حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • گازوئیل هایی که زندگی ها را خاکستر می کند
    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۵:۱۹
    شناسه : 8450
    بازدید 1224
    6
    دریانیوز//روزی نیست که افرادی تلفنی یا حضوری از وضعیت قاچاق سوخت وبه ویژه گازوئیل در جاده های هرمزگان گلایه نکنند که این وضعیت باعث افزایش ناامنی در جاده ها و معابر شده است و چند روز پیش هم بدلیل پاره شدن مشک گازوئیل قاچاق و ریختن روی جاده، تصادف زنجیره ای را به همراه داشت.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//روزی نیست که افرادی تلفنی یا حضوری از وضعیت قاچاق سوخت وبه ویژه گازوئیل در جاده های هرمزگان گلایه نکنند که این وضعیت باعث افزایش ناامنی در جاده ها و معابر شده است و چند روز پیش هم بدلیل پاره شدن مشک گازوئیل قاچاق و ریختن روی جاده، تصادف زنجیره ای را به همراه داشت.

    خودروهای بی پلاک و یا با پلاک مخدوش که توسط نوجوانان و جوانانی رانده می شود که برخی حتی گواهینامه هم ندارند و حتی در مسیر خلاف وبا سرعت بالا می رانند و جان خودشان و دیگران را به خطر می اندازند، خطرآفرین شده اند. وضعیت فعلی اسفناک است و مردم هم از این شرایط ناراضی هستند و از دولت و نیروهای نظامی و امنیتی و… می خواهند تدبیری بیندیشند تا به این شرایط وحشتناک که رانندگی را در جاده ها خطرناک کرده است، خاتمه دهند.

    مردم از روستاها وشهرهای مختلف استان از وضعیت موجود به ستوه آمده اند و روزانه شاهد خاکسپاری افرادی هستند که براثر تصادف یا واژگونی یا آتش گرفتن خودروهای شوتی و سوخت بر جان شان را ازدست داده اند. برخی از شوتی ها نیز اتباع بیگانه و بخصوص افاغنه را جابجا می کنند و برخی موادمخدر و مشروبات الکی را انتقال می دهند. برخی از این شوتی ها هم که مسلح هستند که به سایر رانندگان هم تیراندازی می کنند و یا حتی شنیده می شود خودروهایی را به سرقت می برند.

    مردم از این وضعیت ناامنی در جاده ها به ستوه آمده اند و خواستار اتخاذ تدابیر لازم هستند. از آن طرف از برخی تصمیمات که تمام جوانب درنظر گرفته نشده است، ناراضی هستند.
    کارت های سوخت آزاد که در جایگاه های سوخت جمع آوری شده اند، باعث بروز مشکلاتی برای رانندگانی که هنوز کارت سوخت خودروی نو کارخانه ای شان را دریافت نکرده اند ویا کارت سوخت شان مفقود شده و مدت زمان صدور مجدد کارت سوخت هم طولانی است و…، شده است و بدون سوختگیری امکان تردد ندارند.

    همچنین سهمیه ۲۱۰ لیتری بنزین یارانه ای لیتری ۱۵۰۰ تومانی و آزاد سه هزار تومانی برای کسانی که بنا به دلا‌یل شغلی و… تردد درون و برون شهری بیشتری دارند ویا مسافرت می روند و… و با توجه به گرمای هوا و لزوم روشن شدن کولر، این سهمیه جوابگو نیست و بایستی تدبیر اساسی اندیشیده شود.

    کسانی که اقدام به قاچاق سوخت و یا سوختگیری برای تردد جهت انتقال قاچاق می کنند، با شیوه های مختلف سوختگیری می کنند و مشکل فقط برای کسانی است که نیاز به سوخت در زمان نداشتن کارت سوخت و یا نیاز به بنزین بیشتر دارند، ایجاد شده است که بایستی برای رفع مشکلات این قشر نیز تدابیر لازم اتخاذ شود.

    از طرفی مشاهده می شود در برخی جایگاه های سوختگیری ،خودروهای بی پلاک شوتی به راحتی سوختگیری می کنند که بایستی در این حوزه محدودیت و ممنوعیت هایی اجرا شود. گرچه که برخی از تصمیمات بصورت ملی است، اما مسئولان استانی بایستی شرایط استان را برای پایتخت نشینان تشریح کنند.

    به عنوان مثال در تمام کشور ۶۰ لیتر بنزین یارانه ای برای هر خودرو درنظر گرفته شده است که در استان های گرمسیر مانند هرمزگان این سهمیه به هیچ وجه جوابگو نیست و بایستی حتی سهمیه لیتری ۱۵۰۰ تومانی افزایش یابد که در این حوزه نمایندگان مجلس نیز بایستی پیگیری کنند.

    مسئولان کشور اعلام کرده اند که مصرف روزانه بنزین در کشور به ۱۱۰ میلیون لیتر رسیده است و اگر این روند ادامه یابد، نیاز به واردات بنزین می شود واز آن طرف مصرف سوخت زیاد توسط خودروها مورد توجه قرار نمی گیرد که اگر مانند خودروهای خارجی مصرف سوخت خودروهای تولیدی در کارخانجات خودروسازی کاهش یابد وبه نصف برسد، آنگاه میزان مصرف سوخت در کشور هم نصف شده و حتی امکان صادرات نیز فراهم می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.