حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3035 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • پوشش پنجاه درصدی جمعیت استان توسط سازمان تأمین‌اجتماعی
    ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
    شناسه : 8901
    بازدید 1277
    19
    مدیرکل تأمین‌اجتماعی هرمزگان در گفتگو با دریا خبر داد دریا نیوز// سازمان تأمین‌اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه‌گر در کشور است که جمعیت زیادی از مردم تحت پوشش این بیمه قرار داشته و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز// سازمان تأمین‌اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه‌گر در کشور است که جمعیت زیادی از مردم تحت پوشش این بیمه قرار داشته و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.
    سازمان تأمین‌اجتماعی علاوه بر خدمات بازنشستگی و ازکارافتادگی، از جمله سازمان‌هایی است که خدمات درمانی نیز توسط مراکز ملکی خود به افراد تحت پوشش خود ارائه می‌کند. جمعیت تحت پوشش این سازمان به دو گروه بیمه‌شده و مستمری‌بگیر تقسیم می‌شود که جامعه مستمری‌بگیر نیز بخش‌های مختلفی از جمله بازنشسته، ازکارافتاده و بازمانده تشکیل می‌شود. از ۱۹ تا ۲۵ تیرماه با عنوان هفته بهزیستی و تامین اجتماعی می‌باشد که در این زمینه مصاحبه‌ای با عباس اکبری مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان هرمزگان انجام شده و بخشی از عملکرد این نهاد در سال گذشته را مورد بررسی قرار داده‌ایم که از نظر شما خوانندگان می‌گذرد.
    دریا: وضعیت جامعه تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی در استان هرمزگان چگونه است؟
    اکبری: تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون و ۱۳ هزار و ۷۰۷ نفر در استان هرمزگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داشته‌اند که بیش از نیمی از جمعیت استان را شامل می‌شود. خدمات به جامعه هدف توسط هفده شعبه اصلی سیزده شعبه اقماری و هفت کارگزاری ارائه می‌شود.

    دریا: چه خدماتی توسط سازمان تامین اجتماعی به جامعه هدف ارائه می‌شود؟
    اکبری: یکی از خدماتی که سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان و مستمری بگیران ارائه می‌کند پرداخت تعهدات به دو صورت بلند مدت و کوتاه مدت می‌باشد. تعهدات بلند مدت شامل پرداخت مستمری و تعهدات کوتاه مدت شامل دوران بارداری، کمک هزینه ازدواج، هزینه سفر، غرامت نقص عضو، بیمه بیکاری، غرامت دستمزد و غیره می باشد. در سال گذشته سازمان تامین اجتماعی در استان هرمزگان بیش از ۴۱ هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در قالب تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت پرداخت کرده است.

    دریا: در تعهدات کوتاه مدت چه خدماتی ارائه می‌شود؟
    اکبری: یکی از خدماتی که سازمان تامین اجتماعی به افراد تحت پوشش ارائه می کند، خدمات در تعهدات کوتاه مدت است که از جمله آن می‌توان به کمک هزینه دوران بارداری، کمک هزینه ازدواج، هزینه سفر، غرامت نقص عضو و غیره اشاره کرد. در سال گذشته در تعهدات کوتاه مدت بیش از ۲۴ هزار و ۱۲۲ سند صادر و پرداخت شد که از این تعداد، هشت هزار و ۱۸۰ پرونده بارداری، چهار هزار و ۱۵۸ پرونده اروتز و پروتز، دو هزار و ۴۷۸ پرونده کمک هزینه ازدواج، هشت هزار و یازده پرونده غرامت دستمزد و هزار و ۲۸۵ پرونده در سایر موارد تشکیل و پرداخت شد.

