حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • انتقاد شدید  نایب رئیس شورای  بخش قلعه قاضی  از راهداری هرمزگان
    ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
    شناسه : 12109
    بازدید 1425
    10
    دریانیوز// نائب رئیس شورا و دبیر مجمع مطالبه گران بخش قلعه قاضی در خصوص عملی نشدن وعده های دو بانده کردن جاده دهنو به قلعه قاضی بطول هفت کیلومتر از اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان به شدت گلایه کرد.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// نائب رئیس شورا و دبیر مجمع مطالبه گران بخش قلعه قاضی در خصوص عملی نشدن وعده های دو بانده کردن جاده دهنو به قلعه قاضی بطول هفت کیلومتر از اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان به شدت گلایه کرد.
    علی محسنی در گفت‌وگو باخبرنگار روزنامه دریا، اظهار کرد: چندین سال است که مسئولین محلی قلعه قاضی پیگیر دو بانده کردن محور دهنو به قلعه قاضی به طول هفت کیلومتر هستند که متأسفانه با مرگ مردم بی گناه و مظلوم طی این سالها همراه بوده است؛ اما قرار نیست کاری برای جلوگیری و کنترل این حوادث خانمان سوز در این محور داشته باشند.

    دوبانده کردن جاده دهنو به قلعه قاضی از نان شب هم‌ واجب تر است

    وی در ادامه افزود: دیگر مردم انقلابی و شهید پرور بخش و شهر قلعه قاضی ناامید شدند و شاید قرار نیست این کابوس بد به ایستگاه پایانی خود برسد. دوبانده کردن جاده دهنو به قلعه قاضی برای مردم از نان شب هم واجب تر است؛ زیرا هر روز مردم با دلهره، اضطراب و ترس از این جاده مرگ تردد می کنند. نائب رئیس شورای بخش قلعه قاضی، خاطر نشان کرد: جاده‌ای که اتصال به سه بخش بزرگ یعنی بخش شمیل، تخت و مرکزی می باشد و جمعیتی بالفعلی که از این جاده استفاده می کنند به ۲۰۰ هزار نفر هم می‌رسد. در سال ها و ماه های قبل به علت استاندارد نبودن این محور خانواده های زیادی به مصیبت و عزا دچار شده اند. محسنی، بخش قلعه قاضی را مهد کشاورزی و دامداری خواند و بیان داشت: زمان برداشت محصولات صیفی جات فرار رسیده است و کامیون های سنگین بصورت مستمر تردد می کنند و خودروهای حامل قاچاق سوخت هم بصورت شبانه روز با سرعت بالا از این جاده کم عرض، باریک و تاریک در حال عبور هستند که تلفات زیادی اتفاق می‌ افتد.

    نوبت به قلعه قاضی که می‌رسد بودجه‌ها  تمام و سدها بی آب می‌شوند

    وی ابراز کرد: وقتی که به مسافرت می رویم در طول سفر شاهد انجام پروژه های عمرانی در شهرستان‌های مختلف کشور در کوه ها با آن ارتفاع زیاد ماشین آلات مشغول کار کردن برای احداث جاده های طولانی هستیم؛ اما نوبت که به هرمزگان مثلا منطقه قلعه قاضی می رسد بودجه ها تمام و سدها بی آب می شود.دبیر مجمع مطالبه گران بخش قلعه قاضی ادامه داد: با این همه ظرفیت و منابع که در استان وجود دارد فقط سهم مردم مظلوم از این همه ثروت فقط کسب مقام است و درآمد سرشاری که هرمزگان دارد ما نمی‌دانیم کجا می رود؛ زیرا مشکلات نصیب مردم می شود.محسنی گفت: یعنی برای چند کیلومتر جاده قلعه قاضی اعتبار نیست که تخصیص داده شود آیا برنامه بودجه استان آن را فقر فرا گرفته است؟ گویا باید خانواده های زیادی هر روز به سوگ بنشینند و جوانان و عزیزان مردم که سرمایه انسانی ارزشمند این مملکت هستند از دست بروند. واقعا این انصاف نیست که مسئولین کاری را در این زمینه انجام ندهند.

    دستور صریح و قاطع استاندار نسبت دو بانده کردن محور دهنو به قلعه قاضی

    وی عنوان کرد: بعد از کش و قوس های فراوان در جلسه شورای اداری بخش قطعه قاضی که در ۱۵ تیرماه سالجاری برگزار شد. استاندار هرمزگان به همراه سه تن از نمایندگان مرکز استان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بندرعباس، بخشدار، شهردار، امام جمعه و اعضای شورای اسلامی بخش شهر قلعه قاضی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان و تعداد زیادی از مسئولین دیگر استانی حضور داشتند و بنابر مطالبه گری ها و خواسته های بحق مردم و مسئولین، مهدی دوستی استاندار‌ هرمزگان در حضور تمام مسئولین به صراحت و قاطعیت تمام اعلام کرد باید موضوع مورد درخواست مردم نسبت به دو بانده کردن جاده دهنو به قلعه قاضی از مورخ یکم مرداد ۱۴٠۲ شروع شود که تاکید می‌کنم در حضور حداقل ۸٠ نفر از مسئولین این دستور داده شد.

