حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3040 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آقای رئیس جمهور ! برای هرمزگان سنگ‌تمام بگذارید
    ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۵:۵۱
    شناسه : 13289
    بازدید 1149
    6
    دریانیوز// فردا پنجشنبه وهمچنین‌روز جمعه قرار است رئیس جمهور میهمان مردم هرمزگان شوند و با حضور ایشان و‌ هیئت دولت ،تعدادی از پروژه ها در سطح استان افتتاح شده و عملیات اجرایی برخی طرح ها نیز آغاز می شود و قرار است آیت ا... سیدابراهیم رئیسی در برخی شهرهای استان با مردم نیز دیدار و گفتگو کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// فردا پنجشنبه و همچنین‌روز جمعه قرار است رئیس جمهور میهمان مردم هرمزگان شوند و با حضور ایشان و‌ هیئت دولت ،تعدادی از پروژه ها در سطح استان افتتاح شده و عملیات اجرایی برخی طرح ها نیز آغاز می شود و قرار است آیت ا… سیدابراهیم رئیسی در برخی شهرهای استان با مردم نیز دیدار و گفتگو کنند. بیشتر مصوبات دور قبل سفر رئيس جمهور به استان در سال ۱۴۰۰ محقق شده اند و انتظار می رود در سفر فردا و پس فردای رئیس دولت‌سیزدهم به استان مصوبات دیگری داشته باشند که‌باعث رونق و آبادانی بیش از پیش استان و رفع مشکلات مردم‌در بخش های مختلف شود.

    البته در این دو سال با پیگیری ها و‌تلاش های جهادی استاندار هرمزگان ، اقدامات بسیار خوبی در حوزه های مختلف صورت گرفته است، اما بدلیل عمق فقر وفلاکت استان که از گذشته به ارث رسیده است، اقدامات دولت سیزدهم بخوبی دیده نشده است و از آن‌طرف اطلاع رسانی مناسبی هم از اقدامات دولت انجام نشده است که البته رهبر معظم انقلاب در هفته دولت به ضعف اطلاع رسانی دولتی ها اشاره داشتند که در هرمزگان نیز اینگونه است که در حوزه اطلاع رسانی خدمات دولت ضعیف عمل می شود و رسانه ها و مردم از بسیاری از اقدامات بی خبر می مانند و بایستی برای اطلاع رسانی بیشتر تدبیری اندیشیده شود .

    موضوع دیگر این‌است که در سفر قبلی رئیس جمهور به استان برخی درخواست ها مطرح شد که بعضی تاحد زیادی اجرا شد و برخی اصلا محقق نشد. موضوع اولویت‌بومیان در استخدام صنایع و بنگاه های اقتصادی با تدبیر استاندار محترم تا حد زیادی اجرایی شده است که جای تشکر از نماینده عالی دولت در هرمزگان دارد. اما در حوزه مجوز و مصوبه تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد از جزایر در سرزمین اصلی در سفر قبلی رییس جمهور به استان مطرح شد والبته در دولت های قبلی نیز این خواسته مطرح شده بود که تاکنون محقق نشده است و انتظار می رود در این‌سفر ،این درخواست هرمزگانی ها و هرمزگان‌نشین ها در استانی که ایران کوچک محسوب می شود ، محقق شود. موضوع دیگر مشکلات‌حوزه بافت های فرسوده و محلات‌حاشیه ای است که‌ بیش از نیمی از جمعیت استان در این مناطق زندگی می کنند وشرایط سختی را دارند.

    ساکنان این مناطق که از قشر متوسط و محروم جامعه هستند،از بسیاری از امکانات محرومند و در خانه های فرسوده و قدیمی و غیراستاندارد و غیرمقاوم زندگی می کنند که در حال تخریب هستند و در اثر زلزله و بارندگی شدید، ممکن است‌صدها و هزاران مسکن فرسوده تخریب شده و ساکنان در زیر آوارشان مدفون شوند که‌برای جلوگیری از مدفون‌ شدن اهالی و وقوع فاجعه انسانی ، دولت بایستی مصوبات گره گشا داشته باشد. بسیاری از محرومان توان بازسازی املاک فرسوده شان را ندارند.

