حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3030 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • همه بندرعباسی ها به مهمانی بزرگ غدیر دعوت هستند
    ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۳۲
    شناسه : 8827
    بازدید 1265
    3
    دریانیوز//به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم جشن بزرگی در ساحل بندرعباس برگزار می شود عموم مردم و همه ی بندرعباسی ها به این مهمانی بزرگ دعوت هستند.
    ارسال توسط : نویسنده : محمد زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم جشن بزرگی در ساحل بندرعباس برگزار می شود عموم مردم و همه ی بندرعباسی ها به این مهمانی بزرگ دعوت هستند.

    پیامبر گرامی اسلام در روز عید غدیر خم خطبه ای خواند و موضوع امامت را برای آخرین بار به رسا ترین شکل ممکن مطرح و علی (ع) را به عنوان جانشین خود تعیین کرد حضرت در بخشی از خطبه غدیر فرمودند: (پس بايسته است تا برپايي رستاخيز، اين سخن را حاضران به غايبان و پدران به فرزندان برسانند.) در همین راستا به روایاتی از امام صادق علیه السلام درباره ثواب گرفتن روزه در روز عید غدیر اشاره می شود که فرمودند: روزه در روز غدیر خم معادل روزه ی تمام عمر دنیاست اگر کسی به اندازه تمام عمر دنیا زنده بماند و تمام آن را روزه بگیرد ثواب آن به اندازه ثواب روزه در روز غدیر است و روزه روز غدیر نزد خداوند عزوجل معادل صد حج و صد عمره مقبول است و روز غدیر عید بزرگ الهی است و خداوند عزوجل هیچ پیغمبری را مبعوث نکرده مگر آنکه این روز را عید گرفته است و حرمت آن را دانسته است و نامش در آسمان روز عهد معهود است و نامش در زمین روز میثاق مأخوذ و جمع مشهود است (تهذیب الأحکام، ج ۳، ص ۱۴۳) .

    در روایتی دیگر آمده است؛ مفضّل بن عمر از یاران امام صادق علیه السلام می گوید: به امام صادق (ع) عرض کردم: سرورم مرا به روزه آن روز ( غدیر خم) أمر می کنید؟ امام (ع) سه مرتبه فرمود: آری به خدا قسم. روز غدیر خم همان روزی است که خداوند توبه آدم (ع) را پذیرفت، پس به شکرانه اش آن روز را روزه گرفت.

    روز غدیر خم همان روزی است که خداوند متعال ابراهیم (ع) را از آتش نجات داد، پس به شکرانه اش آن روز را برای خداوند متعال روزه گرفت. روز غدیر خم همان روزی است که موسی (ع) هارون را به عنوان نشانه بر پا کرد، پس به شکرانه اش آن روز را برای خداوند متعال روزه گرفت. روز غدیر خم همان روزی است که عیسی (ع) وصیّ خود، شمعون صفا را منصوب کرد، پس به شکرانه اش آن روز را برای خداوند عزوجل روزه گرفت.

    روز غدیر خم همان روزی است که رسول خدا (ص) علی (ع) را بعنوان نشانه بر پا کرد و فضیلت آن روز و وصیش را آشکار کرد، پس به شکرانه اش آن روز را برای خداوند تبارک و تعالی روزه گرفت و براستی روز غدیر، روز صیام و شب زنده داری و إطعام و صله برادران (مومن) است و در آن رضایت (خداوند) رحمان و ذلت و خواری شیطان است.

    (إقبال الأعمال، ج ۱، ص ۴۶۶) به همین مناسبت و بنا بر تاکیدات فراوان اهل بیت (ع) نسبت به گرامیداشت و بزرگداشت روز عید غدیر خم مردم و اهالی شهر بندرعباس تصمیم گرفته اند امسال به شکلی متفاوت نسبت به سال های قبل اقدام کنند به نحوی که در یک مهمانی بزرگ با همکاری هیئت های مذهبی، گروه های مردمی و خانواده ها در ساحل بندرعباس و حد فاصل بین اسکله شهید حقانی و بازار ماهی فروشان جشنی برپا می شود.

    در این جشن ۱۱۴غرفه با برنامه های متنوع فرهنگی ، قرآنی، پزشکی، تبلیغی و انواع ایستگاه های صلواتی با پذیرایی های متنوع و … در روز جمعه از ساعت ۱۷ الی ۲۲ آماده پذیرایی از مردم هستند.یکی از محوری ترین برنامه های این مهمانی بزرگ خانواده ها، خردسالان، کودکان و نوجوانان هستند و برنامه های مختلفی از سوی موکب ها و ایستگاه های صلواتی برای گذراندن یک روز شاد و لذت بخش آماده خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.