حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3035 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کمبود مدرسه و سیاست فرزندآوری
    ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۵:۵۸
    شناسه : 9069
    بازدید 1189
    7
    دریانیوز// به گفته سرپرست اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در حال حاضر ۳۰۰ فضای آموزشی با ۲۰۰۰ کلاس درس غیراستاندارد در استان وجود دارد و همچنین هرمزگان به ۳۰۰ فضای آموزشی دیگر با همین تعداد کلاس درس نیز نیاز دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// به گفته سرپرست اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در حال حاضر ۳۰۰ فضای آموزشی با ۲۰۰۰ کلاس درس غیراستاندارد در استان وجود دارد و همچنین هرمزگان به ۳۰۰ فضای آموزشی دیگر با همین تعداد کلاس درس نیز نیاز دارد. این موضوع نشان می دهد هرمزگان با بحران در حوزه تحصیل در حوزه های مختلف مواجه است. از یک طرف کمبود کلاس درس و مدرسه وجود دارد و باعث می شود برخی از دانش آموزان شرایط تحصیل مناسب را نداشته باشند و برخی از تحصیل باز بمانند و از طرفی دیگر غیراستاندارد بودن دو هزار کلاس درس باعث به خطر افتادن جان دانش آموزان شده و ممکن است بر اثر سیل یا زلزله، این کلاس‌های درس تخریب شوند و دانش‌آموزان در مدارس فرسوده مدفون یا مصدوم شوند و به همین دلیل بایستی استانداردسازی مدارس و احداث ۳۰۰ مدرسه جدید با جدیت مورد توجه دولت قرار گرفته و خیرین، صنایع و نهادهای انقلابی در کنار دولت در این حوزه مشارکت گسترده داشته باشند. هرمزگان که در درآمدزایی صدرنشین استان های کشور بوده و بنگاه های اقتصادی و صنایع بزرگ و کوچک در این استان فعالیت دارند، بایستی در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان در ساخت و ساز مدرسه مشارکت جدی داشته باشیم تا هیچ دانش آموزی مجبور به ترک تحصیلی و یا تحصیل در مدارس غیراستاندارد نشود. این شرایط و کمبودها و غیراستاندارد بودن کلاس‌ها را در حالت عادی و شرایط امروزی هرمزگان داریم و باتوجه به سیاست فرزندآوری در کشور که هرمزگانی‌ها نیز تا حدی از این سیاست استقبال کرده اند، فرزندآوری در استان در حال افزایش است، بطوریقین بایستی برای احداث کلاس‌های درس جدید متناسب با سیاست فرزندآوری در این استان برنامه ریزی شود تا خانواده ها برای تحصیل فرزندان شان با مشکل مواجه نشوند و دغدغه نبود مدرسه و وجود مدرسه غیراستاندارد در استان وجود نداشته باشد. در صورتیکه هر کدام از صنایع فعال در استان مسئولیت ساخت چندین مدرسه را بپذیرند و نهادهای انقلابی نیز در این حوزه مشارکت گسترده تری داشته باشند و دولت نیز اعتبارات بیشتری را برای ساخت و نوسازی مدرسه در استان اختصاص دهد، می توان به رفع بحران کمبود مدرسه و وجود مدارس غیراستاندارد فرسوده و قدیمی امیدوار بود و دانش آموزان هرمزگان در مناطق شهری و روستایی در شرایط مناسب بتوانند تحصیل کنند. بایستی مدارس مجهز و استاندارد در استان داشته باشیم تا عدالت آموزشی را مردم استان شاهد باشند. از آن طرف بایستی برای کمبود چهار هزار معلم در استان نیز اقدامی عاجل نمود. متاسفانه شرایط ناعادلانه تحصیل در این سال‌ها در هرمزگان و هزینه‌های سنگین تحصیل در این استان که در فقر و فلاکت صدرنشین استان های کشور است، باعث شده که بسیاری از دانش‌آموزان نتوانند درس بخوانند و برخی ترک تحصیل نموده و از تحصیل بازمانده اند و برخی به سمت مشاغل کاذب و قاچاق سوخت و… رفته اند که تربیت نیروی کارآمد برای آینده استان را به مخاطره انداخته است و بایستی تدابیر لازم در این حوزه اتخاذ شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.