حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3040 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بانک صادرات پیشرو در ارائه چک دیجیتال
    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
    شناسه : 10264
    بازدید 1571
    12
    مدیر شعب بانک صادرات هرمزگان عنوان کرد دریانیوز// بانک‌ها به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصادی کشور محسوب می‌شوند و در تمامی فعالیت‌های اقتصادی کشور، بانک‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند. بانک‌های زیادی در کشور فعالیت می‌کنند که توانسته‌اند به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک نمایند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// بانک‌ها به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصادی کشور محسوب می‌شوند و در تمامی فعالیت‌های اقتصادی کشور، بانک‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند. بانک‌های زیادی در کشور فعالیت می‌کنند که توانسته‌اند به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک نمایند.

    یکی از بانک‌های بزرگ و قدیمی کشور، بانک صادرات ایران است که بیش از هفت دهه از آغاز فعالیت آن در کشور می‌گذرد و تاکنون فعالیت‌های بزرگی در کشور انجام داده‌است. به مناسبت سالگرد تاسیس این بانک، گفتگویی با سیدناصر ظهیری مدیر شعب بانک صادرات استان هرمزگان انجام شده‌است که از نظر می‌گذرد.

    دریا: بانک صادرات در چه تاریخی تاسیس شد؟
    بانک صادرات به عنوان بانک خصوصی در ۱۵ شهریور ۱۳۳۱ با نام (بانک صادرات ایران) در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و تائید شد و در ۲۲ آبان ماه ۱۳۳۱ با ۱۳ کارمند شروع به کار کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال۱۳۵۸ ملی شد و پس از ۳۰ سال در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ به جرگه بانک‌های خصوصی پیوست و با نماد و معیار در سازمان بورس و اوراق بهادار در تهران پذیرفته شد.

    دریا: هدف از تاسیس بانک صادرات چه بود؟
    بانک صادرات از بدو تاسیس با شعار «بانک صادرات در خدمت مردم و حق با مشتری است» توانست طی مدت کوتاهی حجم زیادی از نقدینگی کشور را جذب نماید و اصل ثابت نوآوری در ارائه خدمات و محصولات بانکی و احترام به مشتریان و مراجعان طی این سال‌ها به عنوان اصل ثابت و جدایی‌‌ناپذیر این بانک بوده است.

    دریا: بانک صادرات در چه سالی در استان هرمزگان شروع به فعالیت نمود؟
    شروع به فعالیت و عملیات بانکی بانک صادرات ایران در استان هرمزگان با شعبه بندرعباس ۱۰۳ در سال ۱۳۳۷ آغاز و تاکنون در حال ارائه خدمت به مردم استان می‌باشد.

    دریا: بانک صادرات در استان چند شعبه و چند نیرو دارد؟
    مدیریت شعب بانک صادرات استان هرمزگان با ۶۷ شعبه در گستره پهنای جغرافیایی استان زرخیز هرمزگان و ۵۵۴ نفر نیروی همراه، توانسته رتبه اول سهم بازار را در بین بانک‌های تجاری استان با ۱۸ درصد به خود اختصاص دهد که این مهم را مدیون تلاش های همکاران خدوم خود هستیم.

    دریا: بانک صادرات در استان چند مشتری دارد؟
    در حال حاضر در بانک صادرات در استان هرمزگان تعداد کل حساب های فاقد مانده صفر بیش از یک میلیون و ۳۵۷ هزار و ۸۲۶ حساب می‌باشد که نشان اعتماد مردم استان به این بانک است و این مسئولیت ما را در ارائه خدمات به مردم استان بالا می‌برد.

    دریا: این بانک چه خدماتی به مشتریان خود ارائه می کند؟
    ارائه خدمات بانکی در سطوح مختلف خرد تا کلان که اولویت در ارائه خدمات وجوه و دارایی ها و انواع سپرده‌ها، ارائه خدمات ویژه اشخاص حقوقی در پلتفرم های موجود و بسترهای تعریف شده به صورت سفارشی و شخصی‌سازی شده با توجه به نیاز مشتری و … اعطای انواع تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت مورد نیاز مشتریان و وام های قرض الحسنه برخی از خدماتی است که توسط بانک صادرات به مشتریان ارائه می‌شود.

    دریا: طرح های تسهیلاتی بانک را بیان فرمایید؟
    از جمله محصولات بانک صادرات که به مشتریان ارائه می‌شود می‌توان به سپرده گنجینه، کارت تجاری، سپرده سرمایه‌گذاری بلند مدت، میثاق ۲، میثاق حقوقی، طرح سنا ۲، جاری طلایی، سنای کسب و کار، اعتبار در حساب جاری، بسته سپهر بورس، طرح خودرویار، طرح همیاری سپهر، خزانه زرین سپهر، طرح واریز حقوق پرسنل سازمان ها، طرح صبای سپهر، طرح محیا، طرح پرداخت تسهیلات به مشتریان دارای معدل حساب قرض‌الحسنه جاری و  کوتاه مدت، پرداخت تسهیلات خرد و همیان سپهر سلامت اشاره کرد.

