حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3005 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • وعده نابودی اسرائیل چگونه در حال تحقق است؟
    ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۵:۱۰
    شناسه : 10717
    بازدید 1463
    18
    سقوط با آغاز طوفان الاقصی گزارش اختصاصی// اخبار عملیات شجاعانه رزمندگان و جوانان فلسطینی به سرزمین های تحت اشغال صهیونیست ها، فرار عجیب و خفّت بار شهرک نشینان اسرائیلی به کوه و بیابان یا پنهان شدنشان در ماشین های حمل زباله و اسارت دسته جمعی شان توسط نیروهای مقاومت در شبکه های اجتماعی درحالی دست به دست می شود که اگر این صحنه ها را با چشم خود نمی دیدیم قطعاً از شنیدن چنین داستانی گوینده را خیال‌باف خطاب می کردیم.
    ارسال توسط : نویسنده : محمد زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// اخبار عملیات شجاعانه رزمندگان و جوانان فلسطینی به سرزمین های تحت اشغال صهیونیست ها، فرار عجیب و خفّت بار شهرک نشینان اسرائیلی به کوه و بیابان یا پنهان شدنشان در ماشین های حمل زباله و اسارت دسته جمعی شان توسط نیروهای مقاومت در شبکه های اجتماعی درحالی دست به دست می شود که اگر این صحنه ها را با چشم خود نمی دیدیم قطعاً از شنیدن چنین داستانی گوینده را خیال‌باف خطاب می کردیم. ولی شد! طی چند ساعت تمام هیمنه و کوه پوشالی قدرت اسرائیل با تکبیرهای جوانان جبهه مقاومت در فلسطین اشغالی در هم پیچیده شد.
    پیش بینی وعده نابودی اسرائیل
    وعده نابودی رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده، توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اقشار مختلف مردم مورخ هجدهم شهریور ماه سال ۱۳۹۴ مطرح شده است رهبر انقلاب در این جلسه در جملاتی با اشاره به حرکت رو به سقوط اسرائیل گفتند: (( إن‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت)). اما این سخن بر اساس چه استدلالی از سوی رهبری مطرح شده است که بعد از گذشت قریب به هشت سال از این پیش بینی که شاید در زمان خودش امری محال برای عموم مردم بود امروز نشانه های تحقق آن در سراسر دنیا قابل مشاهده است.
    قرآن و سنت های الهی
    قرآن به حق کتابی کامل است، در این کتاب حقایقی نهفته است که اهل اندیشه با توجه به آیاتش می توانند از آن بهره‌ها ببرند و رخدادهای پیرامون را با مراجعه به قرآن به خوبی تشخیص دهند و برای هدایت خود و سایر مردم از آنها بهره گیرند. در ادامه این یادداشت با برخی از سنت‌های حتمی خداوند آشنا می شویم که می تواند نگاه کاملی را برای شناخت وضعیت فعلی اسرائیل و گروه های مقاومت مسلمان فلسطینی به ما نشان بدهد.
    سنت اول؛ نتیجه بیرون کردن مومنان از سرزمین شان
    خداوند در آیات ۷۶ و ۷۷ سوره مبارکه إسراء خطاب به پیامبر اسلام (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) می‌فرماید: (( *و نزدیک بود [مشرکان‌] تو را از این سرزمین حرکت دهند تا از آن بیرونت کنند و در آن صورت پس از تو جز مدتى اندک درنگ نمى‌کردند [و بعد از آن دچار عذاب خدا مى‌شدند.].* [مهلت نیافتن دشمنان جز مدتى اندک‌] شیوه‌اى است که همواره درباره [امت‌هاى‌] پیامبرانى که پیش از تو فرستادیم [جارى‌] بوده است و براى شیوه ما هیچ دگرگونى و تغییرى نخواهى یافت.* ))
    بر اساس این دو آیه، یکی از سنت‌های همیشگی خدا، هلاکت اقوامی است که پیامبران الهی را از سرزمین‌هایشان بیرون کرده‌اند. بر اساس برخی از تفسیرها، این آیه اخراج پیامبران و پیروان آنها را با هم شامل می شود و فقط منحصر به اخراج پیامبران نیست. در آیه ۱۳ سوره مبارکه ابراهیم مجدداً از سنت هلاکت ستمگران بخاطر اخراج پیامبران الهی سخن آمده است: ((ولى کافران به پیامبرانشان گفتند: مسلماً ما شما را از سرزمین خود بیرون خواهیم کرد، مگر اینکه هم‌کیش ما شوید. پس پروردگارشان به آنان وحى کرد: ما قطعاً ستمکاران را نابود مى‌کنیم.)) علامه طباطبایی بر این باور است که تهدید به اخراج در آیه ۱۳ سوره ابراهیم هم خطاب به رسولان الهی و هم مؤمنان است و آنچه سبب هلاکت کافران می شود، ستمی است که در اخراج رسولان حق و پیروان آنها از سرزمین‌هایشان مرتکب می شوند. بنابراین اخراج مؤمنان از سرزمین‌هایشان، ستمی است که مطابق سنت‌های الهی، عقوبت قریب‌الوقوع ستمگران را به دنبال دارد.
