حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3015 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • پیگیر احقاق حقوق مالباختگان هستیم
    ۰۱ تیر ۱۴۰۲ - ۵:۰۲
    شناسه : 8595
    بازدید 1266
    8
    رئیس کل دادگستری هرمزگان: دریانیوز// رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت:پیگیر احقاق حقوق مالباختگان قراردادهای خودرویی هستیم.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت:پیگیر احقاق حقوق مالباختگان قراردادهای خودرویی هستیم.
    مجتبی قهرمانی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه در پاسخ به خبرنگار دریا در خصوص انعقاد قرارداد فروش خودرو به تعدادی از شهروندان در استان توسط فردی و عدم تحویل خودرو به تعدادی از آنها و شکایت شان به دستگاه قضایی گفت: براساس قانون اقدام می کنیم و گویا توافقات بین فروشنده و برخی از خریداران انجام نشده است.

    قهرمانی افزود: پیشنهاد صدور گواهی انحصار وراثت الکترونیکی به تهران ارسال کرده ایم که در فاز نخست هر یک از وارث تقاضای انحصار وراثت را سامانه ای انجام می دهند و در فاز دوم، بعد از فوت فرد، مراحل انحصار وراثت بصورت سامانه ای و خودکار انجام می شود.

    وی گفت: همچنین پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی را اجرایی کرده ایم. رئیس کل دادگستری هرمزگان بیان کرد : در سال ۳۰۰ هزار پرونده تصادفات به دادگستری های کشور می رود. رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: شش شرکت بیمه ای در استان همراهی با این طرح دارند.

    وی گفت: مردم با شرکت های بیمه ای قرارداد ببندند که پرداخت خسارت نیازی به پرونده قضایی در تصادفات ندارند. قهرمانی افزود: تشکیل کمیته نظارت وبازرسی در دادگستری از ابتکارات استان هرمزگان است. رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: ۲۲هزار ملاقات عمومی مسئولان قضایی استان با مردم داشته ایم. وی گفت: ۵۴۸۵ گواهی سوء پیشینه در سال گذشته صادر شده است که هر کدام از گواهی ها سه ساعت زمان برده است تا گواهی صادر شود.

    قهرمانی افزود: ملاقات الکترونیکی وتصویری زندانیان با خانواده های شان در حال اجراست که از ابتکارات دادگستری استان است که بیش از ۶۴۰۰ نفر زندانی ملاقات تصویری در سال گذشته داشته اند. قهرمانی افزود: زمان رسیدگی به پرونده ها در دادگستری استان ۲۵ درصد کاهش یافته است . رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: ۵۱ بازدید در دوسال اخیر از بنادر و گمرکات و اموال تملیکی داشته ایم. انبارگردانی بنادر استان دچار تحول شد.
    وی گفت: هزار کانتینر بلاصاحب پیدا شد. برای ۶۰ پرونده هم اعلام جرم شده است. قهرمانی افزود: در حوزه مالیاتی اقدام شد و شرکت های معدنی داشتیم که مالیات را در استان های دیگر پرداخت می کردند و۹۲ شرکت شناسایی شد که حدود نصفی از آنها پرونده های شان به استان منتقل شد.

    قهرمانی افزود: در حوزه پارکینگ ها و فروش وسایل نقلیه اقدام شد که در استان ۱۵ هزار موتور سیکلت به فروش رسیده است. رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: ۱۴۸ انبار در بندر شهید رجایی داریم. طبق قانون بایستی انبارها در سامانه جامع انبارها ثبت شود. وی گفت: ۱۸۲۹ نفر در استان مورد عفو قرار گرفتند.

    قهرمانی افزود: استاندار هرمزگانی تعامل خوبی را با دستگاه قضایی دارند. ۲۹ فقره سند با ۷۰ هزار هکتار در منطقه آزاد قشم، سند تک برایشان صادر شد. وی، گفت: در صدور احکام حوزه سرقت ها بسیار سختگیرانه عمل می کنیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.