حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3030 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کاندیداها قانون‌مدار باشند
    ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
    شناسه : 13821
    بازدید 1123
    3
    دریانیوز// در حالی از روز پنجشنبه گذشته تبلیغات کاندیداهای نمایندگی مجلس دوازدهم آغاز شده است که انتظار می رود کاندیداهای ورود به قوه مقننه ، از همین الان قانون‌مداری و اجرای صحیح ، دقیق و مو به موی قوانین‌را هم خودشان‌و‌هم حامیان و هواداران شان‌رعایت کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در حالی از روز پنجشنبه گذشته تبلیغات کاندیداهای نمایندگی مجلس دوازدهم آغاز شده است که انتظار می رود کاندیداهای ورود به قوه مقننه ، از همین الان قانون‌مداری و اجرای صحیح ، دقیق و مو به موی قوانین‌را هم خودشان‌و‌هم حامیان و هواداران شان‌رعایت کنند.

    در چند روز گذشته تبلیغ کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی بر درختان ، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و… آویزان شده اند که باعث شده است برخی از تابلوها از دید رانندگان پنهان‌شود و این اقدام بطور حتم قانونی محسوب نمی شود. البته قرار بود شهرداری ها مکان های مشخصی را برای تبلیغات کاندیداها مشخص کنند که بطور حتم درختان ، تابلوهای راهنمایی ورانندگی و… را شهرداری ها مشخص نکرده اند.

    البته بهتر بود از نصب عکس و پوستر و بنر کاسته می شد و بیستر از عملکرد و برنامه ها گفته می شد تا مردم به برنامه و کارنامه رای دهند، نه عکس و پوستر و…. کسانی که سودای نمایندگی مجلس را در سر می پرورانند و راه یافتگان به مجلس ،در آنجا بایستی به تصویب قانون و نظارت بر اجرای قوانین اقدام کنند و به همین‌دلیل قانون مداری شان را از هم‌اکنون بایستی به اثبات برسانند و‌با صدای بلند به حامیان و‌تبلیغ کنندگان شان هم‌با صدای بلند اعلام کنند که به هیچ وجه ذره ای قانون را نقض نکنند .

    کاندیداهایی که در زمان تبلیغات غیررسمی، خانه به خانه و… اقدام به تبلیغ می کردند ودر یک هفته تبلیغات رسمی اقدام به تبلیغ می کنند، اگر که به اجرای قانون پایبند نباشند ، بطور حتم بعدها ودر زمان چهارسال نمایندگی مردم نخواهند توانست از حقوق موکلان‌شان قانونی پیگیری نمایند و‌فقط بدنبال حفظ منافع خودشان و دوستان و هم گروهی ،حزبی ،جناحی و‌اعضای اصلی ستادهای شان خواهند بود که مردم بایستی در انتخاب شان، چنین افرادی را با رای شان وارد مجلس نکنند و‌به‌افراد قانونمدار، شجاع ،دلسوز، متعهد و متخصص رای دهند.

    یکی از موضوعاتی که همواره مردم از آن اظهارگلایه می کنند این‌است که برخی ها که‌بعضی از آنها‌سابقه نمایندگی را هم در کارنامه دارد، اما وعده ها و قول هایی که به مردم داده اند را پس از جمعه انتخابات به فراموشی می سپارند. این تجربه های تلخ نشان‌می دهد که‌مردم باید در انتخاب شان بر انتخاب اصلح تمرکز بیشتری کنند وارزش و بهای رای خود را بدانند ونام هایی را بر روی برگه های رای بنویسند که‌بعدها از انتخاب شان پشیمان نشوند. بایستی کسانی را انتخاب کنند که در زمان نیاز در کنار موکلان‌شان باشند و از حقوق موکلانش دفاع نمایند.

    استانی مانند هرمزگان که صنعتی و‌تجاری است‌و نباید قطب فقر، فلاکت ، بیکاری و محرومیت کشور باشد واگر هر ۵نماینده مردم استان که در ادوار مختلف در مجلس بودند و هستند و خواهند بود ، همدل و حامی موکلان‌شان باشند، آنگاه می توانند در حمایت از هرمزگان و هرمزگانی ها‌موفق عمل کنند. در حوزه‌اشتغال هم‌نباید هیچ هرمزگانی بیکار یا دارای مشاغل کاذب، خطرناک و مرگ ساز باشد.

    چرا هرمزگانی ها در جوار صنایع بایستی بیکار باشند یا تعداد اندکی که‌در صنایع اشتغال دارند، به انحای مختلف مانند موضوع آلومینیوم المهدی در دهه ۹۰ بخواهند اخراجش شان کنند که احمد مرادی شجاعانه در کنار کارگران ماند و از اخراج کارگران جلوگیری کرد و یا در موضوع اشتغال بومیان در نفت‌ستاره و… آنقدر این‌نماینده مجلس پیگیری کرد تا اینکه در حال حاضر اولویت اشتغال در صنایع در یکی دو سال اخیر به بومیان اختصاص یافته است و یا در بسیاری از حوزه ها مانند نایبند و…ردپای این‌نماینده مردمی دیده می شود و استان به چنین نمایندگانی نیاز دارد.

    نمایندگان مجلس بایستی در ۴ سال نمایندگی در کنار موکلان شان باشند و کسانی که موکلان شان را فراموش می کنند و منافع مردم خط قرمزشان نیست، شایستگی نمایندگی این مردم را ندارند. کسانی که در زمان تبلیغات از دروغ، تهمت، تخریب رقبا و خرید رای و… ابائی ندارند و ثروتمندان و پیمانکاران از آنها پشتیبانی مالی دارندکه‌نماینده بعد از ورود به مجلس بایستی از حق مردم برای این حامیان پول پاش، جبران کنند ، بطور حتم نماینده عموم مردم نخواهند بود و نماینده همان تعداد خاص خواهند بود و‌به‌همین دلیل بایستی با مشارکت گسترده در انتخابات،به‌اصلح رای داد تا مجلسی قوی و مقتدر داشته باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.