    از سال گذشته دولت مجوز صدور سند را در اراضی دولت بافت فرسوده با قیمت منطقه ای تا ۲۰۰متر و با نرخ کارشناسی به مازاد ۲۰۰متر صادر کرد تا ساکنان این مناطق بتوانند برای املاکی که ماقبل سال ۱۳۹۴ ساخته شده اند، سند بگیرند وبا استفاده از تسهیلات نوسازی نسبت به بازسازی املاک‌ فرسوده شان اقدام کنند. اما ساکنان مناطقی که اراضی متعلق به شهرداری است و برخی از ساکنان‌ دهه ها و بیش از نیم قرن در این محلات هم زندگی می کنند، اما بدلیل مصوبه شورای شهر ، قیمت گذاری های گران‌باعث شده است بیشتر اهالی و ساکنان‌این محلات نتوانند سند املاک شان‌را با پرداخت چندده میلیون تومان بگیرند و این‌خانه ها روزبه روز در حال فرسوده شدن هستند که انتظار می رود دولت به نوعی این مشکل را برطرف نماید و با تهاتر زمین بین راه وشهرسازی و شهرداری، اراضی شهرداری را دولتی کنند تا ساکنان این مناطق نیز بتوانند مانند سایر محلات بانرخ دولتی نسبت ‌به اخذ اسناد مالکیت‌شان‌اقدام کنند.

    درصورتیکه در این حوزه دولت مصوبه ای نداشته باشد، ساکنان نمی توانند برای املاک شان سند بگیرند وخانه های شان را بازسازی کنند و آوار شدن این املاک‌بر سر ساکنان دور از انتظار نیست ؛ همانطور که در این‌سال ها سقف و دیوار برخی از این خانه های فرسوده و قدیمی تخریب شده اند. همچنین برای بازگشایی معابر در محلات ، تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب ، ترمیم شبکه‌فرسوده آبرسانی ، افزایش اماکن‌ورزشی، تفریحی، فرهنگی ، آموزشی و… در این مناطق نیاز به تدابیر و مصوباتی است. همچنین برای رفع مشکل اسناد مالکیت محلاتی مانند نایبند شمالی ، نخل ناخدا، سنگ کن و…که افرادی مدعی داشتن سند مالکیت مربوط به قبل از انقلاب هستند وباعث بروز مشکلاتی برای ساکنان شده اند، بایستی تدبیری اندیشیده شود.

    موضوع دیگری که‌انتظار می رود در این‌سفر برایش نسخه پیچی مناسبی شود، بحث احداث ۱۵هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال اتوبان‌ شهید رجایی بندرعباس است که هنوز ساخت وسازشان‌شروع نشده است و‌بدلیل جانمایی نامناسب و تغییر مکان‌اجرای این‌طرح از شهرک‌علوی به این مکان و الحاق و تسطیح اراضی ، دو سال و نیم زمان صرف آنها شد و مردم همچنان چشم‌انتظارند تا ساخت و ساز این ۱۵ هزار واحد آغاز شود.

    از طرفی دیگر متقاضیان واجدشرایط مسکن ملي که در سال گذشته ثبت نام نکرده اند، از دولت می خواهند سایت ثبت نام‌ طرح نهضت ملی را باز کنند تا آنها نیز بتوانند ثبت نام نموده و در هزار هکتار اراضی الحاقی برای شان خانه ساخته شود و یا زمین واگذار گردد تا خودشان زودتر و ارزانتر املاک شان را بسازند وصاحب خانه شوند. موضوعی دیگر که همواره در استان مورد غفلت قرار گرفته است، بی توجهی به افزایش آسیب های اجتماعی و کم مهری به فعالیت های فرهنگی و قرآنی و حوزه دفاع مقدس (المان شهدای ایرباس و باغ موزه دفاع مقدس هنوز ساخته نشده اند) است که ضرورت دارد دولت در این بخش ها نیز مصوباتی داشته باشند و همچنین در حوزه ترک تحصیلی دانش آموزان و کمبود مدرسه و وجود مدارس فرسوده و غیراستاندارد و لزوم تجهیز مدارس به اقلام برودتی، آموزشی و آزمایشگاهی و…نیز بایستی تدابیر لازم اتخاذ گردد.

