حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3040 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • پیاده روهای شهر همچنان نا امن و غیراستاندارد
    ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۵۴
    شناسه : 12052
    بازدید 1136
    4
    عابران پیاده بندرعباسی گلایه مندند دریانیوز// بیشتر پیاده روهای شهر بندرعباس از استانداردهای لازم برخوردار نیستند. در برخی از آنها باقیمانده میله و لوله ها، تیربرق و... دیده می شود که عابران در برخورد با آنها بخصوص در شب ها که پیاده روهای زیادی در تاریکی بسر می برند، مصدوم می شوند و بارها در این خصوص هشدارهایی داده شده و مطالبی منتشر شده است، اما مورد توجه قرار نگرفته است و شهروندان از این وضعیت بسیار گلایه مندند و خواستار اقدام مسئولان و برخورد قاطعانه تر با متخلفان هستند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// بیشتر پیاده روهای شهر بندرعباس از استانداردهای لازم برخوردار نیستند. در برخی از آنها باقیمانده میله و لوله ها، تیربرق و… دیده می شود که عابران در برخورد با آنها بخصوص در شب ها که پیاده روهای زیادی در تاریکی بسر می برند، مصدوم می شوند و بارها در این خصوص هشدارهایی داده شده و مطالبی منتشر شده است، اما مورد توجه قرار نگرفته است و شهروندان از این وضعیت بسیار گلایه مندند و خواستار اقدام مسئولان و برخورد قاطعانه تر با متخلفان هستند.

    بایستی بین شهرداری و دستگاه های نظارتی و قضایی و… ارتباطات بگونه ای باشد که رفع مشکلات در سریع ترین زمان ممکن صورت گیرد و اگر دستور قضایی در بخشی هم نیاز باشد، بایستی با قید فوریت انجام تا در برخورد با متخلفان در حوزه های شهری و… تسریع شود تا کمتر حقی از شهروندان تضییع شود. در بلوار معلم بندرعباس و نبش کوچه بهارستان ۱۱ که از سال گذشته گودبرداری و رها شده است که پر از آب شده و احتمال ریزش ساختمان شش طبقه چسبیده به مکان گودبرداری شده دور از انتظار نیست. روبرویش نیز گودبرداری دیگر انجام شده و حصارکشی نشده و علی رغم تذکر شهردار ناحیه به مالک، اما اقدامی نشده است. چند ساختمان دیگر در این بلوار در حال تخریب هستند که سروصدای شان باعث آزار و اذیت دانش‌آموزانی شده است که در مدارس کنار این ساختمان های درحال تخریب در حال تحصیل هستند.

    شهردار، شهر را مثل کف دستش باید بشناسد
    برخی از شهروندان بندرعباسی با بیان اینکه شهردار بندرعباس، شهرداران مناطق و نواحی و آنان نیز معاونینی دارند که این تقسیم بندی به این دلیل است که شهردار ناحیه و سپس شهردار مناطق بایستی شبانه روزی در دل محلات و مناطق تحت مدیریت شان بصورت سواره و پیاده حضور یابند و آنجا را مثل کف دست شان بشناسند و معایبش را ببینند وبرای رفع آنها اقدام کنند. از طرفی گفته می شود شهرداری دو سه هزار نفر نیروی مازاد در گذشته جذب کرده اند که اگر همین نیروها که ماهیانه ده‌ها میلیارد تومان بابت حقوق شان پرداخت می شود، در سطح شهر بروند و مشکلات را ببینند و رفع کنند، بسیاری از مشکلات شهر برطرف می شود.

    آیا شهرداران نواحی و مناطق و نیروهای شهرداری در پیاده روهای شهر نمی‌روند و از پیاده روهای شهر استفاده نمی کنند و معایب را نمی بینند و یا این وضعیت پیاده روها برای شان عادی شده است؟ البته شاید برخی دستگاه های دیگر هم در استاندارد سازی پیاده روها بایستی دخیل شوند که در هر صورت در حال حاضر بیشتر پیاده روها برای عابران پیاده قابل استفاده نیستند. اما شهردار ناحیه باید تمام کوچه‌ها و معابر و پیاده‌روهای ناحیه تحت مدیریتش را مثل کف دستش بشناسد و مشکلات را برطرف کند و پیاده روها بایستی رفع تصرف و استانداردسازی شوند.