    سنت دوم؛ ظالم باید به دست مظلوم مجازات شود
    دسته‌ای از آیات قرآن نشان می دهند که سنت عذاب ستمگران بعد از ظهور پیامبر اسلام(ص)، بر شکل خاصی متمرکز شده است. در اقوام پیشین و مطابق آیات متعدد قرآن، عذاب‌ها عموماً بگونه‌ای بی‌واسطه و آسمانی محقق می شدند، اما به استناد آیات قرآن از جمله آیه ۵۲ سوره برائت که می‌فرماید: ((بگو: آیا درباره ما جز یکى از دو نیکى [پیروزى یا شهادت‌] را انتظار مى‌برید؟ در صورتى که ما درباره شما انتظار مى‌بریم که خدا از سوى خود یا به دست ما عذابى به شما برساند پس انتظار برید که ما هم با شما منتظریم)) روشن می شود که «عذاب، همیشه آسمانی و بی‌واسطه نیست، بلکه گاهی خداوند به‌وسیله‌ی مؤمنان شایسته، عذابی را بر سر دشمنان نازل میکند.

    بر اساس آیه ۱۴ سوره برائت که خطاب به مسلمانان عصر پیامبر اسلام(ص) نازل شده، عذاب دشمنان اسلام مشروط به مجاهدت مؤمنان شده است: (( با آنان بجنگید تا خدا آنان را به دست شما عذاب کند و رسوایشان نماید و شما را بر آنان پیروزى دهد و سینه‌هاى [پر سوز و غم‌] مردم مؤمن را شفا بخشد)) این آیه به روشنی به این قاعده مهم رهنمود می کند که اگر مؤمنان وارد میدان مبارزه با کافران و ستمگران نگردند، محال است خداوند آنها را عذاب کند و مؤمنان را بر ظالمان پیروز گرداند. بنابراین در هر عصری اگر مؤمنان شایسته‌ای دست به دست هم بدهند و در میدان مبارزه با دشمن حاضر شوند، بدون تردید جبهه باطل دچار اضمحلال قطعی خواهد شد و عذاب الهی بر ستمگران محقق می شود.
    سنت سوم؛ جبهه حق باید باطل را نابود کند
    مطابق دو سنت پیش، این نتیجه حاصل شد که سرعت عقوبت ستمگرانی که اقدام به اخراج و آواره‌کردن مؤمنان کرده‌اند، زودتر از سایر ستم‌گری‌ها محقق می شود، با این تفاوت که تحقق این عذاب، وابسته به این است که مؤمنانی در میدان مبارزه حاضر شده باشند. سنت سومی که کامل‌کننده مطلب است، این است که هر چه ظهور و جلوه‌ی حقّ بیشتر گردد، محو باطل و فنای او هم در زمان سریع‌تری رخ می دهد. به هر میزان که خورشید فروزان طلوع می کند، به همان میزان هم ظلمت و سیاهی به کنار می رود، مهم این است که طلوع خورشید، به چه اندازه کامل‌تر شده باشد. از آیه شریفه (( بگو: حق آمد و باطل نابود شد بى‌تردید باطل نابود شدنى است)) استفاده می شود که اساساً اگر باطل ظهور و وجودی دارد، بخاطر این است که حقّ آن‌طور که باید ظهور نیافته است، وگرنه به محض پیدایش حقّ، باطل نابود می شود.
    بر همین اساس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۹۴ وعده نابودی رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده را اعلام کردند، با این حال یک سال بعد، ایشان در بیانی مهم بستر و زمینه‌ی تحقق این وعده را این طور تبیین نموده‌اند: (( رژیم صهیونیستی همچنان‌که قبلاً گفته‌ایم به شرط مبارزه‌ی همگانی و متحد فلسطینی‌ها و مسلمانان با صهیونیست‌ها در ۲۵ سال آینده وجود خارجی نخواهد داشت.))
    از این بیان روشن می شود که آنچه رژیم صهیونیستی را از پای در خواهد آورد، مبارزه‌ای همگانی و یکپارچه توسط جبهه حقّ و به تعبیر دیگر، جلوه‌یافتگی روزافزون حقّ است. امری که با شروع عملیات رزمندگان فلسطینی به طور واقعی نمود پیدا کرد، در چند ساعت اولیه نبرد طوفان الاقصی، تمام دستگاه امنیتی و نظامی اسرائیل که همیشه از قدرت و توان نظامی خود دَم می زند دچار تحیّر شدند و به طور کلی ازهم پاشیدند و تلفات سنگینی را متحمل شدند و در ادامه بسیاری از تجهیزات نظامی اسرائیلی ها به دست نیروهای فلسطینی افتاد.

    پیروزی جبهه حق بر باطل چیزی است که وقوع آن در قرآن کریم تضمین شده است و بنا بر وعده های الهی چنین چیزی نه تنها عجیب نیست بلکه تحقق آن که از آیات الهی است موجی از بشارت و افزایش ایمان را بر دلهای مومنان ایجاد می کند. چنان که قرآن کریم در خصوص مواجه شدن مومنان با آیات الهی می فرماید: ((مؤمنان، تنها کسانی هستند که هرگاه نام خدا برده شود، دلهاشان ترسان می گردد؛ و هنگامی که آیات خدا بر آنها خوانده می‌شود، ایمانشان فزونتر می‌گردد؛ و تنها بر پروردگارشان توکل دارند.))
    برداشت از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.