حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • برپایی میزخدمت منابع طبیعی بندرخمیر در نماز جمعه اهل سنت
    ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۴:۵۶
    شناسه : 8861
    بازدید 1157
    7
    تبیین طرح مردمی «کاشت یک میلیارد درخت» در بندرخمیر در حال انجام است دریانیوز//میز خدمت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرخمیر با هدف ارائه عملکرد و تبیین کاشت طرح مردمی یک میلیارد نهال طی چهار سال در کشور در نمازجمعه این هفته اهل سنت شهر بندرخمیر برگزار شد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// میز خدمت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرخمیر در نماز جمعه اهل سنت این شهرستان برپا شد.

    میز خدمت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرخمیر با هدف ارائه عملکرد و تبیین کاشت طرح مردمی یک میلیارد نهال طی چهار سال در کشور در نمازجمعه این هفته اهل سنت شهر بندرخمیر برگزار شد.رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرخمیر بعد از نماز جمعه این هفته اهل سنت بندرخمیر به ایراد سخنرانی پرداخت.حسن کشت گر در نماز جمعه اهل سنت شهرستان بندرخمیر گفت: زمین‌های موات، جنگلها، سواحل دریاها، کوهها، دره‌ها، بیشه‌ها، مراتع و زمین‌هایی که قبلاً مالک داشته ولی مالکانش از آنجا کوچ کرده و از املاک خود اعراض نموده‌اند تمام این گونه زمین‌ها تعلّق به حکومت اسلامی دارد.کشت گر افزود: هر کس بخواهد این زمین‌ها را تملک کند و مورد استفاده قرار دهد باید با اجازه حکومت اسلامی باشد که پس از کسب اجازه و احیای زمین‌ها، شرعاً مالک آن می شود.وی خاطرنشان کرد: وظیفه حراست از این انفال که شامل جنگل‌ها، مراتع و بیابان‌ها می‌شود بر عهده سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است بر همین اساس در سال گذشته بیش از ۷۱۸ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد.کشت گر اظهارداشت: این اراضی متعلق به دولت و مردم است و این امر محقق نمیشد مگر با حمایت‌های فرماندار شهرستان، ائمه جمعه، نیروهای نظامی و انتظامی، مجموعه دادگستری، سپاه پاسداران و نهادهای امنیتی شهرستان و از همه مهمتر خود مردم که در این زمینه با ما همراهی و همکاری داشته اند. وی بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۵۹۷ هکتار از همین اراضی به بنیاد مسکن و راه و شهرسازی جهت ساخت مسکن و طرح‌های روستایی واگذار شده است.کشت گر عنوان کرد: در همین مدت ۱۴۹ هکتار جهت ایجاد اشتغال به امور اراضی واگذار شده‌است.

    رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرخمیر اظهار کرد: در بحث حراست و حفاظت، ما چرای غیر مجاز دام‌ها را داریم که یکی از وظایف مهم دهیاران طبق قانون همکاری در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در حریم و محدوده روستاها است. وی ادامه‌داد: دهیاران اجازه ندهند دام‌های مناطق دیگر به حریم روستا و منطقه شما ورود کنند که در این زمینه می‌توانید با اداره منابع طبیعی از طریق دهیاری‌ها و شوراها مکاتبه کنید.کشت گر گفت: در حفاظت و حراست از انفال ما هم کنار شما هستیم و با دستور قضایی نسبت به این موضوع اقدام می‌کنیم.وی عنوان کرد: مسئله دیگر اینست که جهان با مسائل و مشکلات متعدد زیست محیطی دست و پنجه نرم می‌کند.این مسئول اضافه کرد: جهان در حال تحول در زمینه منابع طبیعی و خدادادی است و دنیا دریافته است که باید تعادل بین حیوانات ، درختان عرصه ها و … حفظ شود تا باقی بماند.وی بیان کرد: در این خصوص کشورهای بزرگ جهان مانند آمریکا ۱۰۰ میلیارد درخت، چین ۷۰ میلیارد درخت، عربستان ۵۰ میلیارد درخت، پاکستان، ترکیه و سایر کشورها در حال برنامه ریزی جهت تولید و کاشت نهال هستند.کشت گر اظهارداشت: در ایران نیز طرح کاشت یک میلیارد نهال در چهار سال به صورت مشارکتی در دستور کار قرار گرفته است. وی افزود: طبق گفته مقام معظم رهبری در ۱۵ اسفند ۱۴۰۱، اگر هر ایرانی هر سال سه درخت بکارد این طرح در ۴ سال موفق خواهد بود.وی گفت: این یعنی همه باید مشارکت کنند و کارهایی مانند نذر درخت برای مواردی همچون سلامتی، تولد، موفقیت و دیگر موضوعات داشته باشیم.

    کشت گر خاطرنشان کرد: هر زمانی که مردم احساس مسئولیت و مشارکت کردند در انواع طرح ها ما موفق بوده ایم.وی خطاب به نمازگزاران گفت: ما از شما می‌خواهیم در این طرح یاریگر ما باشید. شما به ما بگوئید چه درختی بکاریم چه نهالی تولید کنیم و سهم خودتان را خود شما تعیین کنید که به چه میزان می‌خواهید در این طرح همگام با ما باشید.رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرخمیر ادامه داد: در روایات ما آمده است کسی که درختی غرس می کند تا آن درخت هست و سایه و میوه اش وجود دارد برای او حسنه محسوب می‌شود. وی عنوان کرد: اکنون فصل بذردهی بسیاری از درختان است بذر را شما برای ما تهیه کنید و ما حاضریم در قبال تهیه این بذرها هزینه کنیم. کشت گر بیان کرد: ما نیازمند تامین بذر گیر و تج هستیم شما با ما در این طرح همگام شوید. در پایان نماز، میز خدمت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرخمیر با حضور رئیس این اداره برپا شد و به درخواست‌های مراجعه‌کنندگان پاسخ داده‌شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.