حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • هوای هم را داشته باشیم
    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۲۲
    شناسه : 9768
    بازدید 1284
    3
    دریانیوز// تابستان است و هوای شهر بندرعباس بسیارگرم در این هوای گرم، انسان به سختی می‌تواند دوام بیاورد چه برسد به حیوانات.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// تابستان است و هوای شهر بندرعباس بسیارگرم در این هوای گرم، انسان به سختی می‌تواند دوام بیاورد چه برسد به حیوانات.

    بسیاری از حیوانات و پرندگان در این هوای گرم برای یافتن آب و غذا با مشکل مواجه می‌شوند و چه خوب است که ما تا جایی که می‌توانیم به این آفریدگان خدا کمک کنیم و شرایطی فراهم کنیم که آنها دسترسی آسانی به آب و غذا داشته باشند. هر چند افرادی هم هستند که در منزل یا محل کار خود، مکانی را برای پرندگان در نظر گرفته‌اند و هر روز برای آنها آب و دانه می‌گذارند. این کار احساس خوبی نیز به خود فرد منتقل می‌کند و دعای این جانداران به زندگی آنها خیر و برکت می‌دهد. چند روز پیش در یکی از ادارات شهر بندرعباس بودم که دو پرنده در پشت پنجره توجهم را به خود جلب کردند. دو پرنده‌ای که از گرمای هوا و آفتاب سوزان، به سایه پشت پنجره پناه آورده بودند و حالت آنها نشان می‌داد که گرما و تشنگی آنها را اذیت می‌کند. در همه منازل و ادارات، کولر روشن است این کولرها میزان زیادی آب تولید می‌کنند که بیشتر آن بی‌استفاده مانده و سرازیر فاضلاب می‌شود. خوب است که از این آب تولیدی کولرها مصرف بهینه شود و برای آبیاری درختان و حتی بخشی از آن را برای خوردن جانداران قرار دهیم. کشور ما یک کشور گرم با تنش‌های آبی محسوب می‌شود و استان هرمزگان نیز همواره با مشکل کم‌آبی دست به گریبان بوده‌است. یکی از مصارف ما در منازل و حتی ادارات، آبیاری درختان است.

    خوب است که ما برای آبیاری درختان و فضای سبز محل زندگی خود، از آب کولرها استفاده نماییم تا هم این آب هدر نرود و هم در مصرف آب شرب صرفه‌جویی کرده باشیم. حتی می‌توانیم کمی از این آب را در ظرفی ریخته و در محل مناسبی مانند بالکن یا پشت پنجره و حتی حیات منزل قرار دهیم تا پرندگان بتوانند از آن استفاده نمایند. در این گرما و آفتاب داغ، باید هوای هم را داشته باشیم تا خدا نیز هوای ما را داشته باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.