    موضوع دیگر اینکه استانی که‌قطب اقتصاد و فعالیت صنایع و بنگاه های اقتصادی بزرگ و کوچک است، از آن طرف قطب فقر و فلاکت و بیکاری است که از یک طرف بنگاه های اقتصادی بایستی بطور کامل مالیات و عوارض و عوارض آلایندگی شان‌را در استان پرداخت نمایند و همچنین به ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان اهتمام بیشتری داشته باشند و در تکمیل و تجهیز بیمارستان های ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس و ۱۶۰ تختخوابی میناب ،بیمارستان دوم رودان و احداث جاده ، اماکن ورزشی، آموزشی ،مدرسه ، مراکز بهداشتی و درمانی ، تامین کولر و یخچال و وسایل زندگی و تامین مسکن‌محرومان و جهیزیه مستضعفان و محرومان و مددجویان نهادهای حمایتی و…در استان و رفع فقر وبیکاری مشارکت کنند و نیروی موردنیازشان را بطور کامل از استان تامین کنند تا فقر و محرومیت از استان زدوده شود.

    شرکت فولاد کاوه کیش وابسته به بنیاد مستضعفان نیز بایستی در رفع فقر و محرومیت مستضعفان در استان مشارکت بیشتری کنند. موضوع دیگر اینکه‌برخی از شهرهای استان هیچ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ندارند و مسکن مهر بندرعباس هم فاقد کانون است وفعالیت مراکز سیار کانون پرورش فکری در مناطق شهری و روستایی استان نیازمند خرید تریلر و…است که در این بخش بایستی کانون حمایت‌شود و همچنین نیروی انسانی مورد نیازشان‌تکمیل شود. تکمیل کتابخانه مرکزی بندرعباس و احداث کتابخانه عمومی در شهرها و مناطق مختلف استان تا رسیدن به استانداردها بایستی مورد توجه دولت قرار گیرد.

    کمبود نیروی انسانی در مراکز بهداشتی ودرمانی و آموزش و پرورش و…از جمله معلم و پزشک و پرستار و…هم‌بایستی در استان برطرف شود که انتظار می رود هیئت دولت مصوباتی را در این حوزه داشته باشد.برای راه اندازی بازارچه های موقت عرضه محصولات و فرآورده های کشاورزی و مایحتاج مصرفی در سطح مراکز استان ها و مراکز شهرستان ها علی رغم دستور وزیر کشور،اما گویا متاسفانه در استان عزمی وجود ندارد که انتظار می رود در این‌سفر دستورات لازم صادر گردد تا با راه اندازی این روستا بازارها و عرضه محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی با تخفیف، شهروندان بیشتری بتوانند این‌اقلام‌را در سفره شان داشته باشند.

    برای رفع مشکلات روستاییان در بخش های مختلف و حمایت از این‌قشر و خرید تضمینی محصولات شان نیز ضرورت دارد دولت مصوباتی داشته باشد.هرمزگانی های ولایتمدار انتظار دارند رئیس جمهور در این‌سفر برای رفع مشکلات شان و عمران و آبادانی استان و رفع چالش ها در حوزه های مختلف سنگ‌تمام بگذارند و مصوبات اثرگذاری را برای توسعه استان در همه جهات داشته باشند.

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “آقای رئیس جمهور ! برای هرمزگان سنگ‌تمام بگذارید”
    1. درود بر آقای زارعی شریف وبزرگوار، که درکتمان مشکلات مردم نجیب ومظلوم بومی استان هرمزگان توسط مسؤلین استان لب‌ به‌ حق گوئی وحق خواهی ایم مردم مستضعف راصدا میزند،خداوند متعال یارو یاورت بزرگ مرد بندری.

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.