حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • چرا سامانه اجاره بها در بندرعباس راه اندازی نشد؟
    ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
    شناسه : 10889
    بازدید 1211
    16
    دریانیوز//درحالیکه قرار بود در شهریورماه سامانه اجاره بها در بندرعباس راه اندازی شود، متولیان مربوطه اجرای آن را با تعویق یک ماهه به مهرماه انداختند و همچنان این سامانه راه اندازی نشده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//درحالیکه قرار بود در شهریورماه سامانه اجاره بها در بندرعباس راه اندازی شود، متولیان مربوطه اجرای آن را با تعویق یک ماهه به مهرماه انداختند و همچنان این سامانه راه اندازی نشده است و مستاجران با مشکل رهن و اجاره مواجهند و مالکان هر قیمت غیرمتعارف و غیرمنطقی را برای فروش و رهن واجاره اعلام می کنند.
    برخی از مستاجران با افزایش غیرمتعارف اجاره بها مواجه شده‌اند و مجبور به تخلیه ملک و گذاشتن اثاثیه در پارکینگ و…. شده اند و متاسفانه مسئولانی که خودشان اجاره نشین نبوده اند و درد مستاجران را درک نمی کنند، عزمی برای رفع مشکلات مستاجران ندارند. درصورتیکه سامانه اجاره بها راه اندازی
    می شد، کف و سقف ارزش هر ملک در هر منطقه با توجه به موقعیت جغرافیایی و سازه وامکانات و… مشخص می شد و مشاوران املاک هم طبق همین ارزش گذاری املاک اقدام به اجاره ملک می کنند. برخی از اجاره نشین های تجاری نیز خواستار ارزش گذاری املاک تجاری در این سامانه اجاره شده بودند که اگر سامانه اجاره بها برای املاک مسکونی و تجاری و… راه اندازی شود، مشکلات بسیاری از مستاجران برطرف می‌شود.

    برخی از مشاوران املاک نیز که دفترشان اجاره ای است، با مشکل افزایش غیرمتعارف سالانه اجاره مواجهند که راه اندازی این سامانه، برای خودشان نیز خوب است و همگان از اجاره‌های غیرمتعارفی که توسط مالکان تعیین می شود، رها می شوند. انتظار می رود متولیان مربوطه به وعده شان عمل کنند و حداکثر تا پایان مهرماه خبر راه اندازی اجاره بها را رسانه ای نمایند تا بازار غیرمتعارف رهن واجاره شکسته شود و با متخلفان برخورد شود.
    از طرفی دیگر بایستی نظارت برمشاوران املاک و برخورد با متخلفان در این حوزه همانطور که استاندار هرمزگان وعده داده بودند افزایش یابد تا بازار مسکن اندکی به آرامش نزدیک تر شود که در این بخش نیز کوتاهی شده است. موضوع مهم دیگری که بر بازار مسکن بسیار اثرگذار است و در بندرعباس با دوسال تاخیر قرار است اجرا شود، اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که تسطیح اراضی ۱۶۱ هکتاری شمال اتوبان شهیدرجایی در حال انجام است وانتظار می رود عملیات ساخت وساز نیز سریعتر شروع شود تا مردم به خانه دار شدن امیدوارتر شوند.

    از آن طرف ضرورت دارد پالایش متقاضیانی که سال گذشته ثبت نام کرده بودند سریعتر به پایان رسیده و ثبت نام از متقاضیان جدید مسکن ملی نیز در بندرعباس شروع شود تا تمام متقاضیان واجدشرایط در دولت سیزدهم خانه دار شوند و وعده رئیس دولت سیزدهم برای خانه دار شدن مردم در این شهر بندری نیز محقق شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.