حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • پنجشنبه و جمعه هرمزگانی ها میزبان رئيس جمهور
    ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
    شناسه : 13281
    بازدید 1104
    1
    دریانیوز// استاندار هرمزگان‌از سفر رئيس جمهور به هرمزگان‌در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری همزمان با آغاز ایام‌ا... مبارک دهه فجر به هرمزگان‌خبر داد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// استاندار هرمزگان‌از سفر رئيس جمهور به هرمزگان‌در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری همزمان با آغاز ایام‌ا… مبارک دهه فجر به هرمزگان‌خبر داد.
    به گزارش خبرنگاردریا؛ مهدی دوستی روز گذشته در جمع خبرنگاران با اعلام‌این‌خبر گفت: رئیس جمهور حتما دیدارهای مردمی خواهند داشت و در بندرعباس، بشاگرد، بوموسی و… حضور می یابند. دوستی گفت: همزمان با آغاز دهه مبارک فجر، رئیس جمهور کشورمان برای افتتاح یکهزار و ۳۲ طرح و آغاز عملیات اجرایی ۳۸۵ پروژه به این استان سفر می‌کند.وی افزود: این پروژه‌ها در قالب ۲۲ بسته به ارزش یکهزار و ۵۰ هزار میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

    دوستی یادآور شد: همچنین در این سفر عملیات اجرایی ۳۸۵ طرح در هرمزگان به ارزش یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود. وی تصریح کرد: عملیات اجرایی نیروگاه پنج‌هزار مگاواتی اتمی سیریک یکی از مهم‌ترین طرح‌های کلنگ‌زنی با حضور رئیس جمهور به استان است که با بهره‌برداری از این نیروگاه که از برترین‌های جهان خواهد بود، سرنوشت توسعه مَکُران متحول می‌شود.وی گفت: همچنین در این سفر هشت هزار میلیارد دلار پروژه ارزی نیز در حوزه‌های نفت، معادن و صنعت در استان هرمزگان آغاز خواهد شد. وی با بیان اینکه در سفر دوم رئیس جمهور بر روی رفع نیازهای استان تمرکز شده، گفت: با شناخت دقیق و حسن نظری که آیت الله رئیسی نسبت به هرمزگان دارند منابع خوبی در دو بخش عمرانی و نرم‌افزاری برای استان درنظر گرفته شده است.

    استاندار هرمزگان توسعه ریلی استان هرمزگان به ویژه در پس‌کرانه بندرشهید رجایی، اصلاح فرآیندهای تجاری و تکمیل مطالعات اقتصادی جزایر را جزو اولویت‌های استان در سفر رئیس جمهور دانست و با تاکید بر رفع نیازهای اساسی استان، عنوان‌کرد: در این دوره از سفر رئیس جمهور نیز بخش قابل توجهی از منابع در دو حوزه‌‌ی آبرسانی و راه دیده شده؛ چنانچه آبرسانی به بیش از ۱۰۰ روستا برای سال ۱۴۰۳ در اولویت قرار خواهد گرفت و منابع قابل توجهی نیز برای حل مشکل آب قشم تخصیص خواهد یافت‌.

    مهدی دوستی ادامه داد: در شهرستان بشاگرد تا پیش از دولت سیزدهم حدود ۱۳۲ کیلومتر راه داشتیم، اما در همین دو ساله و نیمی که از عمر دولت گذشته ۸۵ کیلومتر راه اجرا شده و ۴۵ کیلومتر دیگر هم تا آخر سال به اتمام خواهد رسید که نشان می‌دهد راه‌های ایجاد شده در دو سال و نیمِ دولت سیزدهم بیش از کل راه‌هایی است که در چهل و اندی سال گذشته احداث شده بود‌.استاندار هرمزگان اتمام پروژه‌های بیمارستانی استان را جزو مسائل مهم استان دانست و اظهارداشت: برای اتمام سه بیمارستان ۵۳۱ تخت‌خوابی، ۲۶۴ تخت‌خوابی و ۱۶۰ تخت‌خوابی میناب هم منابع جدیدی در نظر گرفته شده تا این پروژه ها در مدار خدمت به مردم قرارگیرند. بیمارستان‌های کودکان که توسط پالایشگاه نفت ساخته شده و بیمارستان فارابی بستک در این‌سفر به بهره برداری می رسند.

    وی خاطرنشان‌کرد: در سفر رياست جمهوري ۲۲ بسته بزرگ و متفاوت برای افتتاح آماده شده به عنوان مثال بسته دریایی آن شامل بهره برداری از بندر بوموسی، بندر سیریک، اسکله شماره ۲ پارسیان همچنین توسعه جاسک و بندرگوکسر و برق‌رسانی به بیش از ۶۱۰۰ هکتار مزارع میگو و واحدهای شناور‌سازی است. دوستی با بیان اینکه عملیات اجرایی ۷ شهرک صنعتی در یک سال و نیم گذشته آغاز شده است، گفت: در سال آینده نیز عملیات اجرایی ۸ شهرک صنعتی جدید را آغاز خواهیم کرد.

    نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، با اشاره به تعهد ۶۶ هزار واحدی استان در نهضت ملی مسکن، تاکید‌کرد: ۱۴ هزار واحد مسکونی در سفر اخیر رئیس جمهور به استان تحویل مردم خواهد شد که حجم واحدهای تحویلی را به عدد ۲۰ هزار خواهد رساند، اما ۴۶ هزار واحد دیگر باقی خواهد ماند که باید در سال آینده احداث شوند.

    وی خاطرنشان‌کرد: حدود ۱۰۳۲ پروژه به ارزش ۱۰۵ هزار میلیارد تومان در سفر رياست محترم جمهور به استان به بهره‌برداری خواهد رسید و بیش از ۱۶۰ هزار میلیارد تومان نیز ارزش پروژه‌هایی است که در سفر هیات دولت به استان کلنگ‌زنی خواهد شد.استاندار هرمزگان در پاسخ به خبرنگار دریا در خصوص گلایه بندرعباسی‌ها از عدم‌شروع ساخت و ساز ۱۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال اتوبان شهیدرجایی بندرعباس ، وعده داد این پروژه زودتر توسط شرکت چینی ساخته و سال آینده بیشتر واحدهای مسکونی تحویل شوند.

    دوستی همچنین در خصوص مشکلات ساکنان محلاتی که اراضی‌شان متعلق به شهرداری است، برای اخذ سند مالکیت و دریافت هزینه های بالا از ساکنان برای صدور سند توسط شهرداری بندرعباس که منجر به عدم‌ صدور سند بدلیل عدم تمکن مالی ساکنان محروم این مناطق شده است، گفت: این موضوع را نیز پیگیری می کنم تا بازبینی لازم در این بخش صورت پذیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.