حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3048 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • استمداد شهردار از پلیس
    ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۱۲
    شناسه : 10598
    بازدید 1145
    6
    دریانیوز//شهردار بندرعباس در گفتگویی که با وی داشتیم درخصوص تصرف پیاده روها توسط تعمیرگاه های خودرو، تزئینات خودرویی و صنوف مزاحم و حتی رانندگانی که خودشان خودرو و موتور سیکلت شان را در پیاده رو پارک می کنند و.... که منجر به تضییع حقوق عابران می شود، از پلیس استمداد طلبید تا در کنار شهرداری برای آزادسازی پیاده روها از متصرفان باشد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//شهردار بندرعباس در گفتگویی که با وی داشتیم درخصوص تصرف پیاده روها توسط تعمیرگاه های خودرو، تزئینات خودرویی و صنوف مزاحم و حتی رانندگانی که خودشان خودرو و موتور سیکلت شان را در پیاده رو پارک می کنند و…. که منجر به تضییع حقوق عابران می شود، از پلیس استمداد طلبید تا در کنار شهرداری برای آزادسازی پیاده روها از متصرفان باشد.

    البته تصرفات و مسدود سازی پیاده روها محدود به خودروها و موتورسیکلت ها نبوده و برخی ها حتی قایق و گاری شان و… را هم در پیاده رو می گذارند و رفت و آمد عابران را از پیاده رو مختل می کنند. نمایشگاه های خودرو که مانند قارچ در همه جا روییده اند و هر روز بر تعدادشان افزوده می شود، نیز مانند تعمیرگاه داران و…تصور می کنند جلوی نمایشگاه های شان هم جزو محدوده فعالیت و ملک آنهاست که خودروها را بیرون از نمایشگاه و در پیاده رو و پیاده راه می گذارند و سازندگان املاک هم پیاده روها را گاهی برای سال ها مسدود می کنند. از طرفی دیگر برخی پیاده روها خاکی و یا سنگفرش و موزائیک شان شکسته شده و یا اینکه توسط دستفروشان و مغازه دارها و… تصرف شده است.

    تصرف پیاده روها توسط صنوف و افراد مختلف و حتی در جلو واطراف مدارس باعث شده تا عابران مجبور شوند از طول خیابان رفت وآمد کنند که بسیار خطرناک است و متاسفانه حوادث منجر به فوت و مصدومیت و معلولیت نیز رخ داده است و می طلبد پلیس و شهرداری و حتی دادستانی در راستای حمایت از حقوق عامه برای دفاع از حقوق عابران و جلوگیری از تضییع حق شان در پیاده روها همراه ویکصدا شوند تا عابران به حق شان برسند.

    موضوع دیگر اینکه از دهه ۸۰ و۹۰ بحث انتقال صنوف مزاحم بخصوص تعمیرگاه ها، نمایشگاه های خودرو، تراشکاری ها، جوشکاری ها، نجاری ها و… به خارج از شهر مطرح بود که متاسفانه محقق نشده است و انتظار می رود شهرداری، راه وشهرسازی، فرمانداری، شورای شهر، شورای ترافیک، اتاق اصناف و اتحادیه ها و… برنامه ریزی کنند تا این مهم محقق شود وهم از تضییع حقوق عابران و ساکنان محلات و قفل شدن ترافیک جلوگیری شود و هم تمام این صنوف مزاحم پس از انتقال شان به خارج از شهر به پارک و فضای سبز و اماکن تفریحی، فرهنگی و ورزشی و… تبدیل شوند تا این کمبودها درشهر نیز برطرف شود و سرانه شان افزایش یابد.

    از متولیان مربوطه انتظار می رود سریعتر زمینه انتقال این صنوف به خارج شهر فراهم شود و مدیران بصورت جهادی برای این بخش برنامه ریزی واقدام داشته باشند تا هرچه زودتر این خواسته شهروندان محقق شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.