حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3004 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • آرمان های شهدا فراموش نشود !
    ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
    شناسه : 14254
    بازدید 1153
    4
    دریانیوز// 22 اسفند روز بزرگداشت شهداست. شهادت در راه خدا برترین مرگ است و شهید در مقایسه با دیگران برترین جایگاه و بالاترین منزلت را نزد پروردگار دارد. خداوند متعال در قرآن کریم، منزلت شهید را این گونه توصیف می‌کند: «... ولاتحْسبنّ الذّین قتلوا فی سبیل اللّه أمواتاً بل أحیاءٌ عنْد ربّهم یرْزقون؛و کسانی را که در راه خدا کشته شده‌اند،مرده مپندارید؛ بلکه اینان زنده و نزد پروردگارشان متنعم‌اند».
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهداست. شهادت در راه خدا برترین مرگ است و شهید در مقایسه با دیگران برترین جایگاه و بالاترین منزلت را نزد پروردگار دارد. خداوند متعال در قرآن کریم، منزلت شهید را این گونه توصیف می‌کند: «… ولاتحْسبنّ الذّین قتلوا فی سبیل اللّه أمواتاً بل أحیاءٌ عنْد ربّهم یرْزقون؛و کسانی را که در راه خدا کشته شده‌اند،مرده مپندارید؛ بلکه اینان زنده و نزد پروردگارشان متنعم‌اند».

    نامگذاری روز بزرگداشت شهدا در اواخر اسفندماه تلنگری بزرگ برای ملت ایران است تا سال جدید را با بیعتی مجدد با شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم و سلامت آغاز کنند.در لابه‌لای جنب و جوش و علاقه برای آغاز سال جدید نباید یادمان برود که مردانی برای تحقق آرامش امروز ما از گران‌بهاترین و بالاترین سرمایه خویش گذشتند و با حضور در جنگ تحمیلی و امروز هم در سایر مناطق و تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها در برابر تجاوز و خودخواهی‌های دشمنان ایران اسلامی ایستادند و از مرز و بوم کشورمان دفاع کردند.

    پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته‌اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده‌اند. یاد وراه و آرمان‌های شهدا بایستی همواره در فضای جامعه زنده باشد. متاسفانه برخی از مردم و مسئولان فراموش کرده اند که امنیت وآسایش امروزمان و حتی پست و مقام شان مرهون خون شهداست و از اهداف و آرمان‌های شهدا دور شده اند.

    برخی هم این روزها با کشف حجاب و… بر ریلی قرار گرفته اند که برخلاف اهداف و آرمان های شهدای عزیزمان و دین مبین اسلام می باشد و مسئولان هم در مقابل این موضوع سکوت اختیار کرده و هیچ اقدامی نمی کنند و با سکوت شان، خیانت به خون شهدا می کنند.در حوزه های مختلف بانهایت تاسف می بینیم که مسئولانی از مسیرخدمت به مردم که بالاترین عبادت هم هست و یکی از اهداف شهدا هم بود، خارج شده‌اند و باعث ناامیدی مردم شده‌اند.

    مردم همواره در صحنه هاي مختلف انتخابات ، راهپیمایی ها و… با حضورشان، از این نظام مقدس اسلامی دفاع کرده اند، اما برخی از مسئولان پاسخ مناسبی به این حضور نمی دهند که بایستی در خدمت رسانی شان به مردم تجدید نظر کنند. در استان هرمزگان که مردمانی ولایتمدار دارد، بایستی میزان توجه و خدمت رسانی دولتمردان افزایش یابد.

    این استان چند روز قبل سومین شهید مدافع حرم خود را تقدیم انقلاب کرد و مردم استان استقبال مثال زدنی را از این شهید داشتند. هرمزگانی ها نیز مانند سایر ایرانیان برای دفاع از حرم و کشورمان و اسلام عزیز ،جان شان را فدا می کنند و در دوران دفاع مقدس در حوزه دریا، هوا و زمینی از مرزهای مان دفاع کرده و شهید دادیم و امروز نیز این جانفشانی ها ادامه داشته و به خارج از مرزها هم کشیده شده تا امنیت در داخل کشورمان خدشه دار نشود. بایستی یاد ونام شهدا همواره در جامعه ساری و جاری باشد‌.

    یادمان شهدای ایرباس و باغ موزه دفاع مقدس نیز که دو دهه از وعده احداث و راه اندازی اش در بندرعباس می‌گذرد، انتظار می رود هرچه زودتر این وعده محقق شود تا حلقه وصل نسل دیروز و امروزمان و آشنایی بیشتر با فرهنگ دفاع مقدس وایثارگری گردد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.