    تاریکی پیاده روها
    شهروندی دیگر می گوید: حتی روشنایی لازم در برخی پیاده روهای شهر بندرعباس وجود ندارد و موزائیک و سنگفرش ها شکسته شده و برخی پیاده روها خاکی هستند. در برخی پیاده روها مانند پشت ساختمان ستاره در میدان امام (ره) که قبلا خوابگاه دانشجویان بود، لوله‌هایی در دل زمین وجود دارد که بریده شده و چند سانتی متر از دل زمین بالا زده و باقیمانده است و عابران با آن برخورد می کنند و همچنین پیاده رویش تاریک است و پستی و بلندی دارد که خطرناک است. البته این وضعیت در برخی پیاده روها وحتی پارک ها و… نیز وجود دارد. در کوچه ای اداره برق تیربرق را بریده و میلگردهایش و بتن به اندازه چندین سانتی متر از زمین بالاتر مانده ورها شده است و به لاستیک خودروها و مردم آسیب می زند. واقعا چرا هیچ نظارتی در این بخش ها وجود ندارد؟

    عدم ترمیم پیاده روها
    شهروندی دیگر از وضعیت پیاده روهای جلوی مغازه ها و نانوایی روبروی حرم مطهر امامزاده سیدمظفر علیه السلام و حتی جلوی درب ورودی امامزاده که سنگفرش هایش از یکی دو سال قبل خراب شده و ترمیم نشده اند و جلوی دومدرسه چند متر آن طرف تر در خیابان چمران می گوید که تخریب شده اند. وی می گوید البته در همین خیابان که صنوف مختلفی وجود دارند، هر شخصی پیاده روی جلوی مغازه اش را هر طور خواسته، ساخته است و پله در پیاده رو است که رفت وآمد عابران ودانش آموزان را مشکل ساخته است. گویا در این شهر هیچ استانداردی در پیاده روسازی وجود ندارد. به راحتی پیاده روها توسط افراد مختلف و بخصوص سازندگان املاک تصرف می شود و برخوردی هم صورت نمی گیرد.

    تصرف پیاده روها
    برخی از شهروندان از پیاده روهایی بلوار مدرس شمالی و خیابان‌هایی که تعمیرگاه ها و تعمیرکاران در آنجا اقدام به تصرف پیاده روها کرده اند، گلایه مندند و می گویند: تعمیرگاه ها بایستی خودشان حیاط داشته باشند و خودروها نباید جلوی تعمیرگاه در پیاده روها وخیابان تعمیر شوند.در خیابان روبروی بازار ماهی‌فروشان بندرعباس که دستفروشان و قایق ها و خودروهای میوه‌فروشی و… علاوه بر پیاده رو، دو تا سه لاین از خیابان را هم تصرف کرده اند، ترافیک سنگینی ایجاد می شود. حداقل این قایق‌ها، دستفروشان و خودروها را به محوطه باز کنار بازارماهی فروشان قدیمی ببرند تا ترافیک ایجاد نشود. بایستی پلیس و شهرداری آنجا حضور داشته باشند واجازه توقف در خیابان داده نشود.

    عزم جزم برای ایمن و استانداردسازی پیاده روها
    بایستی عزم جزمی برای ایمن سازی و استانداردسازی پیاده روها در شهر بندرعباس وجود داشته باشد وبا متصرفان برخورد شود. انتقال صنوف مزاحم به خارج از شهر بایستی با جدیت وفوریت اجرایی شود و تا قبل از پایان سال بخشی از صنوف مزاحم به خارج از شهر منتقل شوند. همچنین با سازندگان املاکی که اقدام به تصرف پیاده روها می کنند ویا گودبرداری رهاشده دارند و… ، باید قاطعانه تر برخورد شود. دستفروشان و متصرفان دیگر پیاده روها نیز بایستی ساماندهی شوند تا عابران پیاده بتوانند از پیاده روها استفاده نموده و بخاطر استفاده اجباری از خیابان، جان شان در معرض خطر قرار نگیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.