگزاری نمایشگاه کتاب است که امسال هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان از ۲۱ تا ۲۷ بهمن ماه به مدت هفت روز در محل نمایشگاه‌ های دائمی بندرعباس برگزار خواهد شد.وی در ادامه افزود: این نمایشگاه با یک وقفه چهار ساله به دلیل بیماری کرونا به مساحت ۶ هزار متر مربع برگزار می‌شود که هرمزگان در این باره دومین استان برگزار کننده نمایشگاه کتاب بعد از آذربایجان شرقی بعد از گذشت چهار سال است.

    * برگزاری دو نمایشگاه کتاب در هرمزگان

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اينکه در استان دو نمایشگاه کتاب برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: بعد از برگزاری نمایشگاه در بندرعباس با همین سطح و وسعت در جزیره زیبای کیش هم برگزار می‌شود.جهانگیری کل یارانه‌ای که از سوی وزارت ارشاد برای خرید کتاب در نمایشگاه در نظر گرفته شده ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: مردم در این نمایشگاه از ۳۰ درصد تخفیف تا سقف یک میلیون تومان برای خرید کتاب برخوردار می‌شوند و خرید بیش از یک میلیون تومان از ۱۰ درصد تخفیف می‌توانند استفاده کنند و از مجموع ۳۰ درصد تخفیف لحاظ شده ۲۰ درصد را وزارت ارشاد و ۱۰ درصد را ناشرین تقبل خواهند کرد.

    * فروش برخط هم داریم

    وی گفت: علاوه بر فروش حضوری کتاب در نمایشگاه این امکان فراهم شده تا مردم بتوانند به صورت بر خط از این نمایشگاه، کتاب‌های مورد نظر خود را خریداری کنند و در این رابطه افراد می‌توانند با وارد شدن به سامانه کتاب دات آی آر کتاب‌های خود را خریداری کنند و به وسیله پست به افراد تحویل می‌شود و هزینه پست هم وزارت ارشاد پرداخت خواهد کرد و بابت ارسال آن به مقصد گیرنده هیچ وجهی اضافه‌ی از مردم دریافت نمی‌شود.

    این مقام مسئول با بیان اینکه این نمایشگاه در چهار بخش عمومی، کودک نوجوان، دانشگاهی و کمک آموزشی فعالیت خواهد کرد و تعداد ۱۳۰ نفر از خانه کتاب، خانه ادبیات و اداره کل عوامل اجرایی این رویداد فرهنگی هستند. جهانگیری برگزاری شب‌های فرهنگی و هنری، گروه‌های کودک و نوجوان، باشگاه‌های کتاب خوانی، رونمایی از آثار مؤلفین، جلسات نقد و بررسی کتاب ها، برگزاری شب‌های شعر، تجلیل از پیشکسوتان و مروجین را برخی از برنامه‌های جانبی نمایشگاه کتاب برشمرد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برگزاری جشنواره فیلم فجر در هرمزگان اشاره کرد و گفت: این جشنواره از ۱۶ تا ۲۲ بهمن ماه با اکران ۱۶ فیلم در دو سینمای ستاره جنوب و ستاره شهر بندرعباس برگزار خواهد شد . مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به ساعات نمایش فیلم ها اشاره کرد و گفت: این فیلم ها در سه نوبت در ساعات ۱۷، ۱۹ ‌و ۳۰ دقیقه و ۲۲ اکران خواهد شد و هر سیما در روز سه نمایش را خواهد داشت و در مجموع طی این مدت ۴۲ نمایش انجام می‌شود.

    جهانگیری در ادامه به برگزاری جشنواره تجسم و هنر( هنرهای تجسمی) هم اشاره کرد و افزود: این جشنواره در جوار سیما ستاره شهر از ۱۷ تا ۲۱ بهمن ماه برگزار خواهد شد و آثار به نمایش گذاشته می‌شود.وی بیان کرد: جشنواره موسیقی فجر از ۲۷بهمن ماه تا یکم اسفند ماه به میزیانی شهرستان بندرلنگه برگزار خواهد شد

    .مدیر کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی هرمزگان خاطر نشان کرد: آثار موسیقی های راه یافته از شهرستان های بندرعباس، بندرلنگه رودان، میناب، بشاگرد، جزیره هرمز، حاجی آباد و جاسک هستند. جهانگیری در پایان عنوان کرد: این جشنواره در سالن فرهنگسرای گوهر بندرلنگه برگزار می‌شود که این رویداد موسیقی آوازی بومی هرمزگان خواهد بود.لازم به ذکر است: ساعات بازدید از نمایشگاه کتاب هرمزگان صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ خواهد بود و درپایان از پوستر نمایشگاه کتاب هم رونمایی شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.