حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با ایجاد شفافیت اقتصادی مالیات‌ ستانی عادلانه را فراهم می‌کند
    ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۳۲
    شناسه : 13269
    بازدید 1109
    1
    مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان: دریانیوز// مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان گفت: پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان با ایجاد شفافیت در مبادلات اقتصادی، عدالت مالیاتی را محقق می سازد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان گفت: پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان با ایجاد شفافیت در مبادلات اقتصادی، عدالت مالیاتی را محقق می سازد.

    به گزارش خبرنگار دریا، جلسه هم اندیشی اداره کل امورمالیاتی هرمزگان با اتاق اصناف مرکز هرمزگان با هدف رفع ابهامات مالیاتی روسا و اعضای اتحادیه های صنفی برگزار شد. مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان در این جلسه گفت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان یک طرح ملی بوده و یکی از مهم‌ترین رسالت ‌های سازمان امور مالیاتی کشور در راستای هوشمند سازی نظام مالیاتی است.

    جعفر احسانی مهر افزود: با اجرای صحیح قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، روند تولید تا توزیع یک کالا یا خدمت، به شکلی قانونمند تحت نظارت خواهد بود که منجر به شفافیت فعالیت‌ها خواهد شد، این شفافیت مانعی اثرگذار بر سر راه ورود کالاهای قاچاق و عرضه خدمات فاقد مجوزهای قانونی خواهدبود که فرار مالیاتی را کاهش خواهد داد. مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان ادامه داد: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با کاهش فرارهای مالیاتی اثرات مطلوبی را در کوتاه مدت در بخش‌های مختلف ایجاد خواهد کرد و منافع عمومی جامعه را تامین و رضایت مردم را در برخواهدداشت؛ همچنین از طریق تمکین مالیاتی و کاهش هزینه‌های وصول تضمین کننده درآمدهای مالیاتی خواهد بود.
    جعفر احسانی مهر افزود: بر اساس لایحه تسهیل تکالیف مودیان در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، کلیه اشخاص حقوقی از اول مهرماه سال جاری و اشخاص حقیقی به شرط اینکه سقف فروش کالا و خدمات آنها در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ یعنی تا پایان شهریور ماه، بیشتر از ۱۸۰ میلیارد ریال باشد، مشمول اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان بوده و مکلف به ثبت نام و صدور صورتحساب الکترنیکی از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۲ بوده اند.

    جعفر احسانی مهر تاکید کرد: هدف دولت از اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان برای صنوف فقط درآمدزایی نیست بلکه در واقع نگرش دولت تنظیم گری است. وی در پایان گفت: به دنبال تعامل و همکاری دوسویه و سازنده در اجرای صحیح قوانین و مقررات موضوعه بین ادارات مالیاتی و صاحبان مشاغل هستیم و در این زمینه آمادگی لازم جهت برگزاری دوره های آموزشی، مشاوره و راهنمایی تمام صنوف در هر زمان که مایل باشند را داریم.

    علی باصره رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان در همین جلسه از مدیر کل امور مالیاتی استان هرمزگان به پاس همکاری و تعامل با اتاق اصناف مرکز هرمزگان و اتحادیه های صنفی تشکرکرد و افزود: با توجه به اینکه مالیات نقش موثری در تامین مالی کشورها برعهده دارد درآمدهای مالیاتی در زمینه توسعه زیرساخت‌های صنعتی، کشاورزی و بهداشتی بسیار حائز اهمیت است، و به عنوان یک منبع درآمد پایدار برای کشور پیامدهای بسیار اثربخش و سودمندی را در جهت توسعه کشور به همراه دارد.

    گفتنی است، در پایان این جلسه جعفر احسانی مهرمدیرکل امورمالیاتی هرمزگان در یک ارتباط نزدیک و بلاواسطه با حاضران گفتگو و شخصا به صورت حضوری سئوالات و ابهامات یکایک صاحبان مشاغل را پاسخ دادند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.