    دریا: در خصوص تامین اجتماعی هوشمند و ارائه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه نمایید.
    اکبری: سازمان تامین اجتماعی از سنوات گذشته حرکت به سمت غیرحضوری کردن خدمات را آغاز کرده است. طرح ۳۰۷۰ با هدف تسهیل و تسریع در شیوه‌های ارائه خدمات و تبدیل فرآیندهای مبتنی بر مراجعه حضوری افراد به واحدهای اجرایی این سازمان به فرآیندهای غیرحضوری اجرا شد. با اجرای این طرح در واقع اصلاح فرآیند سی خدمت پرمراجعه سازمان تامین اجتماعی انجام شد که اصلاح فرآیندها و الکترونیکی شدن خدمات منجر به کاهش ۷۰ میلیون مراجعه در سال به واحدهای اجرایی این سازمان شده است. خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان در حال ارائه شدن است که در حوزه بیمه‌شدگان ۵۳ خدمت، در حوزه مستمری‌بگیران ۳۰ خدمت و در حوزه کارفرمایان ۱۹ خدمت در حال حاضر خدمات به صورت غیرحضوری به آنها ارائه می‌شود که این امر باعث شده است مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی کاهش چشمگیری داشته باشد و خدمات به سهولت در دسترس جامعه هدف سازمان قرار بگیرد.

    دریا: بیمه زنان خانه‌دار، دختران و دانشجویان به چه صورت است؟
    اکبری: سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از اقشار مختلف جامعه اقدام به بیمه زنان خانه‌دار، دختران، دانشجویان، مشاغل آزاد و اختیاری نموده‌است. نرخ پرداخت حق بیمه زنان خانه‌دار، دختران و دانشجویان در سه طرح شامل ۱۲ درصد، ۱۴ درصد و ۱۸ درصد می‌باشد که علاوه بر این نرخ‌ها، دو درصد نیز توسط دولت پرداخت می‌شود. افرادی که سن آنها بین هجده تا پنجاه سال است می‌توانند از این بیمه برخوردار شوند.

    دریا: به منظور دسترسی آسان‌تر افراد تحت پوشش در نقاط مختلف کشور به سوابق خود، الکترونیک سازی پرونده‌ها در دستور کار سازمان قرار گرفته است. وضعیت الکترونیک سازی پرونده‌ها در استان هرمزگان به چه صورت است؟
    اکبری: به منظور دسترسی آسان بیمه شدگان به پرونده خود از سال ۱۳۹۹ الکترونیک سازی پرونده‌ها آغاز شد و در حال حاضر در استان هرمزگان تمامی پرونده‌ها از بدو تاسیس تامین اجتماعی در استان اسکن و الکترونیک شده است. با این کار دسترسی افراد در هر نقطه‌ای از کشور به این پرونده امکان‌پذیر شده و در زمان و هزینه افراد تحت پوشش صرفه‌جویی می‌شود. در استان هرمزگان بیش از ۵۰۸ هزار پرونده الکترونیک شده است که شامل پرونده‌های فعال و غیرفعال می‌باشد.

    دریا: بیمه فعالان حوزه ورزشی به چه صورت انجام می‌شود؟
    اکبری: یکی دیگر از خدماتی که سازمان تامین اجتماعی به اقشار مختلف مردم ارائه می‌کند این است که ورزشکاران، اعضای تیم‌های ورزشی، مربیان، داوران و سایر فعالین حوزه‌های ورزشی فاقد بیمه، می‌توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند. به همین دلیل ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی می‌توانند با پرداخت مبلغ مقرر در ماه، تحت پوشش حمایت‌های کوتاه و بلندمدت سازمان تامین اجتماعی قرار گیرند و از مزایای بازنشستگی، برقراری مستمری بازماندگان (فوت قبل و بعد از بازنشستگی) و درمان بهره‌مند شوند. همچنین حداقل سن برای بیمه ‌شدن ورزشکاران ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال می‌باشد.

    دریا: پرداخت تسهیلات به مستمری بگیران چگونه می‌باشد؟
    اکبری: یکی از خدماتی که بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به آنهاست و این کار نیز در سال جاری در حال انجام است. سال گذشته مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان ۱۲ میلیون تومان بود که امسال این مبلغ به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است. سال گذشته در استان هرمزگان بیش از ۸۰۰ نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت نموده‌اند. انتظار می‌رود تا پایان سال دو هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران در استان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت نمایند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.