حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت می‌تواند باعث تقویت طبیعت شود
    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
    شناسه : 8445
    بازدید 1260
    7
    امام جمعه اهل سنت بندرخمیر: دریانیوز// به منظور تبیین طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور مصطفی مهران پور معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان به همراه حسن کشت‌گر رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرخمیر با شیخ سیدعبدالجلیل قتالی امام جمعه اهل سنت شهرستان بندرخمیر دیدار و گفتگو کردند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// به منظور تبیین طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور مصطفی مهران پور معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان به همراه حسن کشت‌گر رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرخمیر با شیخ سیدعبدالجلیل قتالی امام جمعه اهل سنت شهرستان بندرخمیر دیدار و گفتگو کردند.
    امام جمعه اهل سنت شهرستان بندرخمیر در این دیدار گفت: یکی از بهترین نعمت‌های خداوند طبیعت و منابع طبیعی است که ما قدر آن را نمی دانیم و به راحتی از کنار آن عبور می‌کنیم. شیخ سیدعبدالجلیل قتالی افزود: ما زمانی که به طبیعت می‌رویم باید در آن تفکر کنیم از آن به خوبی استفاده نمایید.

    شیخ قتالی بیان کرد: خداوند متناسب با طبیعت هر منطقه جانوران و درختان مناسب آن آفریده است که این نشان از قدرت و تدبیر خداوند است. وی عنوان کرد: متاسفانه صدمات زیادی به منابع طبیعی طی سالیان اخیر وارد شده است و برای رفع آن و جبران این خسارت‌ها اقدامات مناسبی صورت نگرفته است که این ضررها و زیان‌ها به خود انسان برمی‌گردد.

    شیخ قتالی اظهارداشت: اجرای طرح مردمی کاش یک میلیارد درخت در کشور طرح بسیار خوبی است که می‌تواند باعث تقویت و جبران خسارت‌های وارد شده به طبیعت باشد. وی گفت: چیزی که در این زمینه مهم است این است که این طرح با مطالعه دقیق، اجرا و به پیش برود. شیخ قتالی عنوان کرد: درختان بسیار خوبی در مناطق مختلف کشور از جمله در شهرستان بندر خمیر وجود دارد که می تواند تقویت کننده منابع طبیعی باشد و در این شهرستان باید درختان مناسب منطقه و بومی این شهرستان کاشته شود.

    وی خاطرنشان‌کرد: باید از کاشت درختان غیر بومی و مهاجم در شهرستان بندرخمیر جلوگیری شود. امام جمعه اهل سنت بندرخمیر بیان کرد: شهرستان بندر خمیر به دلیل کم آب بودن نیازمند درختانی است که بتوانند با شرایط آب و هوایی این منطقه رشد کنند و در شهرستان درختان زیادی را از دست داده ایم و باید تلاش شود که جایگزین آن، درختان خوبی کاشته شود.در ادامه معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت: در دین اسلام بر کاشت درخت و رشد و پرورش آن تاکید زیادی شده‌است.

    مصطفی مهران‌پور افزود: درختکاری یکی از موضوعات جدایی ناپذیر از دین اسلام است که هم در قرآن و هم توسط پیامبر به آن تاکید زیادی شده است. مهران‌پور اظهارداشت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور به این دلیل است که طی دهه های اخیر منابع طبیعی و ذخایر آبی کشور دچار خسارت های بسیار زیادی شده است که این خسارت ها هم به صورت طبیعی و هم توسط انسان به آن وارد شده است.

    وی گفت: از جمله افرادی که در اشاعه فرهنگ درخت و درختکاری می تواند یاریگر ما باشد، شخصیت‌های دینی در کشور هستند. این مسئول ادامه داد: ائمه جمعه و جماعت به دلیل ارتباطی که با مردم دارند می توانند در فرهنگ‌سازی این کار در بین مردم بسیار موثر باشند.

    وی خاطرنشان کرد: سهمیه استان هرمزگان برای سال جاری شش و نیم میلیون اصله نهال می باشد که کار تولید نهال در استان با سرعت در حال انجام است. مهران‌پور اضافه کرد: سه میلیون از این نهال‌ها، نهال حرا و سه میلیون و پانصد اصله، انواع نهال‌های دیگر می باشد که در استان کشت خواهد شد.

    رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرخمیر نیز در این دیدار گفت: هر طرحی که قرار است اجرا شود باید به خوبی اطلاع رسانی شده تا مردم آگاهی خوبی نسبت به آن پیدا کنند. حسن کشت‌گر افزود: آگاهی دادن به مردم از طریق افرادی که با مردم در ارتباط هستند بسیار بهتر و موثرتر انجام می‌شود.

    کشت‌گر بیان کرد: ائمه جمعه و جماعت به دلیل ارتباط بیشتری که با مردم دارند می توانند در زمینه فرهنگ سازی یاریگر ادارات و نهادهای مختلف باشند. وی گفت در شهرستان بندر خمیر ۶۵۰ هزار اصله نهال در سال جاری کاشته می شود که ۱۵۰ هزاراصله، نهال حرا و ۵۰۰ هزار اصله نهال‌های دیگر، انواع درختان بومی و مناسب شهرستان بندرخمیر است. کشت‌گر در پایان عنوان‌کرد: در شهرستان بندرخمیر سه نهالستان با ظرفیت بیش از یک میلیون نهال در سال در حال فعالیت هستند تا بتوانیم نهال مورد نیاز شهرستان را تهیه نماییم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.