حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3004 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • استقبال گسترده مردم  از نمایشگاه ها در بندرعباس
    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۳۵
    شناسه : 14293
    بازدید 1168
    3
    دریانیوز// امسال برخلاف سال های گذشته ، در اقدامی قابل تحسین نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در چند نقطه از شهر بندرعباس در اسفند ماه راه اندازی شده تا مردم راحت تر بتوانند اقلام و اجناس مورد نیازشان را تامین کنند که از متولیان مربوطه قدردانی می شود .
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// امسال برخلاف سال های گذشته ، در اقدامی قابل تحسین نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در چند نقطه از شهر بندرعباس در اسفند ماه راه اندازی شده تا مردم راحت تر بتوانند اقلام و اجناس مورد نیازشان را تامین کنند که از متولیان مربوطه قدردانی می شود .

    اما صف های طولانی گوشت و بخصوص مرغ منجمد با نرخ دولتی که در این نمایشگاه ها تشکیل می شود، نشان می دهد که اگر این گوشت و مرغ ها همزمان در فروشگاه های سطح شهر نیز توزیع شده و در این زمینه اطلاع رسانی گسترده شود، از تشکیل صف ها و ترافیک و…. کاسته می گردد. البته در شهرستان ها از جمله بندرلنگه نیز نیاز است که در این ایام که ماه مبارک رمضان و در آستانه تعطیلات نوروزی هستیم ، توزیع مرغ و گوشت منجمد با نرخ دولتی و کالاهای اساسی دیگر نیز توزیع شود تا مردم بتوانند بخشی از نیازهای شان را تامین کنند.

    گرچه برای برخی از اقشار که توان خرید همین اقلام با قیمت ارزان‌تر نسبت به بازار را ندارند، بایستی تدبیری اندیشیده شود و توسط نهادهای حمایتی،انقلابی ، صنایع و خیرین و‌… اقلام‌ موردنیاز و بسته های معیشتی توزیع گردد. همچنین بایستی اقلام باکیفیت مانند برنج در نمایشگاه ها توزیع شده و از توزیع اقلام‌بی کیفیت و شپشک‌زده و نامرغوب خودداری شود.شرایط اقتصادی سخت امروزه باعث شده سفره مردم روزبه روز کوچکتر شده و وعده هاي غذایی سفره ها کم حجم تر و بی کیفیت تر و در برخی از خانواده ها نیز بعضی از وعده های غذایی حذف شده و برخی از دانش آموزان بدون صبحانه به مدرسه رفته و یا بی شام سربر بالین می گذارند.

    برخی از بیماران هم توان درمان بیماری شان‌و یا تکمیل مراحل درمان را ندارند و بعضی از دانش آموزان هم تحصیل سختی داشته و یا مجبور به ترک تحصیل می شوند که تدابیر دولت و مشارکت نهادهای انقلابی و صنایع در راستای مسئولیت های اجتماعی و حمایت های خیرین در رفع بخشی از مشکلات موجود بسیار راهگشاست . البته دولت گاهی برنامه هایی را برای رفع این چالش ها و مشکلات مردم در حوزه های مختلف اعلام می کند، اما در عمل در استان ها و شهرستان ها ، عزم جزم توسط برخی مدیران و دستگاه ها وجود ندارد.

    چند ماه قبل وزیرکشور در نامه ای به استانداران دستور داد تا بازارچه های موقت یا همان روستابازارها در استان ها راه اندازی کنند تا اجناس و کالاهای اساسی با تخفیف و قیمت ارزان‌تر در اختیار مردم قرار گیرد که در هرمزگان‌اجرای این‌طرح با اما واگرهایی روبرو شد و هنوز حتی یک بازارچه موقت در استان راه اندازی نشده و برخی به بهانه های مختلف گویا مخالف اجرای این طرح هستند؛ درصورتیکه در هر شهرستان اگر بین ۵تا ۱۰ بازارچه موقت و روستا بازار راه اندازی شود، آن گاه می توانند کالاهای اساسی و میوه و تره بار را آنطور که تعاون روستایی اعلام کرده است، با قیمت ۲۰تا ۴۰ درصد ارزان‌تر نسبت به بازار عرضه کنند که همراهی لازم با تعاون روستایی نشده و آنها نتوانستند این طرح را بخوبی در استان اجرا کنند که انتظار می رود شخص استاندار در این موضوع مداخله نموده و دستور دهند موانع اجرای طرح برطرف شده تا تعاون‌روستایی با فراغ بال بتواند در تمام مناطق استان و شهر بندرعباس ، روستابازارها را راه اندازی نماید و مردم بتوانند اجناس مورد نیازشان را تامین کنند‌.

    بایستی از معیشت مردم حمایت شود و دستگاه نظارتي و امنیتی با مافیا و دلالان که معیشت مردم را گروگان‌ گرفته اند ،برخورد کنند تا شهروندان برای خوردوخوراک مشکلی نداشته باشند وتامین مواد غذایی بدلیل گرانی ها ، برایشان غیرممکن یا سخت نباشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.