    دریا: خدمات الکترونیکی بانک را بیان کنید.
    بانک صادرات خدمات متنوع الکترونیکی به مشتریان خود ارائه می‌کند که از جمله آن می‌توان از چکنو، همراه بانک، اینترنت بانک اشخاص حقیقی و حقوقی، سامانه شمس، دستگاه واریز جمعی، نرم افزار بله جهت فروش ارز اربعین و … نام برد.
    دریا: صدور چک الکترونیکی یکی از خدمات بانک صادرات است. در این زمینه توضیح دهید و بگویید از چه زمانی این کار شروع شده و چه تعداد چک الکترونیک تاکنون صادر شده است.
    در بخش بانکداری اینترنتی نیز بانک صادرات با ابزارهای نوین از جمله ابزار چک دیجیتال (چکنو) به عنوان اولین بانک با صدور بیش از ۴۱۰ هزار برگ چک دیجیتال، هم به روند بانکداری اینترنتی سرعت بخشد و هم مقدمات بانکداری دیجیتال (نئو بانک) را فراهم نماید و پیشگام عملیاتی کردن بعد چهارم نظام پرداخت در شبکه بانکی باشد.

    چکنو (چک امن دیجیتال) یکی از خدمات بانک صادرات است و بازار هدف آن نیز کلیه مشتریان حقیقی دارای حساب جاری با دسته چک می‌باشد. استفاده از چکنو مزایای زیادی دارد. تسهیل معاملات مدت‌دار، عدم نیاز به ثبت و تائید چک، انتقال وجه با سقف بالاتر، انتقال وجه به کد ملی اشخاص، انتقال وجه بدون دسته چک و سقف در هر ساعت از شبانه روز، سرعت بالا در صدور پرداخت چک، امنیت بالا و کاهش جرایمی نظیر جعل یا سرقت چک، استفاده همزمان از دسته چک دیجیتال و کاغذی به شرط رعایت قانون ۸۰ درصد بلامانع می باشد، صدور و انتقال در هر زمان و هر مکان از جمله مزایای استفاده از چکنو است.

    دریا: عملکرد بانک را در یک سال گذشته در استان بیان کنید.
    بهبود تراز مالی و شرایط نقدینگی و توسعه زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک از جمله بهره‌برداری از چکنو به عنوان نخستین بانک در ارائه چک امن دیجیتال و ارتقای نقش موثر بانک در شاخص های عملکردی و ارایه خدمات متنوع بانکی و مالی به بخش‌های مختلف اقتصاد و زیربنایی و همچنین حمایت جدی در حوزه مسولیت های اجتماعی از جمله دست آوردهای کارکنان و مدیران پرتلاش بانک صادرات ایران در سال ۱۴۰۱ است. در سال گذشته در تسهیلات جز ۲ بند ب تبصره ۱۶، بانک صادرات هرمزگان ۲هزار فقره تسهیلات به ارزش ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال پرداخت نموده‌است.

    توجه به اشتغال مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نظر این بانک بوده و با پرداخت تسهیلات به این اقشار زمینه اشتغال و خودکفایی آنها را فراهم نموده است. بانک صادرات هرمزگان در سال گذشته در جز یک بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه، به ۸۶۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد مبلغ ۶۸۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت نموده است. همچنین ۶۱ نفر از مددجویان معرفی شده از سوی بهزیستی استان مبلغ ۵۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت نموده‌اند.
    همچنین این بانک در زمینه بهسازی و نوسازی منازل، خود را موظف به پرداخت تسهیلات می‌داند به همین جهت در سال گذشته ۶۳۴ واحد، تسهیلاتی به مبلغ ۷۳۰ میلیارد و ۶۰۹ میلیون ریال از بانک صادرات استان دریافت نموده‌اند. از آنجایی که ازدواج و تشکیل خانواده نیز یکی از کارهای مهم برای جوانان بوده و بانک صادرات خود را موظف می‌داند که زمینه‌ای فراهم نماید تا این افراد سریع‌تر سر و سامان پیدا کنند، پرداخت تسهیلات به زوج‌های جوان را در دستور کار خود دارد و در سال گذشته توانسته است ۵ هزار و ۶۶۵ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۷هزار و ۸۶۱ میلیارد و هشتصد میلیون ریال به زوج‌های جوان استان پرداخت نماید. بانک صادرات هرمزگان در این مدت ۹۰۱ فقره تسهیلات فرزندآوری به مبلغ ۴۰۹ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت نموده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.