     

    نائب رئیس شورای بخش قلعه قاضی با اشاره به اینکه الان بعد از گذشت پنج ماه از دستور استاندار هنوز هیچ کاری انجام نشده است و فقط حدود دو ماه پیش با فشارهای مضاعف و مکرر مناقصه برگزار و پیمانکار پروژه مشخص شد و این کار صرفاً با فشار مسئولین حوزه ی بخش و مطالبه گری انجام شده است. محسنی اظهار کرد: بعد از گذشت این همه مدت و با مشخص شدن پیمانکار بازهم در این زمینه کاری انجام نشده است آخر تا کی مردم باید وعده های تو خالی را تحمل کنند.ما شرمنده مردم انقلابی و ولایتمدار منطقه قلعه قاضی هستیم. وی افزود: از بس که نامه زده‌ام و پیگیری شده دیگر خسته شده‌ام مگر مردم ولی نعمتان ما نیستند؟ مگر ما هر چه داریم از خداوند و عنایت مردم نیست؟ پس چرا اینقدر پاسکاری و امروز و فردا کردن؟ دیگر تا کی با این دست فرمان می‌خوایم پیش برویم و فقط از مردم انتظار صبوری داشته باشیم. اگر خدای نکرده اعضای خانواده خودتان به ناحق دچار سانحه و مصيبت می شد همین احساس را داشتید؟

    چرا با جان مردم بازی می شود

    دبیر مجمع مطالبه گران بخش قلعه قاضی با بیان اینکه در استانی مانند هرمزگان که بودجه و اعتبار کم نیست، عنوان کرد: مگر چقدر اعتبار نیاز دارد که باید با جان مردم بازی می شود. فردای قیامت چطور در برابر خداوند و مردم می توانیم جواب پس بدهیم. هر روز با استاندار ، نمایندگان مجلس ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در تماس هستیم؟ امادر جواب فقط، می گویند پیگیر هستیم و شروع می شود و این پاسخ مردم است.

    محسنی گفت: در مورد این محور شایعه ای نیز مطرح شده که پروژه دو بانده کردن محور دهنو به قلعه قاضی که قرار بود با دستور استاندار هرمزگان بصورت دو بانده یعنی رفت و برگشت اجرا شود، حالا رنگ عوض کرده و می‌خواهد فقط در حد سه متر تعریض شود و از دو بانده کردن خبری نیست و این موضوع اگر واقعیت داشته باشد اصلا و به هیچ عنوان از سوی مسئولین، دلسوزان و مردمان قلعه قاضی و اطراف قابل توجیه و قبول نیست و زیر بار این اجحاف بزرگ نمی روند.وی اضافه کرد: مطالبه سالیانه دراز مردم در جهت دو بانده کردن بصورت بلوار می باشد که جاده رفت و برگشت باید کاملاً از هم جدا و فاصله داشته باشد و تمام پیچ های خطرناک و مرگبار حذف و اصلاح شود که با اراضی که در اطراف جاده وجود دارد و ساخت و سازهای مسکونی از جاده خیلی فاصله دارد و در این رابطه هیچ گونه معارضی نیست این قابلیت و ظرفیت در جهت دو بانده کردن جاده دهنو به قلعه قاضی فراهم می باشد و معدن هم جهت مخلوط ریزی و زیرسازی در دو کیلومتری جاده موجود می باشد.

    نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ورود جدی کنند

    نائب رئیس شورای بخش قلعه قاضی در پایان افزود: از نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم نسبت به این موضوع ورود کنند و پیگیرهای لازم را جهت شروع شدن هر چه زودتر این پروژه انجام دهند تا خدای نکرده بیشتر از این موجب رنجش و ناراحتی مردم فراهم نشود و مردم قلعه قاضی از عملیاتی نشدن وعده ها به شدت ناراحت هستند و تا پایان و حصول نتیجه مطلوب پیگیری می کنند و اگر این مشکل حل نشود قطعاً از دستگاه قضایی در راستای احقاق حق قانونی خودشان از مسئولین ناکارآمد شکایت خواهند کرد و از مدیرکل راهداری و حمل و‌ نقل جاده‌ای که فردی زحمتکش، دلسوز و پای کار است توقع داریم مشکلات مردم حل وفصل شود البته چندین نوبت در مسئولیتی که این بنده حقیر داشتم هم نمایندگان مجلس، مدیرکل راهداری و هم فرماندار بندرعباس بصورت مکرر و متعدد برای بازدید از محور شخصا دعوت کردیم و بازدید میدانی از این محور داشتند.

     

    لازم به ذکر است، روزنامه دریا بنابر رسالت خود این خواسته و مطالبه مردم به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان منتقل کرد و مدیر روابط عمومی این اداره در تماس با معاون راهداری اداره کل، فقط اذغان کردند قرارداد این محور بسته شده و کمتر از یکماه دیگر این پروژه شروع می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.